forum235 - page 71

de pratik eğitim alır, kurs sonunda iş sa-
hibi olur.”
UMEM Beceri’10 Projesi kapsamında
bugüne kadar Türkiye genelinde 5616
kurs açıldığını, bu kurslardan 67 bin ki-
şinin başarıyla mezun olduğunu, Eylül
2013 itibarıyla yaklaşık 43 bin kişinin de
iş sahibi olduğunu belirten Yorgancılar
konuşmasını şöyle sonlandırdı:
“Bu deneyimimizi bölgemizde mesleki
eğitime ihtiyaç duyan ülkelerle paylaş-
mak da bize büyük bir mutluluk veriyor.
UMEM Beceri’10 Ocak 2012’de SESRIC’le
beraber gerçekleştirdiğimiz üç günlük
bir organizasyonda sekiz İslam ülkesine
anlattık. Bu ülkelerin eğitim ve çalışma
bakanlıklarından, özel sektöründen gelen
katılımcılara projenin detaylarını aktar-
dık. İslam Kalkınma Bankası sponsorlu-
ğunda UMEM’i Kamerun’daki paydaşla-
rımıza anlatarak bir yol haritası çıkardık.
TOBB camiası olarak mesleki eğitimin
öneminin farkındayız. Hem Türkiye’de
hem de bölge coğrafyasında mesleki eği-
timin özel sektöre dayalı biçimde gelişi-
mine hizmet etmeye devam edeceğiz. Bu
bağlamda UNDP’nin partnerimiz olma-
sından gurur duyduğumuzu belirtirim.”
Açılış konuşmalarının ardından “Sür-
dürülebilir İstihdam İçin Küresel İşbirli-
ği” ortak belgesini imzalayan TOBB Yö-
netim Kurulu Üyesi Ender Yorgancılar ile
IICPSD Direktörü Dr. Simona Marinescu,
tüm kamu-özel sektör paydaşlarına ittifa-
ka katılmaları çağrısında bulundu.
luğun bölge ekonomilerini derinden etkilediğini söyledi. Dünya
Bankası’nın yaptığı bir araştırmaya göre dünya genelinde gelir da-
ğılımındaki eşitsizliğin her geçen gün arttığını vurgulayan Yorgan-
cılar, “Gelir dağılımındaki adaletsizliği ortadan kaldırmak için nite-
liksiz kitlenin eritilmesi gerekiyor. Bu da ancak bu kitleye meslek
edindirilmesi ve becerilerinin geliştirilmesiyle mümkündür” dedi.
TOBB ve UNDP’nin ekonomik kalkınma ve istikrarlı büyüme
için yaratıcı çözümler sunmak maksadıyla bir araya geldiği dile ge-
tiren Yorgancılar, “Global Alliance’ın kurucu üyeleri olarak amacı-
mız, genç nesillerin, kadınların ve dezavantajlı grupların özel sek-
tör inisiyatifiyle şekillenen doğru bir mesleki eğitimden geçerek,
iş hayatında yerlerini almalarıdır” ifadesini kullandı.
UMEM, KAMU-ÖZEL SEKTÖR-ÜNİVERSİTE
İŞBİRLİĞİNE DAYANIYOR
UNDP tarafından incelenen Türkiye’deki beş mesleki
eğitim projesinden üçünün TOBB ve TOBB’a bağlı oda/bor-
salara ait olduğunu anımsatan Yorgancılar, yerel düzeydeki
meslek edindirme çalışmalarının dışında Türkiye genelinde-
ki Uzmanlaştırılmış Meslek Edindirme (UMEM) Beceri’10
Projesi’ne yönelik şu bilgiyi verdi:
“Türkiye çapında TOBB, Milli Eğitim Bakanlığı, Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İŞKUR ve TOBB Ekonomi Tekno-
loji Üniversitesi (ETÜ) işbirliğinde kapsamlı bir meslek edin-
dirme projesi olan UMEM Beceri’10 bizim için bir yüz akı. Bu
proje, bir kamu-özel sektör-üniversite işbirliğidir. UMEM’in
başarısının temelinde bu işbirliği yatmaktadır. Kararlar, pay-
daş kurumların ortak kararıyla alınmaktadır. UMEM geçmiş-
ten bu yana uygulanan diğer mesleki eğitim projelerinden
farklıdır. Çünkü bu projenin merkezinde iş dünyası, oda/bor-
salar var.
UMEM Beceri’10 Projesi’nde kurslar işverenlerin ihtiyaç
duyduğu meslekler doğrultusunda açılır, işverenler eğitim
alacak kişileri mülakatla kendi seçer, eğitim sırasında kendi
ustasını, mühendisini görevlendirebilir, yanında staj yapan
kişiyi beğenirse işe alır. Yani kursiyer hem teorik eğitim hem
EKONOMİK
FORUM
71
i
UMEM
“UMEM BECERİ’10
BİZİM İÇİN BİR YÜZ
AKI.
BU PROJE,
BİR KAMU-ÖZEL
SEKTÖR-ÜNİVERSİTE
İŞBİRLİĞİDİR.
UMEM’İN
BAŞARISININ
TEMELİNDE
BU İŞBİRLİĞİ
YATMAKTADIR.”
ENDER YORGANCILAR
TOBB Yönetim Kurulu Üyesi
1...,61,62,63,64,65,66,67,68,69,70 72,73,74,75,76,77,78,79,80,81,...132
Powered by FlippingBook