Güvence Referans Sistemi’ni esas alıyor.
Fonksiyonel bir kalite güvence sistemiyle
eğitim kurumlarımızın eksikliklerinin tes-
pit edilerek giderilmesini, kurumlar ara-
sındaki farklılıklar en aza indirilerek ülke
genelinde bütün öğrencilerimizin kaliteli
eğitime erişimini geliştirmeyi hedefliyo-
ruz” diye konuştu.
Bakan Avcı, meslek öğretmenlerinin
alan yeterlilikleri konusunda başlattıkları
çalışmayla öğretmenleri bu konuda geliş-
tirmeye devam ettiklerini, bu çalışmayla
öğretmenlerin performansa dayalı değer-
lendirmelerini yaparak hizmet içi eğitim
ihtiyaçlarının belirleneceğini ve öğrencilere
daha kaliteli eğitim imkânı sunulmasının
önünün açılacağını dile getirdi.
Geçmiş yıllarda uygulanan sekiz yıllık
kesintisiz eğitimin yeniden yapılandırı-
larak 4+4+4 uygulamasıyla 12 yıla uzatıl-
dığını, eğitim sisteminin bu uygulamayla
çok seçenekle esnek bir yapıya kavuşturul-
duğunu, öğrencilerin istek ve kabiliyetleri
doğrultusunda tercih yapabilme hakkına
sahip olduğunu ifade eden Bakan Avcı, bu
uygulamayla erken okul terk oranlarının
hızla azaltılacağını ve ülkenin okur/yazarlık
oranının artırılacağını söyledi.
OECD GENEL SEKRETERİ GURRIA:
“KÜRESEL BECERİ DEVRİMİ
GERÇEKLEŞTİRİLMELİ”
OECD Genel Sekreteri Angel Gurria
da konuşmasında, eğitim yoluyla uygun
becerilerin ve istihdamın artırılmasının
dünyadaki ülkelerin karşılaştığı en büyük
sorunlardan birisi olduğunu belirtti. Gur-
ria, dünyanın maddi bir krizle karşı karşı-
ya kaldığını, bu krizin beş, hatta altı yılını
tamamlamak üzere olduğunu anımsattı. Bu
sürecin sonuna bakıldığında OECD ülkele-
rinde 48 milyon işsiz bulunduğunu, bu du-
rumun özellikle gençler için kötü olduğunu
vurgulayan Gurria, OECD üyesi ülkelerde
gençler arasında işsizliğin %16’lara çıktığını, bu oranın İtalya
ve Yunanistan gibi ülkelerde daha yüksek olduğunu söyledi. Bu
gençlerin iş dünyasından tamamen kopmadan önce iş dünyasına
sokulması gerektiğini dile getiren Gurria, toplantının, söz konu-
su gençler ve gelecekteki 8-10 yıl içinde eğitim sürecinin tamam-
layacak çocuklar için önemli olduğunu belirtti.
Gurria, ekonomik krizin ülkelere pek çok zarar verdiğini, bü-
yüme ve istihdamın zarar gördüğünü, artmakta olan bir eşitsiz-
likle karşı karşıya kaldıklarını, kurumlara ve hükümetlere olan
güvenin azaldığını söyledi.
Okur/yazarlık oranı yüksek ülkelerde dahi, beceri havuzun-
da becerisi düşük işçilerin sayısının yüksek olduğunun görüldü-
ğünü dile getiren Gurria, “Bugünün dünyasında başarılı olabil-
mek için yetişkinlerin temel becerilere sahip olması gerekiyor.
Bu, büyük bir eksiklik ve büyük bir ihtiyaç. Şu anda öğrencilerin
ve işçilerin performansları ailelerinin sosyal durumlarıyla çok
bağlantılı. Bu da işlerin iyi gitmediğini bize gösteriyor” ifadesini
kullandı.
Gurria, OECD ülkeleri arasında yapılan beceri anketine de
değinerek, anket sonuçlarıyla ilgili farklı ülkelerdeki beceri oran-
larını açıkladı. Anket sonuçlarına bakıldığında yeni işe başlayan
genç nesillerin, emekliliğe ayrılanlar kadar beceriye sahip ol-
madığına, ancak Finlandiya ve Kore gibi ülkelerde bu durumun
tam tersinin yaşandığına dikkat çeken Gurria, üye ülkeleri tarihi
fırsatı değerlendirmeye ve bir an önce küresel beceri devrimini
gerçekleştirmeye davet etti.
OECD Genel Sekreteri Gurria, bu yolla yeni politikalar geliş-
tirilebileceğini ve gelecek neslin küresel maddi krizin olumsuz
etkilerinden uzak tutulabileceğini sözlerine ekledi.
m
Milli Eğitim
Bakanı Nabi
Avcı, meslek
öğretmenlerinin
alan yeterlilikleri
konusunda
başlattıkları
çalışmayla
öğretmenleri
bu konuda
geliştirmeye devam
ettiklerini söyledi.
k
OECD Genel
Sekreteri Angel
Gurria, Başbakan
Recep Tayyip
Erdoğan ve Milli
Eğitim Bakanı
Nabi Avcı.
30
EKONOMİK
FORUM
DOSYA