EKONOMİK
FORUM
64
MARKA KENT
mermer rezervinin %4'lük kısmı ilimiz
sınırları içerisindedir.
Sanayimizin büyük bir bölümü hazır
giyim ve konfeksiyon ürünlerine dayalı-
dır. Geçtiğimiz yıl açılan Nissibi Köprüsü
ülkemizin en büyük 4. köprüsüdür. Sana-
yi, enerji ve insan faktörleri bakımından
ilimizin tren yoluyla buluşup lojistik ağı-
nın rantabl hale gelmesi gerekmektedir.
Ülkemiz 2023 vizyonuna hazırlanırken
“DEMİRYOLU VE ‘TEŞVİK’
İÇİN ÇALIŞMALARIMIZI
SÜRDÜRÜYORUZ”
Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa
Uslu, “Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası olarak ilimizin Marka Kent
olabilmesi için önündeki en büyük engel olan demiryolu eksikliğinin
giderilmesi ve teşvik kapsamında daha cazip hale gelmesi için
çalışmalarımızı yürütüyoruz”diye konuştu.
A
dıyaman Ticaret ve Sanayi
Odası Yönetim Kurulu Baş-
kanı Mustafa Uslu, “Sanayi,
enerji ve insan faktörleri ba-
kımından ilimizin tren yoluyla buluşup
lojistik ağının rantabl hale gelmesi ge-
rekmektedir” dedi.
“Ülkemiz 2023 vizyonuna hazırlanır-
ken illerimizin çağa uygun kent imajı ta-
şıması gerekmektedir. İlimizde özellikle
endüstriye dayalı tarım sektörünü can-
landırıp, tekstil ve turizm ile ekonomik kal-
kınmayı öncelikli hale getirmeye çalışıyo-
ruz” şeklinde konuşan Adıyaman Ticaret
ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı
Mustafa Uslu, sorularımızı yanıtladı.
◗
Adıyaman’ın Türkiye için önemini
öğrenebilir miyiz?
İlimiz tarih boyunca birçok medeni-
yete ev sahipliği yapmıştır. 400 yıl bo-
yunca Adıyaman ve çevresinde savaş
olmamış halk huzur içinde yaşamıştır.
Tarihin bilinen en eski yerleşim yerlerine
sahip olan ilimiz 'bereketli hilal' üzerine
konumlanmıştır. Türkiye'nin en büyük
barajı olan Atatürk Barajı'na sahibiz. Ül-
kemizin yer altı ve yer üstü kaynaklarıyla
dünyada jeostratejik öneme sahip ol-
duğu hepimizin malumudur. Bu durum
ilimiz için de söz konusudur. Türkiye’de
ham petrolün %28.5’lik kısmı Adıyaman
bölgesinden çıkarılmaktadır. Dünyadaki