forum235 - page 20

20
EKONOMİK
FORUM
Bilindiği gibi Almanya’da seçimler yapıldı
ve bu seçimlerde kimkime oy veriyor, nasıl oy
veriyor bunu görmek çok ilginç oldu. İnsanlar
gittikçe daha çok şey ve daha çok refah içinde
yaşamak istiyor dolayısıyla daha çok şey de
biliyor. Gittikçe artan şekilde güvenilir ku-
rumlar çoğalıyor. Bütün bunlar da insanların
çözümün bir parçası olmayı daha çok istedik-
lerini gösteriyor. Bu çok güçlü bir rekabeti de
beraberinde yaratıyor.
Diğer bir trend demografik durum. Bu-
rada öne çıkan eğitim. DIHK olarak güvenilir
bir kurumuz, eğitim ve gençlikten de sorum-
luyuz. Eğitim sisteminde rolümüz %50-60
oranında ve eğitime verdiğimiz önemle DIHK
tanınıyor.
Küçük şirketlerin yeni pazar arayışında
olması başka büyük bir trend. Tartışılan konu
da küçük şirketler yabancı pazarlarda nasıl
başarılı olur? Burada öne çıkan konu finans
oluyor. Bankalardan para alamayan birçok
şirket var. Mali piyasalardaki düzenlemelerin
bir sonucu mutlaka olacak. Bu konuya yöne-
lik her yıl büyük kongreler yapıyoruz. Özel-
likler küçük şirketlerin bankalarla iyi ilişkiler
kurup bankalardan finansman sağlamaları
gerekiyor.
Burada bilgi teknolojisinin neden olduğu
devrim üzerinde de durmamız gerekiyor. Bu
devrim sadece Almanya’daki şirketleri değil
dünya ülkelerindeki şirketleri de yakından il-
gilendiriyor. Almanya’da bilgisayar sistemine
yapılan bir saldırı bizi düşündürdü. Bir taraf-
tan büyük fırsatlar söz konusu diğer taraftan
insanlar ve çalışanlar arasında veri kimin
eline geçiyor? Şirketlerimizin verilerini ko-
rumak için ne yapılabilir? Rakiplerim benim
hakkımda ne biliyor? Ben o şirket hakkında
ne biliyorum?
Karşımızda geçmişte olmayan yeni tanış-
tığımız veya tanışacağımız pek çok zorluklar bulunuyor. Küreselleş-
me, demokrafik yapı, finansal kapasite olarak kamu borcunu yönet-
mek, enerjiyi yönetmek ve dijital ağlarla iş yapmak paradigmamızı
değiştiriyor.”
Ô
İSPANYA:
İspanya Ticaret Odası adına söz alan Eurocham-
bres üyesi, İspanya’da odalar kamuya mı dâhil edilsin özel mi kal-
sın konusunda çeşitli tartışmalar yapıldığını ve odaların mevcudi-
yetinin sorgulanmaya başlandığını belirterek konuşmasına şöyle
devam etti: “Bunun nedeni de küresel kriz. Günümüzün değişen
koşullarında odaların anlamı veya gerekliliği daha farklılaştı ancak
üyelerimiz nezdinde görevlerimiz hâlâ geçerli. Oda bir markadır an-
cak bu marka biraz eskidi. Üç konuya odaklanmalıyız. Odaların bir
işletme gibi işletilmesi ve kimliğini kaybetmemesi. Yapılması gere-
ken bir şey de idari kadronun yapısını değiştirmek. Aynı zamanda
ticari yetkinliği güçlendirerek hizmetlerimize ve kaynaklarımıza
odaklanmalıyız. Hizmetlerin değişmesi, merkezileşme, dijital ağ
konularını gözden geçirmeliyiz. Odaların KOBİ’lere yardımı asıl
olmalı. Finansal açıdan kendimizi destekleyemezsek, şirketlerimizi
nasıl destekleyeceğiz? Eğer yetkin olursak ancak yetkinlikleri bün-
yemize taşıyabiliriz. Odaların işlevini tanımlamazsak başkası bizim
yerimize tanımlamayı yapar. Eurochambres’ın bu alanda oynayaca-
ğı role de açığız.”
Ô
FRANSA:
Odaların geleceğine yönelik Fransa’da 2010 yılında
büyük bir değişimyaşandı. Fransız Ticaret Odaları olarak hükümet-
le hizmetlere yönelik bir kontrat imzaladık. Bu kontratta odaların
KAPAK
m
Eurochambres
Genel Sekreteri
Arnaldo Abruzzini
ve DIHK Başkanı
MartinWansleben
“Odalarda
Yeni Eğilimler”
workshopunda.
k
Eurochambres
Ekonomik Forumu
kapsamında
yapılan
workshoplara
katılımcılar
tarafından büyük
ilgi gösterildi.
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,...132
Powered by FlippingBook