forum235 - page 29

HEDEF YÜZDE 15
TCDD Genel Müdürü Süleyman Kara-
man da, demir yollarında yenileme çalış-
malarının son hızla devam ettiğini, 2023’e
kadar demir yolu taşımacılığının sektör
payını %15’e çıkarmayı hedeflediklerini
belirtti. BALO projesiyle, sanayicinin kon-
teynerinin fabrikasından alınacağını, lo-
jistik merkezlerde toplanan yüklerin blok
trenlerle Bandırma’ya getirileceğini, Ban-
dırma-Tekirdağ arasında kombine taşıma-
cılık yapılarak gemiye geçirilen yüklerin
Avrupa’ya blok yük trenleriyle ulaştırıla-
cağını söyledi. Avrupa’dan gelen yüklerde
de aynı güzergâh ve işlemin tersinden uy-
gulanacağını ifade eden Karaman, sadece
yüklerin değil, trenin gemiyle taşınması
için Bandırma Limanı’na rampa yapımına
başladıklarını, hattın kısa sürede tren-feri
hattına dönüşeceğini belirtti. Karaman,
böylece Avrupa-Asya arasında kesintisiz
demir yolu bağlantısı sağlanarak sefer sa-
yılarının artacağını, taşıma süresinin daha
da kısalacağını dile getirdi.
BALO trenlerinin 34 adet 45’lik kon-
teyner, 17 vagon beyaz eşya, elektronik
eşya, otomotiv yedek parçası, konfeksiyon
ve ev tekstil ürünleri gibi sanayi ürünleri
olmak üzere 1200 brüt tondan yük taşıya-
cağını belirten Karaman, “Haftada iki gün
çalıştırılacak tren seferlerinin bir yıl içinde
haftada beş güne çıkarılmasını planlıyo-
ruz” dedi.
Avusturya Devlet Demiryolları’ndan
Rail Cargo Ceo’su Eric Regter ise BALO
projesine dâhil olmaktan dolayı duyduk-
ları mutluluğu dile getirerek, nakliye akış-
larının ekonomik gelişmelerin sonucu
yapıldığını, bu projede de Türkiye’nin geli-
şiminin çok önemli olduğunu söyledi.
diği talimatla Tekirdağ-Muratlı arasındaki 32 kilometrelik demir
yolunu hizmete soktu” dedi.
Koşmaz, “Artık ‘Tren gelir mi’ diye düşünmek yok, bugün
gönderdiğimiz tren saat kaçta nerede olacak biliyoruz. Online
olarak uydu takip sistemleriyle konteynerler harita üzerinden
izleniyor. Sadece biz değil, siparişlerimizi bekleyen de izleyebili-
yor. İsterseniz bu süreçler cebinize, akıllı telefonunuza gönderi-
liyor. Her hafta iki trenimiz Almanya’nın Münih ve Köln kentle-
rine beş gün içinde ulaşacak” diye konuştu.
HABER
EKONOMİK
FORUM
29
i
Türkiye’nin en büyük lojistik projelerinden biri olan, Büyük
Anadolu Lojistik Organizasyonlar (BALO) AŞ, güçlü bir ortaklık
yapısına sahip. Başta TOBB olmak üzere, 51 oda, 24 borsa, 15 organize
sanayi bölgesi, Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri
Derneği (UTİKAD) ve Umumi Mağazalar Türk AŞ (UMAT) BALO
AŞ’nin ortakları arasında yer alıyor. BALO AŞ’nin Avrupa’daki çekim
hizmetlerini Avusturya Devlet Demiryolları’nın (ÖÖB) yük taşıma
birimi olan Rail Cargo Austria Grup (RCA) tarafından gerçekleştiriliyor.
Kullanıcılar, BALO sistemine
web üzerinden, kullanıcı
adı ve şifresiyle giriş
yaparak, yükleme ve varış
yerine göre sunulan tarifeli
taşıma alternatiflerini
değerlendirebiliyorlar.
Elektronik ortamda
sipariş verilebilmekte.
BALO Elektronik sefer ve
yük takip sistemi mobil
cihazlarla uyumludur.
Kara yoluyla göndericinin
kapısından 45’HC PW
konteynerler alınan yükler,
BALO AŞ’nin Türkiye ve
Avrupa’da bulunan yerel
Yük Toplama Merkezlerine
getiriliyor. Konteynerler
bu merkezlerde varış
adreslerine göre blok
trenlere yüklenmekte,
oluşturalan tarifeli seferlerle
varış terminallerine
gönderilmekte. Karayolu
ile alıcının adresine
tam zamanında
ulaştırılmaktadır. Tüm
bu süreçte sevkiyatlar
güvenlik ve izlenebilirlik
açısından koyneyner
ve vagonlara takılan
uydu takip sistemleriyle
web üzerinden takip
edilmektedir.
BALO AŞ
güçlü bir
ortaklık
yapısına sahip
SÜREKLİ İZLENEBİLİR
INTERMODAL TAŞIMACILIK
1...,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28 30,31,32,33,34,35,36,37,38,39,...132
Powered by FlippingBook