forum236 - page 28

riyle hayatını sürdürdüğü çevreyle ilgili
çeşitli bilgilere, çeşitli becerilere ihtiyacı
var. Esasen aile ve toplum içinde nesilden
nesile aktarılarak, yaşanılarak öğrenil-
mesi gereken bu bilgi ve becerilerle ilgili
eksikleri tamamlama işlevini de eğitim
sistemine ilave etmemiz gerektiğine ina-
nıyorum.”
TÜRKİYE, EĞİTİME YAPTIĞI YATIRIMLARI
İLK SIRADA TUTMAYA DEVAM EDİYOR
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, dün-
yada son altı yılda yaşanan ekonomik dur-
gunluk sebebiyle pek çok alanda olduğu
gibi, eğitim harcamalarından da tasarrufa
gidilmeye çalışıldığını, Türkiye’nin ekono-
mik durgunluk dönemi de dâhil, geçen 11
yıl boyunca, tasarruf bir yana, eğitime yap-
tığı yatırımları ilk sırada tutmaya devam
ettiğini ve buna devam edeceğini söyledi.
Başbakan Erdoğan, “Çünkü biz eğitime
yapılan yatırımı geleceğimize yapılmış ya-
tırım olarak kabul ediyor, önceliklerimizi
bu hassasiyetle belirliyoruz. Eğitim ala-
nında istediğimiz sonuçlara ulaşmadan,
diğer çabalarımızın, diğer reformlarımızın
eksik kalacağına, hedefine ulaşmayacağına
inanıyoruz” diye konuştu.
Zorunlu eğitimi, dört yıl ilkokul, dört
yıl ortaokul, dört yıl lise şeklinde 12 yıla
çıkardıklarını anımsatan Başbakan Erdo-
ğan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Seçmeli ders uygulamasıyla ailelerin
ve çocukların farklı alanlardaki ihtiyaçları-
na cevap verecek bir sistem kurduk. Geç-
tiğimiz 11 yılda 188 bin 500 yeni derslik
yaparak, toplam derslik sayısını 500 bine
ulaştırdık. Özel eğitim kurumlarıyla bir-
likte bu rakam 624 bine kadar çıkıyor.
Okullarımızda 1058 yeni spor salonu inşa
ederek, çocuklarımızın hizmetine sunduk.
Bilim sınıflarımızın sayısı da 30 bini geçti.
Türkiye olarak, tüm dünyaya örnek olacağını düşündüğü-
müz bir diğer eğitim projemiz de Fatih Projesi’dir. Bu projeyle
her öğrencimize, içinde eğitimle ilgili her türlü programın yer
aldığı bir tablet bilgisayar vermeyi hedefledik. Akıllı Tahta Pro-
jesi’yle entegre olan bu çalışma kapsamında bugüne kadar 93
bin sınıfa akıllı tahta kurduk, 52 bin 500 öğrencimize de tablet
bilgisayarını teslim ettik.”
Başbakan Erdoğan, bu yıl, çoğunluğu meslek liselerinde 75
bin akıllı tahta daha kuracaklarını, örgün eğitimdeki 1 milyon
250 bin öğrenci ve öğretmene tablet bilgisayar dağıtımını ger-
çekleştireceklerini belirtti.
Bir başka güzel gelişmenin de üniversite sayısında gerçek-
leştiğini ifade eden Başbakan Erdoğan, “11 yıl önce ülkemizde
53’ü devlet, 23’ü vakıf olmak üzere toplam 76 olan üniversite-
miz vardı. Bu üniversiteler de ülkemizin belli başlı büyük kent-
lerindeydi. Bugün 104’ü devlet, 71’i vakıf olmak üzere toplam
175 üniversitemiz var. Türkiye’nin tüm vilayetlerinde, 81 vi-
layetimizde şu anda üniversite var. Bu tabii hem göçü engel-
liyor hem imkânı olmayanların kendi ilinde üniversite okuma
ihtiyacını gideriyor ve böylece göç engelleme noktasında çok
büyük imkânlar getirirken, her ilimizin özellikle eğitim ve öğ-
retim alanındaki yükselişine ayrı bir rekabet katıyor. Amacı-
mız, hiçbir çocuğumuzun, hiçbir gencimizin, kamunun yeterli
hizmeti sunamaması veya ailesinin maddi yetersizliği sebebiy-
le eğitim sistemi dışında kalmamasını sağlamaktır. Bu konuda,
gerçekten çok önemli ilerlemeler sağladığımızı da memnuni-
yetle belirtmek isterim” ifadesini kullandı.
28
EKONOMİK
FORUM
DOSYA
OECD Eğitim
Bakanları Gayriresmi
Toplantısı’nda, amaca
uygun becerileri
geliştirmede, bu
becerilerin etkin arzını
sağlamada ve beceri
talebiyle arzı arasında
daha iyi bir eşleşme
oluşturmada karşı karşıya
olunan zorluklar üzerinde
duruldu. Anaokulundan
ortaöğretime,
ortaöğretim sonrası
mesleki eğitim ve
hayat boyu öğrenimi
kapsayacak şekilde
düzenlenen toplantıda,
tüm eğitim sistemi ele
alındı.
OECD’nin 2012
Uluslararası Öğrenci
Değerlendirme
Programı (PISA)
değerlendirmelerinin
yanı sıra, 2013 OECD
Yetişkin Becerileri
Anketi’nden (PIAAC)
çıkan bulgular üzeride
tartışıldı. Bakanlar,
ülkelerin siyasi
gündeminde önemli bir
yeri olan, amaca uygun
beceri ve yetkinliklerin
nasıl artırılacağı
hususunda görüş
alışverişinde bulundu.
Toplantıda,
“Becerilerin gelişim ve
uygulanışını şekillendiren
eğilimler ve perspektifler
nelerdir?”,“Eğitim sistemi
amaca uygun beceri
ve yetkinlikleri nasıl
geliştirebilir?”,“Okul arz
ve talebi arasında daha iyi
bir eşleşme sağlamak için
eğitim bakanları neler
yapabilir?”,“Öğrenmenin
ekonomik ve sosyal
getirilerini azamiye
çıkarmak için eğitim
politikası ne yapabilir?”
soruları üzerine
oturumlar yapıldı.
OECD Eğitim Bakanları Gayriresmi Toplantısı’nda
eğitim sistemi ele alındı
m
Başbakan Recep
Tayyip Erdoğan,
“Tümmeslek
gruplarında
gerçekçi ve
sürdürülebilir
eğitim
geliştirilmeli”dedi.
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...132
Powered by FlippingBook