forum241 - page 93

süre içinde, dünyanın 21. yüzyılda daha güvenli
ve daha adil bir yörüngeye oturmasına yardımcı
olacak Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SKH)
benimsenecek. Tıpkı 2000 yılında kabul edilen
Milenyum Kalkınma Hedefleri’nin (MKH) yok-
sulluk ve hastalıkla mücadelede oldukça başarılı
olması gibi, (iki yıl içinde MKH’nin yerini alacak
olan) SKH de enerji, gıda, su, iklim ve iş gibi alan-
larda karşılaştığımız küresel güçlükleri çözme ko-
nusunda umut veriyor.
Sürdürülebilir kalkınmayla ilgili küresel, üc-
retsiz ve çevrimiçi eğitimlerin küresel çözümlere
yardımcı olacağına da inanıyorum. Çevrimiçi kü-
resel dersler, dünyada süregelen ve bugün tüm
dünyada daha fazla sayıda insan için yeni erişim
yolları sağlayarak yükseköğrenimi temelden ye-
niden şekillendirmekte olan bilgi devriminin bir
parçası oluyor.
Bunu kendi deneyimlerimden biliyorum. Pro-
fesör olarak geçirdiğim yılların büyük bölümünde,
temel eğitim teknolojileri fazla değişmedi. Bir sını-
fın önünde durdumve 57 dakikalık dersler verdim.
Evet, karatahta sayesinde önce tepegöz kullandım
sonra da PowerPoint, ama temel sınıf “teknoloji-
sinde” bundan başka bir değişiklik olmadı.
Ancak, yeni bilgi teknolojileriyle, yükseköğre-
nim ve elbette diğer seviyelerdeki eğitim aniden
değişiyor. Artık veriler, videolar ve hatta dünyanın
öbür ucundaki uzmanlarla yapılan canlı sohbetler
yardımıyla dersler çok daha fazla bilgi içerebiliyor.
Tüm dünyada giderek daha fazla sayıda insan, ön-
celeri sadece şanslı azınlığın ulaşabildiği ücretsiz
ve kaliteli eğitim materyallerine erişebiliyor. Bu
bugün özellikle önemli çünkü sürdürülebilir kal-
kınma meseleleriyle başa çıkabilmek için her yer-
de bilgili ve eğitimli vatandaşlara ihtiyaç var.
SDSN’NİN TEMEL HEDEFLERİ VE AMACI
Son verilere göre, çevrimiçi üniversite dersleri
190’dan fazla ülkedeki öğrenciler tarafından ders-
leri izleme, testlere katılma ve öğrenciler ve profe-
sörlerle iletişim kurma yoluyla takip ediliyor. Çev-
rimiçi eğitim sınıftaki deneyimi de dönüştürüyor.
Columbia Üniversitesi’ndeki öğrencilerim artık
57 dakika boyunca benim konuşmamı dinlemek
yerine zamanın ilerisindeki çevrimiçi dersleri iz-
leyebiliyor ve sınıfta daha zengin içerikli ve daha
derin tartışmalar yapılabiliyor.
Önümüzdeki yıllarda, hepimizin evlerimizde,
toplumlarımızda ve ülkelerimizde sürdürülebilir
kalkınma liderleri olmak zorunda kalacağımıza
inanıyorum. Milyonlarca genç kısa süre sonra
iklim değişikliği, su, enerji, ulaşım ve eğitim so-
runlarının çözümüne yardımcı olmak zorunda
olacak. Dünyada binlerce şehirde ve 200 ülkede
hükümetler, toplumlar, uzmanlar, iş insanları ve
sivil toplum örgütleri dâhil tüm paydaşlar kendi
rollerini oynamak için seferber olacak, ihtiyaç du-
yulan bilginin yayılmasında açık çevrimiçi eğitim
anahtar görev üstlenecek.
Bu nedenlerle, verdiğim dersin BM Genel
Sekreteri Ban Ki-moon’un himayesinde benim
idareme verilmiş bir girişim olan Sürdürülebilir
Kalkınma Çözümleri Ağı’na (SDSN) ait daha ge-
nel bir eğitim programının parçası olmasından
da memnuniyet duyuyorum. SDSN ile akademi
dünyasından, sivil toplumdan, özel sektörden
bilimsel ve teknik uzmanlar sürdürülebilir kalkın-
ma sorununun yerel, ulusal ve küresel ölçeklerde
çözülmesini desteklemek üzere seferber oluyor.
SDSN’nin temel hedeflerinden biri sürdürü-
lebilir kalkınma müfredatı için, çevrimiçi mater-
yal hazırlayıp yayarak tüm dünyadan öğrencilere
ulaşmaktır. Sürdürülebilir Kalkınma Çağı’nı kendi
yerel koşullarına ve meselelerine göre özelleşti-
rerek kendi sınıflarına dâhil etmiş bir düzineden
fazla kurummevcuttur.
SDSN, dünyadaki üniversiteleri yeni bir küre-
sel çevrimiçi eğitim çağına katılmaya teşvik ede-
cektir. Burada amaç, bugünün gençlerine yakında
onlara teslim edilecek olan yetkileri dünyanın
önemli meselelerini çözme yolunda akıllıca kul-
lanmaları için gereken donanımı sağlamak oluyor.
Telif Hakkı:
Project Syndicate, 2013.
Önümüzdeki
yıllarda,
hepimizin
evlerimizde,
toplumlarımızda
ve ülkelerimizde
sürdürülebilir
kalkınma
liderleri olmak
zorunda
kalacağımıza
inanıyorum.
Dünyada
binlerce şehirde
ve 200 ülkede
hükümetler,
toplumlar,
uzmanlar, iş
insanları ve
sivil toplum
örgütleri dâhil
tüm paydaşlar
kendi rollerini
oynamak
için seferber
olacak, ihtiyaç
duyulan bilginin
yayılmasında
açık çevrimiçi
eğitim
anahtar görev
üstlenecek.
EKONOMİK
FORUM
93
i
1...,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92 94,95,96,97,98,99,100,101,102,103,...132
Powered by FlippingBook