Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  48 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

48

Eskişehir’de yatırım bekleyen sektörler han-

gileri ve yabancı yatırımcılar açısından hangi

avantajlar söz konusu?

Eskişehir’in Anadolu’ya açılan kapı olması, limanlara

yakınlığı, hammadde ulaşımına kolaylığı, yetişmiş insan

gücünün varlığı, hızlı tren projesinde kilit noktada olması

şehri yatırım açısından cazip kılmakta. ESO’nun öncülü-

ğünde kurulan Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi (OSB)

yatırımlar için en önemli cazibe merkezlerinin başında

geliyor. Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından Türkiye’nin

en çevreci OSB’si seçilen bölge bugün 32 milyon metre-

kare büyüklüğü ve kusursuz altyapısıyla dikkat çekiyor.

Eskişehir OSB, yatırımcılara sunduğu avantajlarla

bölgeyi yerli ve yabancı yeni yatırımlar açısından tercih

edilir kılıyor. Ayrıca TCDD tarafından yapım çalışmalarına

başlanması beklenen, OSB demir yolu bağlantısının

tamamlanmasıyla, bölgedeki tüm firmalar demir yolu

ulaşımından daha fazla yararlanarak lojistikmaliyetlerinde

önemli avantaja sahip olacaklar.

Yine Eskişehir’in önemli kara yolu ve demir yolu gü-

zergâhlarının kesişme noktasında olması, aynı zamanda

Gemlik ve İstanbul limanlarına yakınlığı Eskişehir OSB’ye

yeni yatırımlar için önemli bir unsur oluyor. OSB’de altya-

pı yönünden bir sorun bulunmamakta, tüm yatırımcılara

eşit şartlarda eksiksiz hizmet sağlanmakta. OSB’nin düz

bir arazi üzerinde kurulması, bölge içinde her parsel

sınırında su, elektrik, doğal gaz, fiber-optik internet

bağlantısı, pis su hattı ve telefon ile her türlü destek hiz-

metlerinin bulunması bölgeye olan ilgiyi artırıyor. ESO

tarafından kurulan CNC, Kaynak ve Otomasyon Eğitim

Merkezleri sanayicilerin ihtiyaç duyduğu ara eleman

yetiştirilmesi konusunda hizmet vermekte, sektörlere

kalifiye eleman kazandırmakta.

Bunların yanı sıra Eskişehir’in daha rekabetçi bir

yapıya kavuşması ve daha hızlı gelişimi için il sanayinde

önemli bir paya sahip olan, raylı sistemler başta olmak

üzere taşıt araçları ve lojistik konusunda önemli çalış-

malar gerçekleştiriliyor. Söz konusu alanlara önemli

miktarda kaynak aktarımı yapıldı.

Yine raylı sistemler alanında Hasanbey Lojistik Köyü ile

Eskişehir OSB arasında yapılacak demir yolu çalışmaları da

sürdürülüyor. Söz konusu bu altyapı yatırımları Eskişehir

sanayisinde gittikçe güçlenmekte olan raylı sistemler, ha-

vacılık, otomotiv yan sanayi, ileri seramikler ile güçlü olan

beyaz eşya yan sanayi ilemakine imalat sanayi alanlarında

yeni yerli ve yabancı yatırımcılar için kolaylaştırıcı olduğu

kadar işbirliğini artırıcı unsurlar sunmakta.

Bütün bunların yanı sıra Eskişehir’in ileri teknoloji

üretimi anlamında önemli insan kaynağına sahip ol-

ması, iki üniversitesinin bulunması, teknoloji geliştirme

bölgesinin üç alanda (OSB, Anadolu ve Osmangazi

Üniversiteleri) bulunması ve devlet teşvikleri arasında

ileri teknoloji üretiminde teşvik sağlanması avantaj

oluşturmakta.

Eskişehir’in marka kent olması açısından

nasıl bir kentleşme modeli öngörüyorsunuz

ve bu açıdan ESO olarak çalışmalarınızdan

bahseder misiniz?

Bir asrı aşan sanayi tecrübesiyle Eskişehir, ülkemizin

sanayileşme tarihinin en önemli simgelerinden vemarka

şehirlerinden biri. Ayrıca kurulduğu günden bu güne

şehirdeki sanayinin ahengini sağlayan, ürettiği projelerle

ona yön verme misyonunu üstlenen, stratejik çalışmaları

kâğıt üzerinde bırakmayan ESO, belirlediği sektörlerin

gelişmesi için de çaba harcıyor.

Bu konuda ESO, il sanayinin geleceğini şekillendirme-

sinde kümelenme modeline de öncelik veriyor. Rekabet

içinde hareket eden firmaları sektörel işbirliği içinde bu-

luşturan bir yapı olan kümelenme çalışmalarına öncülük

ESO Yönetim Kurulu

Başkanı Savaş M.

Özaydemir, Oda’nın

raylı sistemler

alanında firmaları

bir araya getirerek

Türkiye’nin ilk Raylı

Sistemler Kümesi’nin

kurulmasına destek

verdiğini söyledi.

MARKA KENT

Fotoğraflar:

Eskişehir Sanayi Odası Fotoğraf Arşivi