Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  90 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 90 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

90

“60 ülkeden 280 öğrenci

ile birlikte staj yaptım”

CERN’de tanıştığın arkadaşların

ve bilim insanları ile temasınız devam

ediyor mu?

Yaklaşık 12 hafta boyunca CERN’de 60 ül-

keden 280 öğrenci ile birlikte aynı staj progra-

mı çerçevesinde ortak eğitimimi gerçekleştir-

dim. Dolayısıyla uluslararası büyük bir iletişim

ağına sahip oldum ve her biri kendi alanında

başarılı öğrenciler ile arkadaşlık ettim. Bunun

dışında oradaki bilim insanları ile birçok bilgi

alışverişinde bulunma fırsatım oldu. Türki-

ye’ye geri döndükten sonra sosyal medya ve

profesyonel iletişim ağları üzerinden halen

başta amirim sonra da oradaki arkadaşlarım

olmak üzere iletişimime devam etmekteyim.

CERN’de tanıştığımherkesin iyi işler başaraca-

ğına ve bana gerek bilgi aktarımında gerekse

bir şekilde referans olarak geleceğime katkıda

bulunacağına inanıyorum.

Türkiye’nin CERN’deki geleceğini

nasıl görüyorsunuz? Türkiye’ninCERN

çalışmalarına katılımı yeterli mi? Bunu

artırmak için yapılabilecekler neler

olabilir?

Ülkemizin Mayıs 2015’te CERN’e ortak

üyeliğinin başlaması ile atılan adımı çok

önemli buluyorum. CERN Konseyi’nde ve

bilim politikalarında Türkiye Atom Enerjisi

Kurumu (TAEK) tarafından temsil ediliyoruz ve

TAEK tarafından desteklenen CERN çalışmaları

ve proje gruplarımızın 40 farklı üniversiteden

200’ü aşkın bilim insanımızla 9 farklı projede

yer aldığını biliyoruz, buna TOBB ETÜ de dahil.

Ayrıca, Ortak üyelik anlaşmasının ardından

ülkemizde CERN-sanayi ilişkilerinin koordinas-

yonu konusunda Türkiye Odalar ve Borsalar

Birliği (TOBB) görevi üstlenip, CERN-Türkiye

Sanayi İrtibat Ofisi (Industrial Liason Office,

ILO) açıldı. Yıllık 600 milyon Euro’yu bulabilen

ihale ve alımlara katılarak gelecekte de birçok

iş ortaklıklarının yapılacağına, Türkiye’nin bu

pazarda ciddi bir konum alacağına inanıyo-

rum. Çünkü Türkiye mühendislik ve teknik

alanda gelecek vadeden bir ülke.

Devlet ve özel sektör işbirliğiyle belki

hemen olmasa bile 2023 e kadar CERN de

araştırmalara katılan gelişmiş ülkelerin yaka-

ladığı 1000 den fazla bilim insanı ve yüksek

teknolojiye odaklı teknik işlerin ülkemizden

temini gibi konularda arzu edilen noktalara

ulaşacağımıza inanıyorum.

Bunun için özellikleTürkiye’de fizik ve fizik

TOBB ETÜ

mühendisliği bölümlerine gereken önemin

verilmesi ve şirketlerin Ar-Ge kapasiteleri

ile kalite standartlarını yükselterek yüksek

teknoloji alanlarından biri olan hızlandırıcı

ve detektör sektörüne açılması gerektiğini

düşünüyorum. Bu sektör CERN başta olmak

üzere dünyada Amerika Birleşik Devletleri,

Japonya, Rusya, Avrupa ülkeleri (Almanya,

İngiltere, Fransa, İtalya, İspanya başta olmak

üzere), son olarak Çin, Hindistan ve Güney

Kore’de de pek çok endüstriyel ve araştırma

altyapılarında yaygın olarak yer almakta.

Mezuniyet sonrası CERNharicinde

hangi alanda çalışmak istiyorsunuz?

Endüstri mühendisi olmaktan çok mem-

nunum ve bununla gurur duyuyorum. Her

zaman kendi işimde uzmanlaşmayı ve Türki-

ye’nin gelişmesine katkıda bulunmayı arzu-

luyorum. Bu hususta yurtdışında da olsa her

zaman Türkiye ile bağlantılı yüksek lisans ve

güzel bir kariyer yapmayı hedeflemekteyim.

TOBB ETÜ’deki Ortak Eğitim uy-

gulaması hakkındaki düşüncelerinizi

öğrenebilir miyiz?

TOBB ETÜ, Türkiye’nin önde gelen bir-

çok şirketi ile ortak eğitim uygulaması için

anlaşma yapmış bir üniversite. Bu açıdan

TOBB ETÜ öğrencileri şirket bulmak için diğer

üniversite öğrencileri gibi büyük çabalar sarf

etmiyor ve herhangi bir sıkıntı ile karşı karşıya

kalmıyor. İkinci olarak TOBB ETÜ, öğrencile-

rinin ortak eğitim süresini bir dönemde 3,5

aydan toplam eğitim hayatı boyunca 1 yıla

yakın tutuyor. Diğer üniversitelerden gelen

1 aylık stajyerlerin 3,5 aylık stajyerlere göre

süre yetersizliğinden iyi bir projede çalışma

ihtimali daha düşük oluyor. Ortak Eğitim uy-

gulamasının diğer bir avantajlı özelliği ise

öğrencilerin haklarını koruması (asgari maaş,

sigorta, iş takibi vb.). Tüm bunlar sayesinde

TOBB ETÜ öğrencileri çalışan statüsüne konu-

luyor, öğrenciler gerçek iş hayatını deneyim-

liyor ve mezun olunca şirketler öğrencilere iş

imkânları sunabiliyor.

TOBB ETÜ mezuniyet projenizin

içeriği belli oldu mu?

TOBB ETÜ bitirme projemizde Unilever

Algida Fabrikası ile işbirliği içerisinde gerçek

hayat problemlerine (WCM Metodolojisiyle

Üretim Alanlarında Lojistik Optimizasyonu)

ekip arkadaşlarımla beraber çözüm ürettik.

Diğer üniversitelerin 1 yılda yaptığı bitirme

projesini, TOBB ETÜ öğrencileri olarak 3,5 aylık

kısa bir sürede tamamladık. Buna rağmen

üniversiteler arası endüstri mühendisliği öğ-

rencilerinin bitirme projelerinin yarıştığıYAEM

2016 yarışmasında TOBB ETÜ’ye Türkiye 1.’li-

ğini getirdik. Bu başarıyı en başta her zaman

sorularımızı dinleyip yardımcı olmaya çalı-

şan bölüm hocalarımıza ardından da TOBB

ETÜ’nün bize kazandırmış olduğu sıkı çalışma

temposuna borçluyuz. Ödül olarak Endüstri

Mühendisliği Dergisi’nin önümüzdeki sayısın-

da projemizin makale olarak yayınlanmasını

beklemekteyiz.

TOBB ETÜ sayesinde yapmış

olduğum CERN ortak

eğitimi benim için büyük

bir dönüm noktası oldu. Bu

eşsiz deneyimin geleceğimde

büyük bir rol oynayacağına

inanıyorum ve tüm TOBB

ETÜ öğrencilerine bu fırsatı

değerlendirmelerini tavsiye

ediyorum. Bana hep destek

olan aileme, hocalarıma

ve TOBB ETÜ ailesine

teşekkürlerimi sunarım.

“TOBB ETÜ

öğrencileri

bu fırsatı

değerlendirmeli”