46
EKONOMİK
FORUM
İŞ DÜNYASI
civarında bir dış açığımız doğuyor.
Bu rakamları 2023’e taşıdığımızda, dış
ticaret mallarının taşımacılığında deniz
yolunun payı yaklaşık %65-70 oranına çı-
kacak. 1,2 trilyon dolarlık dış ticaret hac-
mimiz olacağı düşünüldüğünde, bugünkü
oranlarla deniz taşımacılığından ortaya
çıkan açık 30 milyar doların üzerine çıka-
caktır. Buna şimdiden tedbir alıp, deniz
filomuzu güçlendirmemiz gerekiyor.”
“TERSANELERİMİZİ
GÜÇLENDİRMELİYİZ”
Öte yandan tersanelerin %80’inin ser-
vis tabir edilen tamir bakım alanı olarak
çalıştığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, “%5’i
askeri gemi, %15’i ise özel gemi inşa sanayi-
ne yönelik çalışıyor. Gemi inşa sektöründe,
ton Türk bayraklı, 32 milyon ton Türk sahipli filodan oluşmak-
ta. Maalesef şu anda henüz daha istediğimiz noktada değiliz ve
ciddi bir navlun açığını bu yüzden veriyoruz.
407 milyar dış ticaret hacminin %57’si deniz yoluyla ta-
şınmaktadır. Bunun navlun bedeli yaklaşık olarak 12 milyar
dolardır. Bununsa sadece %12’sini Türk filosuyla taşıyoruz.
Dolayısıyla sadece deniz taşımacılığından yıllık 8 milyar dolar
“
TÜRKİYE, ÖNÜMÜZDEKİ 10 YIL İÇİNDE,
SADECE KENDİ İHTİYAÇLARINI, TAŞIMALARINI
DEĞİL,
BÖLGESİNDEKİ DİĞER ÜLKELERİN
DE İHTİYAÇLARINI KARŞILAYABİLECEK BİR
DENİZCİLİK VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ ANLAYIŞI
GELİŞTİRMEK DURUMUNDA.”
TOBB BAŞKANI M. RİFAT HİSARCIKLIOĞLU