Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  29 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 29 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

29

i

Aslında tüm bu unsurların gerçekleşeceği

bir proje Konya için temel hedef olmalı. O da

özel ekonomi bölgesi olmak. Çin, Kore, Hin-

distan ve ABD’de uygulanmakta olan Özel

Ekonomi Bölgeleri, organize sanayi bölgesi

ve serbest bölge anlayışından çok fark-

lı bölge dinamiklerini harekete geçiren

özelliklere sahip. “Güney Kore Incheon

Özel Ekonomi Bölgesi” bu alandaki en

önemli örnek. Konya bu özel ekonomi böl-

geleri için yukarıda bahsedilen unsurlardan

dolayı büyük bir avantaja sahip. Bakanlık

tarafından duyurulan 12 cazibe merkezinden

bir tanesi olan Konya, Türkiye’nin ticari başkenti

olabilmek için çok büyük avantajlara sahip. KTO

olarak biz de, bu avantajları daha fazla anlatmanın ve

şehir dinamiklerini harekete geçirmeninmücadelesi içindeyiz. İş-

sizlik Konya özelinde %5’in altında, bu durumu daha efektif hale

getirmek için Mesleki Eğitim Merkezi projesini hayata geçirerek

Konya’nın nitelikli eleman kapasitesini daha da yukarı çekmeyi

amaçlıyoruz. Çünkü Konya imalat sanayi bakımından Türkiye’de

ilk 5’te. Nitelikli ürün üretebilme kapasitesi bakımından İstanbul,

Ankara ve İzmir’den sonra 4’üncü sırada. Bunlar bakanlıkların

tespit ettiği gerçekler. Bizler de bu gerçekleri daha da somutlaş-

tırma çabasındayız. Meslek Komitesi toplantılarıyla 70 meslek

komitemizin tamamını, yani 20 bin üyemizi sektörüne, şehri-

ne, ekonomik kültürel, sosyal ve tarihsel değerlerine ilişkin ve

Odamız faaliyetlerine kadar görüşlerini almak suretiyle şehrin

kalkınma ve çözüm sürecine bizzat katkı sağlamaya çalışıyoruz.

İhracat odaklı eğitim anlayışımız kalkınma için büyük önem ta-

şıyor. Yine Bakanlıkla beraber KTO tarafından yürütülen Hedef

Pazar Analizi Projesi bittiği zaman Konya, Türkiye’nin ihracatta

atılım yapan en güçlü şehri olacak. Çünkü biz kendimizi ve dün-

yayı tanımakla işe başladık, ihracatta yeni hedefler koyduk, yeni

pazarlara açılma stratejileri belirliyoruz; böyle olunca ikili ilişkiler

ve ticaret daha sağlam bir zeminde gerçekleşiyor.

Geleceğin kentleri arasında 2023 yılında Konya’nın yeri

ne olur?

Konya zaten geleceğin kenti. Çok değil 5 yıl içinde Türkiye’nin

ulaşımdaki en kritik şehri olacak. Sadece hızlı trenle değil, hava

kargo terminali ve lojistik merkeziyle kritik bir rol üstleniyor. Bu

role uygun olarak da yatırımlar şimdiden artmaya başladı. İstih-

damın artması Konya’nın zaten mevcut olan “işsiz yok, kaliteli

istihdam açığı var” durumunu “nitelikli eleman da var” noktasına

götürecek. Tarihte marka mücadelesi veren şehirlere bakıldığın-

da, bu markalaşmayı esnafından doktoruna, hırdavatçısından

bürokratına kadar herkes hissetmiş. Konya bütün kurumlarıyla

şu an bununmücadelesi içinde. Türkiye’de, kurumlarıyla bu kadar

barışık ve ortak hareket eden başka bir şehir bulmak çok zor.

Başbakan ve bakanlar çıkarması da bu birlikteliğin ürünü. KTO,

KSO ve KTB arasındaki uyum, Yerel yönetimle arasındaki harika

işbirliği başarıyı getirdi. Konyalı bunun farkında, bu yüzden de

huzur ve mutluluğun üst düzey olduğu şehirlerden bir tanesi.

Konya, Mevlana kültürünü ve turizm canlılığını bu markalaşma

içinde ana hamur yaparak marka kent değil, markaların kenti

haline gelecektir.

Projesi (KOP) ile sulama alanı genişledikçe

üretim kapasitesi de artacak. Bu aynı za-

manda daha fazla ihracat demek. Dünyadaki

gelişmelere paralel olarak, Suriye ve Irak’a

azalan yumurta ve kanatlı ihracatı Rusya’yla

yeniden ivme kazandı. AB ve ABD yaptırım-

ları Rusya konusunda Konya’yı iştahlan-

dırdı. Çünkü Konya Rusya’nın birçok ithal

ürünü için ihracatçı durumda. Bu gelişmeleri

takip ederek, Konya hem ulusal çapta hem

de uluslararası arenada “başa oynayan” şehir

olmak için hızlı adımlarla ilerlemesi gerekir.

Konya’nın marka kent olması

açısından nasıl bir kentleşme modeli

öngörüyorsunuz ve bu açıdan KTO olarak

çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Konya’nın marka kent olabilmesi için

öncelikli olarak Türkiye’nin potansiyelini

ve bu potansiyelde Konya’nın alacağı rolü iyi

tespit etmesi gerekmektedir. Yüksek Hızlı

Tren’deki (YHT) başarısını, veri merkezi için

stratejik konumunu, Lojistik Merkez için

hinterlandını, imalat sanayi için alt yapısını

ve gücünü fark ederek buna göre hareket

etmesinde büyük fayda var.

MARKA KENTLER