Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  35 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 132 Next Page
Page Background

35

EKONOMİK

FORUM

lemeler yapılacaktır. E-TIR Pilot Projesi’nin

İşleyiş Kuralları Belgesi 26 Ekim 2015 tarihi

itibarıyla yürürlüğe girmiş, 5 Kasım 2015 ta-

rihinde ön testleri gerçekleştirilmiş, 27-28

Kasım tarihlerinde de karşılıklı İzmir-Tahran

seferleri yapılarak gerekli testleri ve uygula-

malarıyla başarıyla sonuçlanmıştır. Bu proje

gümrükten iş dünyasına, iş dünyasından

gümrüğe elektronik veri değişimini test

etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu proje-

nin sonuçlarıyla dünya tır taşımacılığında

otomasyonun nasıl olacağını ve nasıl yü-

rütülmesini gerektiğini raporlar ile birlikte

sunacağız” diye konuştu.

E-TIR Projesi’nin uzun bir yol olduğuna

dikkat çeken Bakan Tüfenkci, konuşma-

sına şöyle devam etti: “Tamamen hayata

geçmesi küresel düzeyde tüm aktörlerin

desteğine ve uzun mesafe kat etmelerine

bağlıdır. Bugün ülkemizden başlayarak

ticaretin kolaylaştırılması, işlemlerinin ba-

sitleştirilmesi ve aynı zamanda da etkin-

liğinin sağlanması için kâğıt ortamında

yapılan işlemleri elektronik ortama aktar-

ma işlemini başlattık. Buradan ülke olarak

ticaret dünyasının ihtiyaçları doğrultusun-

da ticaretin kolaylaştırılması, süreçlerin

kısaltılması ve işlemlerin basitleştirilme-

sine yönelik uluslararası platformlardaki

çalışmalara destek olacağımızı bir kez

daha ifade etmek istiyorum. Gümrük ve Ti-

caret Bakanlığı olarak önceliğimiz gümrük

işlemlerinden kaynaklanan formalitelerin

azaltılması ve ticaretin artırılarak kolay-

laştırılmasıdır. Buna bağlı olarak gümrük

işlem maliyetlerini minimum düzeye in-

dirmek için tüm planlamaları gerçekleş-

tiriyoruz. Bundan sonraki amacımız ise

gümrük işlemlerimizin tüm süreçlerinde

otomasyona geçilmesidir.”

Hisarcıklıoğlu

Sırbistan TSO

heyeti ile görüştü

S

ırbistan Ticaret ve Sanayi Oda-

sı’nın yeniden yapılanma sü-

reci kapsamında, Sırbistan TSO

Başkan Danışmanı ve direktör-

lerden oluşan heyet, 18-22 Ocak

2016 tarihleri arasında TOBB’u zi-

yaret etti. TOBB M. Başkanı Rifat

Hisarcıklıoğlu, heyeti makamında

ağırlayarak, yapılan değerlendir-

me toplantısında Sırbistan TSO ve

TOBB arasındaki yakın işbirliğine

vurgu yaptı.

Sırbistan TSO heyeti de, ziyaret-

leri kapsamında oldukça önemli

deneyimler edindiklerini belirte-

rek, bundan sonraki süreçte de

TOBB ile mevcut ilişkilerini daha

da ileri götürmek istediklerini ifa-

de etti.

Ziyarette, TOBB’un genel yapı-

sı ve işleyişi hakkında detaylı su-

numlar gerçekleştirilerek, “En İyi

Tecrübe Paylaşımı” başlığı altında

karşılıklı olarak bilgi değişimi yapıl-

dı. Heyet, özellikle ticaret sicil ko-

nusundaki deneyimlerin pratikteki

yansımalarını yerinde gözlemledi.

Program çerçevesinde TOBB’un

farklı birimlerinin tanıtımları yapı-

larak, TOBB ETÜ, TEPAV ve Ankara

Ticaret Odası’na ziyaretler düzen-

lendi. Aynı zamanda KOBİ Girişim

Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ ta-

rafından da faaliyetlerine ilişkin bir

sunumda bulunuldu.

E-TIR ile birlikte işlemler artık daha kolay

yapılacak, taşımacılık maliyetleri düşecek,

şeffaflık gelecek, işlemler daha etkin ve

daha verimli yapılacak.”

Gümrük maliyetleri minimum

düzeye indirilmeye çalışılıyor

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tü-

fenkci, Tır Sistemi’nin geleceğinin otomas-

yona geçilmesine bağlı olduğunu ifade

ederek, “E-TIR Sistemi, ulusal gümrük sis-

temleri ile diğer paydaşlar arasında gü-

venli veri değişimini sağlamayı ve eşyanın

ülkeler arasında düzenli ve güvenli aktarıl-

masını mümkün kılmayı amaçlamaktayız.

Bu sayede ürün tedariki ve gerçek zamanlı

veri aktarımı yöntemleriyle tır işlemlerinin

hızlanmasını ve uluslararası ticaretin art-

masını sağlamış olacağız. Tır işlemlerinin

etkinliğinin ve güvenliğinin artırılmasını,

teminat sisteminin anlık takibinin yapıla-

bilmesini ve usulsüz uygulamaların elekt-

ronik veri değişimiyle en aza indirmeyi

hedeflemekteyiz. BM Avrupa Ekonomik

Komisyonu (BMAEK) ile Uluslararası Ka-

rayolu Taşımacılar Birliği’nin (IRU) ortaklı-

ğında geliştirilen projemizi Türkiye ve İran

uygulamaktadır. Pilot projelerden elde

edilen sonuçlar sayesinde sistemde varsa

aksaklıklar tespit edilecek ve gerekli düzen-