forum 251 - page 46

46
EKONOMİK
FORUM
İŞ DÜNYASI
civarında bir dış açığımız doğuyor.
Bu rakamları 2023’e taşıdığımızda, dış
ticaret mallarının taşımacılığında deniz
yolunun payı yaklaşık %65-70 oranına çı-
kacak. 1,2 trilyon dolarlık dış ticaret hac-
mimiz olacağı düşünüldüğünde, bugünkü
oranlarla deniz taşımacılığından ortaya
çıkan açık 30 milyar doların üzerine çıka-
caktır. Buna şimdiden tedbir alıp, deniz
filomuzu güçlendirmemiz gerekiyor.”
“TERSANELERİMİZİ
GÜÇLENDİRMELİYİZ”
Öte yandan tersanelerin %80’inin ser-
vis tabir edilen tamir bakım alanı olarak
çalıştığını dile getiren Hisarcıklıoğlu, “%5’i
askeri gemi, %15’i ise özel gemi inşa sanayi-
ne yönelik çalışıyor. Gemi inşa sektöründe,
ton Türk bayraklı, 32 milyon ton Türk sahipli filodan oluşmak-
ta. Maalesef şu anda henüz daha istediğimiz noktada değiliz ve
ciddi bir navlun açığını bu yüzden veriyoruz.
407 milyar dış ticaret hacminin %57’si deniz yoluyla ta-
şınmaktadır. Bunun navlun bedeli yaklaşık olarak 12 milyar
dolardır. Bununsa sadece %12’sini Türk filosuyla taşıyoruz.
Dolayısıyla sadece deniz taşımacılığından yıllık 8 milyar dolar
TÜRKİYE, ÖNÜMÜZDEKİ 10 YIL İÇİNDE,
SADECE KENDİ İHTİYAÇLARINI, TAŞIMALARINI
DEĞİL,
BÖLGESİNDEKİ DİĞER ÜLKELERİN
DE İHTİYAÇLARINI KARŞILAYABİLECEK BİR
DENİZCİLİK VE LİMAN İŞLETMECİLİĞİ ANLAYIŞI
GELİŞTİRMEK DURUMUNDA.”
TOBB BAŞKANI M. RİFAT HİSARCIKLIOĞLU
1...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,...132
Powered by FlippingBook