20
EKONOMİK
FORUM
KAPAK
hazırlanmalı ve günümüz gelişmelerini yakından takip edilip planı
belki haftalık, belki de aylık olarak revize edilmeli ve gidilecek yol
tekrar belirlenmelidir.
Birçok proje, gençleri girişimciliğe yöneltme açısından
başarılı olmakta, ancak kurulan işlerin sürekliliğini
temin etmede yetersiz kalındığı görülüyor. Girişimciliğin
sürdürülebilirliği için yapılması gerekenler neler ve bu
bağlamda gençlere neler yapmalarını önerirsiniz?
Birinci tavsiyem, girişimcilerin fikrin başarı için yeterli ol-
duğunu düşünmeyip icraata geçmeleri, bir iş planı hazırlayarak
hedefledikleri işi yapmak için bir niyet ortaya koymaları.
Girişimcilere ikinci tavsiyem ise hesaplanmış riskler alması ve
ortaya çıkan sonuçlardan öğrenerek bir sonraki adıma geçebilme-
sidir. Örneğin, ben Pegasus Havayolları’na başlarken hesaplanmış
bir risk aldım. Yola iyi ve doğru bir ekiple çıktım. Risk almamak
denemediğiniz anlamına gelir. Girişimciler de onların önünde
durabilecek doğru bir ekiple yola çıkmalıdır.
Son tavsiyem, belki de en önemlisi, girişimcilerin iş kurarken
“Üreteceğim ürünün veya hizmetin Türkiye’de veya yakın coğraf-
yada pazarı var mı, iç tüketim nasıl, nüfus yapımız ne? Bu nüfus
yapısının neye ihtiyacı var? Gelişmiş ülkelerde tüketim trendleri
nereye doğru gidiyor?” diye düşünmeleri.
Yarattığımız ürün veya hizmeti sadece kendimiz ve kendi
çevremiz için değil, daha geniş pazarlar için şekillendirmeli ve
Batı’daki trendlere bakmalıyız.
Önümüzdeki dönemde hangi sektörlerin yatırım için cazip
hale geleceğini düşünüyorsunuz?
Türkiye her geçen yıl kalkınıyor. Ülkemiz zenginleşiyor. Orta
direk de bundan nasibini alıyor. Daha fazla genç nesil iş gücüne dâ-
hil oluyor. İnternet dünyası bizi dünya ile bütünleştiriyor. Tüketim
tabana yayılıyor. Önümüzdeki dönemde orta direk daha talepkar
olacak. Daha fazla kaliteli ürünü daha düşük fiyata daha rahat ve
modern bir şekilde tüketecek. Bu paralelde orta direğin tüketimi-
ne yönelik yatırımları cazip buluyorum. Bunların başında doğal
olarak perakende geliyor. Perakende zincirleri daha da gelişecek.
Biz de Esas Holding olarak bu gelişimin parçası olmak istiyoruz.
Başkan:
Ali SABANCI (Pegasus Hava Taşımacılığı AŞ.)
Başkan Yardımcıları:
•
Cihat ALAGÖZ (TÜYAP Fuarcılık AŞ.)
•
Göktekin DİNÇERLER (Turkven)
•
Gülden YILMAZ
(Koton Mağazacılık ve Tekstil San. Tic. AŞ.)
•
Sezai HAZIR (Habitat İçin Gençlik Derneği)
Üyeler:
•
Acun ILICALI (Acun Medya)
•
Ali YÜCELEN (TÜGİAD)
•
Alp SAUL (Pronet Güvenlik ve Danışmanlık Hizmetleri AŞ.)
•
Alphan MANAS (Brightwell Holdings)
•
Arda KUTSAL (Webrazzi)
•
Arzu KAPROL (Arzu Kaprol)
•
Ayşe Şule BİLGİÇ (Düş Yeri)
•
Beyhan BAŞOL (Ege Bölgesi Temsilcisi, Aydın GGK Başkanı)
•
Burcu Akdarı TOPRAK (GYİAD)
•
Cengiz KONUKOĞLU - SANKO
•
Dr. Mete ÇAKMAKÇI (Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı)
•
Ender YORGANCILAR (TOBB Başkan Yardımcısı)
•
Emre KURTTEPELİ (Mynet Şirketler Grubu)
•
Erkan GÜRAL (Kütahya Porselen)
•
Esra Tarhan CİVELEK (Pazarlama Danışmanı)
•
Haluk OKUTUR (Simit Sarayı)
•
İbrahim Kürşat TUNA
(Marmara Bölgesi Temsilcisi, Çanakkale GGK Başkanı)
•
İbrahim YETKİNŞEKERCİ
(Güneydoğu Anadolu Bölgesi Temsilcisi, Gaziantep GGK Başkanı)
•
Kadir BÜYÜKHELVACIGİL ( Helvacızade AŞ.)
•
Mahmut KÖROĞLU (Eski Van GGK Başkanı)
•
Murat KOLBAŞI (Arzum Elekrikli Ev Aletleri)
•
Murat MERCAN (TOBB)
•
Murat ÖZYEĞİN (Fiba Holding)
•
Mustafa SAK (Adopen)
•
Nevzat AYDIN
(Yemeksepeti.com)
•
Pelin AKIN (TAV)
•
Prof. Dr. Erhan ERKUT (Özyeğin Üniversitesi)
•
Sami BOYDAK (Boydak Holding)
•
Selçuk KİPER (Gate Events)
•
Serdal ŞAHUTOĞLU (Akdeniz Bölgesi Temsilcisi, Hatay GGK Başkanı)
•
Serhat YAYA (İç Anadolu Bölgesi Temsilcisi, Konya GGK Başkanı)
•
Serpil TİMURAY (Vodafone)
•
Sina AFRA (Markafoni)
•
Sinan BORA (Gold Master)
•
Sinan ERGİN (Asemble Organizasyon ve Danışmanlık)
•
Sinan ÖNCEL (Twigy)
•
Tamer ÖZMEN (Microsoft Türkiye)
•
Tayfun KARATAŞ (Fatsa TSO Yön. Krl. Başkanı)
•
Tayfun ÖZLÜ
(Karadeniz Bölgesi Temsilcisi, Trabzon GGK Başkanı)
•
Vasıf BAKIRHAN
(Doğu Anadolu Bölgesi Temsilcisi, Bitlis GGK Başkanı)
•
Ziya KALKAVAN (Kalkavan Holding)
TOBB
GENÇ
GİRİŞİMCİLER
KURULU