Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  53 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 132 Next Page
Page Background

53

EKONOMİK

FORUM

Uzlaşının satır araları

Bilindiği üzere Türk tarafını temsil eden

liderler, 7 Mart 2016 tarihli Türkiye-AB

Zirvesi’nde, uzlaşının gerçekleşebilme-

si için Türkiye’nin taleplerini sıralamıştı.

Bu talepler kimi çevreler tarafından kar-

şılanması zor, bazı uzmanlara göre dip-

lomatik hamle, Türk basınına yansıdığı

haliyle ise “Kayserili pazarlığı” olarak ta-

nımlanmıştı. Şüphesiz ki Türkiye’nin en

öncelikli talepleri vize serbestliği diyaloğu-

nun hızlanması, yeni müzakere fasıllarının

açılması ve göçmen krizine yönelik kulla-

nılmak üzere 3 milyar avroluk ek fondu.

Öncelikli olarak, ulusal ve uluslararası ba-

sında, sivil toplumda ve uluslararası ilişkiler

çevrelerinde tartışılan temel konu, Türki-

ye’nin yukarıda bahsedilen mekanizmayı

uygulamaya koyabilecek teknik ve idari

altyapıya sahip olup olmadığı mesele-

si. Türkiye, vize serbestliği yol haritasının

açıklandığı Aralık 2013 tarihinden bu yana

sınır ve göç yönetimine, bu alanlarda idari

ve hukuki altyapının sağlanmasına ve üye

ülkelerle işbirliğine yönelik reform hamle-

lerine devam ediyor.

Türkiye’nin zorlu sınavı

Dolayısıyla Türkiye’nin bu zorlu sınavın

altından kalkamayacağı yönünde doğru-

dan ve net bir çıkarım yapmak, sürecin

nasıl işlediğini görmeden mümkün değil.

Bu noktada en önemli meselelerden biri,

2018 yılının sonuna kadar AB tarafından

Türkiye’deki Suriyelilerin durumlarının iyi-

leştirilmesi için kanalize edilecek 6 milyar

avroluk fonun doğru, etkin ve şeffaf şekilde

kullanılması. Öte yandan Türkiye’ye geri

gönderilecek olan göçmenlerin temel hak

ve özgürlüklerinin garanti altına alınması,

AİHM içtihadıyla çelişecek uygulamalar-

dan kaçınılması, yoğun sayılara ulaşması

beklenen Suriyelilerin sosyal ve ekono-

mik entegrasyonu, Suriyeli çocukların te-

mel eğitime ulaşımı en kritik meseleler.