forum235 - page 27

illerimiz kullanabiliyor. İstanbul ihracatı-
nın %51’ini, İzmir %61’ini, Bursa % 78’ini
Avrupa’ya yaparken Anadolu’nun ortasın-
daki Konya %33’ünü, Gaziantep ise sadece
%24’ünü Avrupa’ya yapabiliyor. BALO ile
bu sorunu çözeceğiz. Batı ile Anadolu’daki
sanayicimiz arasında kilometrelerce uzak-
lık farkına rağmen, Almanya’ya gidecek bir
tır hacmindeki yükün navlun farkı ortala-
ma olarak 125-200 euroya kadar düşecek.
Böylelikle uluslararası yatırımcılar, lojistik
sorunlarını çözmeye başlayan Anadolu’ya
daha çok ilgi gösterecek, yeni yatırımlarla
bölge, katma değeri yüksek ihraç ürünleri
satar durumuna gelecektir.”
BAKAN YILDIRIM’DAN SANAYİCİLERE
YENİ TEKLİF
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanı Binali Yıldırım törende yaptığı ko-
nuşmada, BALO Projesi’nin ortak bir ürün
olduğunun altını çizerek, projenin başarılı
sonuçlar elde ettiğini söyledi. Sanayicilere,
iş insanlarına yeni bir teklifi olduğunu be-
lirten Bakan Yıldırım, şöyle konuştu:
“1 Temmuz’da parlamentomuzun des-
teğiyle demir yollarının serbestleşmesine
yönelik yasa çıktı. Bu 13 bin kilometrelik
bidir. Damarlar iyi çalışmazsa sistem tıkanır. Ülkede ulaşım ağı
bozuk olursa ekonomi büyüyemez” diye konuştu.
Özel sektörün, ihracatı yollar ve iletişimdeki imkânlar saye-
sinde beş kat artırdığını ifade eden Hisarcıklıoğlu, verilen des-
tekle 5 milyon kişiye de yeni istihdam sağladığını söyledi.
Bugüne kadar Anadolu sanayicisinin ürünlerini ulaşım so-
runları ve sistem olmaması nedeniyle demir yolundan Avrupa’ya
ulaştıramadığını dile getiren TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklı-
oğlu, “Özellikle nakliye masrafları, Anadolu’daki sanayicimizin
rekabet gücünü engelliyor. Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği an-
laşması olmasına rağmen, bu avantajı sadece Batı bölgesindeki
EKONOMİK
FORUM
27
i
HABER
m
Ulaştırma
Denizcilik ve
Haberleşme Bakanı
Binali Yıldırım’ın
da katıldığı ilk
trenin yola çıkış
töreninde konuşan
TOBB Başkanı M.
Rifat Hisarcıklıoğlu,
projenin Türk özel
sektörünün rekabet
gücünü artıracağını
belirtti.
BALO AŞ, Express Interfracht ile Almanya’ya tarifeli blok tren seferleri işbirliği ve
Litvanya-Belarus-Ukrayna ülkeleri arasında kombine taşımacılık yapan JSC Litvanya
Demiryolları ile Viking tren hattına bağlanmak üzere mutabakat anlaşması imzaladı.
Bu işbirlikleriyle Balo AŞ, Türkiye’de kendi vagonlarıyla tarifli karşılıklı seferler
yaparak topladığı yüklerin Bandırma-Tekirdağ güzergâhı üzerinden Avrupa’ya ve
Samsun/Derince limanlarını kullanarak Karadeniz üzerinden Baltık ve
İskandinav ülkelerine gönderilmesini sağlayacak.
Türkiye’nin coğrafi konumu, güçlü ortaklık yapısı ve uluslararası
işbirliklerinin BALO’ya sağladığı avantajlarla, Avrupa’dan gelerek
Türkiye’yi transit geçecek olan yüklerin de modern İpek Yolu ve Baharat
Yolu üzerinden varış ülkelerine ulaştırılması planlanıyor.
BALO AŞ, bu amaçla Cumhurbaşkanlığı
himayesinde yeniden canlandırılarak, Orta Asya ve
Uzak Doğu’ya kadar ulaştırılacak Pakistan Treniyle ilgili
çalışmalarını da sürdürüyor.
BALO AŞ ile Anadolu’dan
Avrupa ve Asya’ya
ulaşım ağı
1...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,...132
Powered by FlippingBook