Background Image
Previous Page  28 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

28

KAPAK KONUSU

A

BD, Çin, İsrail ve İran’ın ardından

Türkiye kendi silahlı İnsansız Hava

Aracı’nı (İHA) üretme aşamasında

önemli bir dönemeci aştı. Bayraktar TB2’ye

takılan ve Roketsan tarafından geliştirilen

milli mühimmat başarıyla ateşlendi ve he-

defini vurdu.

Bu testte kullanılan UMTAS öncelikli

olarak taarruz helikopteri kullanımı için

geliştirilen uzun menzilli bir tanksavar füze

sistemi. İHA’lar için güdümlü mühimmat

üretimine yönelik TÜBİTAK SAGE BOZOK

projesini de yürütüyor.

Yüksek teknolojisiyle tüm zırhlı teh-

ditlere karşı etkili olan 160 mm. çapındaki

UMTAS’ın, 8 km. azami ve 500 mt. asgari

menzili var.

2014 Haziran ve Ağustos aylarında yap-

Türkiye’nin mil-

li sermayesi-

yle üretilen

insansız

hava araçları

arasında en

büyük olma

özelliğini taşına

ANKA, konuşlandırıldığı Elazığ’da ilk görev uçuşunu

gerçekleştirdi. Daha önce test uçuşlarını yapan ANKA,

ilk görev uçuşunu da yaptı. ANKA, alt sistemlerde de

yoğun biçimde milli tasarım cihazları kullanıyor. TAI

tarafından geliştirilen (Orta İrtifa Uzun Menzil-MALE)

taktik ANKA İHA’nın; dünyada benzeri az görülecek

biçimde uydu kontrollü olan ANKA-S versiyonu da

test uçuşlarına başladı. ANKA-S operasyon yeteneğine

de sahip olacak. ANKA’lar, 30 bin feet irtifaya çıkabili-

yor, 24 saat havada kalabildiği gibi ANKA BLOK A 200

kilogram faydalı yük taşıyabiliyor.

Türkiye’nin en büyük İHA'sı görevde

tığı deneme uçuşlarında 27 bin feet irtifa

ve 24 saat 34 dakika havada kalma süresiy-

le kendi sınıfında dünya rekorunun sahibi

olan Bayraktar TB2, 12 metre kanat açıklığı

ve 650 kg toplam kalkış ağırlığına sahip.

Üzerine Roketsan’ın geliştirdiği anti

tank füzesi takılan Bayraktar, atış testlerini

başarıyla tamamlamıştı. Bayraktar TB2, Ka-

le-Baykar İş Ortaklığı tarafından üretiliyor.

Hava Kuvvetleri için temel eğitim aracı olarak projelendirilen

ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin tasarladığı Yeni Nesil Temel

Eğitim Uçağı (Hürkuş), Türkiye’nin gurur kaynaklarından biri olacak.

Gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyetine sahip Hürkuş

eğitim uçağı ile intibak, görerek, aletli uçuş, seyrüsefer, gece ve

kol uçuşu eğitimleri yapılabilecek. 29 Ağustos 2013 tarihinde

başlayan uçuş test sürecinin 2016 yılı sonuna kadar devam etmesi

planlanıyor. Sözleşme kapsamında Türk Hava Kuvvetleri’ne

(THK) 15 eğitim uçağı teslim edilecek. İlk uçak 2018, sonuncusu

ise 2019’da THK’da olacak. Uçağın yazılım ve aviyonik sistem

entegrasyonunu ASELSAN yapacak.

Hürkuş, gurur kaynağımız olacak

YERLİ İHA’YA YERLI FÜZE