67
EKONOMİK
FORUM
dırmak için çalışmalarımızı sürdürmekte-
yiz. Turizm anlamında yayla turizminde
hizmet vermekte olan işletmeler ile dö-
nem dönem toplantılar gerçekleştirerek
hizmet kalitesi ve fiyat dengesi gibi konu-
larda turizmin devamlılığını sağlayacak
çalışmalar gerçekleştiriyoruz.
Denizin üzerine havalimanı yapılacak
Turizm sektöründe hizmet veren
işletmeler için yöneticiler ve servis
elemanlarına açılan kurslar ile hizmet
kalitesini artırmaya yönelik çalışmalar
gerçekleştiriyoruz.
Bu çerçevede bir turizm kenti olma
yolunda artan bir ivme ile ilerliyoruz.
Yakın zamanda inşaatına başlanmasını
beklediğimiz havalimanı projesi için de
birçok görüşme geçekleştirdik. Denizin
üzerine kurulacak ikinci havalimanı olan
bu projenin ilimize özellikle turizm açı-
sından çok büyük katkı sağlayacağına
inanıyorum.
Sanayi bölgesinde inşaatlar başladı
Son dönemde odamızın uzun uğ-
raşlarının meyvesi olarak Rize Organize
Sanayi Bölgesi’nde büyük yol kat etmiş
bulunmaktayız. Halihazırda altyapı çalış-
malarında sona gelinmiş olup, arsa tahsisi
yapmış olduğumuz firmalar fabrika inşa-
atlarına başlamış bulunmaktadır.
Rize için büyük kazanımlar getirece-
ğine inandığımız, Rize’nin İyidere ilçesin-
de yapılması planlanan Doğu Karadeniz
Endüstriyel Merkezi Projesi için de birçok
görüşme gerçekleştirdik. Bu proje hak-
kındaki gelişmelerin takipçisi olmaya
devam ediyoruz.
Marka kent olma yolunda Rize’nin
artı ve eksilerini öğrenebilir miyiz?
Öncelikle ilimizin değerlendirmesini
yaparken bulunduğumuz coğrafi koşul-
ları iyi değerlendirmek gerekir. Rize, arazi
bakımından oldukça sınırlı bir şehirdir.
Bu nedenle Rize’nin bir sanayi kenti olma
şansı yoktur. Böyle bir iddiası da yoktur.
Tabi olabildiğince geliştirmek için çevreci
bir bakış ile üzerimize düşeni yapmaktayız.
El değmemiş doğal güzellikleri tu-
rizm alanında Rize için önemli bir artıdır.
Yayla turizminde, kış turizminde gelişime
açık, yatırıma açık bir bölge olduğumuz
değerlendirmesini yapabiliriz.
“Ulaşımda yeni projeler
hayata geçirilmeli”
Ulaşım alanında her ne kadar Rize
–Artvin Havalimanı ve Karadeniz Sahil
Yolu ile eskiye nazaran büyük bir gelişme
sağlanmış ise de günümüz şartlarında
ulaşımın geldiği noktayı ve ihtiyaçlarımızı
değerlendirdiğimizde Samsun’dan Sarp’a
demiryolu ve otoyol çalışmalarının başla-
tılması gerektiğini düşünüyoruz. Özellikle
İyidere ilçemizde yapılması planlanan Lo-
jistik Merkez Projesi’nin uluslararası plat-
formda etkin bir şekilde kullanılabilmesi
açısından, bu tür ulaşım argümanları ile
desteklenmesi gerekmektedir.
2016 yılında odanız hangi konu
veya konulara öncelik verdi?
Rize – Mardin Sevgi Yolu, Rize – Artvin
Havalimanı, Doğu Karadeniz Endüstriyel
Merkezi ve Rize Organize Sanayi Bölgesi
bizim için çok önemli projelerdir. Bahset-
tiğimiz bu konular genel itibariyle belli
bir aşamaya gelmiş bulunmakta. 2016
yılı ilk yarısında bu projelerin takipçisi
olmaya devam ettik. Ticaret ve sanayi
alanlarında, ilimizin ekonomik gelişimine
katkı sağlayacak her projede mutlaka
üzerimize düşeni yapma gayretinde ol-
duk. Bundan sonra da bu şekilde devam
edeceğiz.
“Rize kendi kendine
yeten bir şehir olacak”
Geleceğin kentleri arasında, 2023
yılında, Rize’nin yeri ne olur?
Rize bahse konu projeler gerçek-
leştiğinde öncelikle göç veren bir şehir
olmaktan çıkıp göç alan bir kent olma
özelliği kazanacaktır. İstihdam alanlarının
hızla gelişmesi ile yaşam alanlarının geli-
şimine ihtiyaç duyulacak, sosyal olanaklar
artacaktır. 2023 vizyonu ile Rize kendi
kendine yeten bir şehir olacaktır. Turizm-
de yapılan yatırımlar her geçen gün
artıyor. Bu çerçevede doğru adımların
atılabilmesi kaydıyla, yılın 12 ayında misa-
firlerini ağırlayabilen bir Rize, bambaşka
bir görünüm kazanacaktır. Bizler Rize
Ticaret ve Sanayi Odası olarak bunları bir
hayal olarak görmüyor, mesaimizi gerekli
adımların atılabilmesi için harcıyoruz.
Son dönemde odamızın
uzun uğraşlarının meyvesi
olarak Rize Organize Sanayi
Bölgesi’nde büyük yol kat
etmiş bulunmaktayız.