Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  51 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 / 132 Next Page
Page Background

51

EKONOMİK

FORUM

kilerine yönelik akademisyenlerimize bir

araştırma hazırlattık. Benzer şekilde havacı-

lık ve raylı sistemler konusunda sahip oldu-

ğumuz iddia için lobimizi derinleştirmek ve

geleceği tartışmak adına düzenlediğimiz

Havacılık ve Raylı Sistemler Vizyon Top-

lantısıyla, sektöre ilişkin pozisyonumuzu

konumlandırdık. Ulaştırma Bakanımızı ve

üst düzey bürokratlarımızı konuk ettiğimiz

toplantıda, sanayi ekseninde Eskişehir mar-

kasını da tartışma imkânı bulduk.

Geleceğin kentleri arasında 2023

yılında Eskişehir’in yeri ne olur?

ETO olarak biz, şehrimizin 2023 yılında 5

milyar dolar ihracat gerçekleştirme hedefine

yürekten inanıyoruz. Bunun gerçekleştiril-

mesi için Eskişehir hem tecrübeye hem de

yeterli insan kaynağı ve potansiyele sahip

durumdadır. Yeter ki, şehrimiz için önemli

yatırımlardan biri olan Raylı Sistemler Test

Merkezi, yüksek ihtisas sanayi bölgeleri faa-

liyete geçirilsin, şehrimizin demir yolu liman

bağlantısı olacak olan Eskişehir-Bursa hattı

tamamlansın ve ileri teknoloji içeren firma-

ların Eskişehir’de daha çok yatırım yapabil-

mesi için destek verilsin. Havacılık sanayi-

mizin gelişmesine yönelik teşvikler artırılsın.

İnanıyorum ki, geçmişte ilk yerli lokomotifi,

ilk otomobili üreten Eskişehir gelecekte de

birçok ilke imza atmaya devam edecektir.

Kentimiz 2023 yılında 5 milyar dolar ihracat

gerçekleştirecek ve Türkiye’nin yüksek tek-

noloji üretiminde önde gelen şehri olacak

potansiyele sahiptir.

niyle Eskişehir’in 2014 yılı Ocak-Temmuz

ayları arasındaki toplam 538 milyon dolar

olan ihracatı 2015 yılının aynı döneminde

490 milyon dolara düştü. Yine geçtiğimiz

yıl 77 milyon dolar olan Eskişehir’in aylık

ortalama ihracatı 70 milyon dolara gerile-

di. Dolayısıyla 2015 yılında geçtiğimiz yılın

ihracat rakamlarını yakalamamız ne yazık

ki, mümkün görünmemektedir.

Eskişehir Ticaret Odası’nın kentin

ticari hayatına yönelikprojeleri varmı?

Eskişehir Ticaret Odası (ETO) 122 yıllık

tarihimizin en büyük projelerini hazırlıyo-

ruz. Eskişehir’in uzun yıllardan beri süren

bir hayalini gerçekleştiriyoruz. Odamız

tarafından hazırlanan Eskişehir Fuar ve

Kongre Merkezi projesine Kalkınma Ba-

kanlığı onay verdi. Proje için birkaç ay

içinde temel atmayı ve 18 ay içinde de

tamamlamayı planlıyoruz.

ETO olarak ilçelerimizin de kalkın-

masını çok önemsiyoruz. Bu doğrultuda

Sivrihisar Organize Sanayi Bölgesi ve Bey-

likova Besi Organize Bölgesi’nde iştirakçi

konumdayız. İlçelerimizin kalkınması için

her iki projeyi de önemsiyor, hayata geç-

mesi için destek veriyoruz.

Ayrıca şehrimizin turizm potansiyeline

güç katmak için de desteğimiz sürüyor.

“Eskişehir turizm şehri olmalı” diyorsak, biz

de ETO olarak katkı sağlamamız gerektiği-

ni düşündük. Odunpazarı’nda yer alan ve

restore ettirdiğimiz tarihi bir evi Eskişehir

Ticaret ve Sanayi Müzesi olarak hizmete sun-

mayı planladık. Müzenin iç dekorasyonunda

son aşamadayız. Sergilenecek olan eserlerin

tedarik etme süreci de bitmek üzere. En kısa

sürede hizmete sunmayı, Eskişehir’imize

kalıcı bir eser kazandırmayı hedefliyoruz.

Eskişehir’in marka kent olması

açısından nasıl bir kentleşmemodeli

öngörüyorsunuz ve bu açıdan ETO

olarak çalışmalarınızdan bahsede-

bilir misiniz?

Eskişehir aslında geçmişten günümü-

ze ticaretin, sanayinin ve eğitimin marka

kenti. Son yıllarda Eskişehir’in sahip oldu-

ğu değerlere bir de turizm eklendi. Eski-

şehir bu anlamda her geçen gün büyüyen

ve parlayan bir yıldız konumundadır. Şeh-

rimizde ülkemizin ve dünyanın önemli

otellerinin şubeleri açılıyor.

Yine şehrimizin konut sektöründeki

ihtiyacı Odamızın en büyük üye grupların-

dan biri olan inşaat sektörümüz tarafından

üstleniliyor. Yeni yapılan inşaat yatırımla-

rı ve inşaat sektöründeki satış rakamları

şehrimizin gelecekte de cazibe merkezi

olacağını doğruluyor.

Öte yandan Eskişehir’de açılması plan-

lanan Raylı Sistemler Test Merkezi ve yine

Yüksek Hızlı Tren’in Eskişehir’de üretilecek

olması şehrimizin aynı zamanda teknolo-

jik sanayinin merkezi olduğunu ispat edi-

yor. Havacılık sanayisindeki hedefleri ve

ileri teknoloji üretim kabiliyeti şehrimizin

sanayinin marka kenti olması yolundaki

gücünü pekiştiriyor.

Üyelerimizin sektörel gelişimlerini artır-

mak adına ihracattan dış ticarete, iş güven-

liğinden pazarlamaya kadar birçok alanda

eğitim düzenliyoruz. Bugüne kadar düzen-

lediğimiz eğitimlere 10 bine yakın üyemiz

ve personelimiz katıldı. Üyelerimizin yurt

dışı pazar paylarını artırmak adına da ça-

lışmalar yürütüyoruz. Hem üyelerimizin

yurt dışı fuarlara katılımını sağlıyor hem de

yurt dışındaki fuarlarda stant açıyoruz. Bu

kapsamda Paris’te düzenlenen yan sanayi

fuarında ETO olarak stant açarak üyelerimi-

zin ürünlerini tanıtmalarına imkân sağladık.

Önümüzdeki fuar takviminde de buna

benzer uluslararası organizasyonlarda yer

almaya devam edeceğiz.

ETO olarak biz de üzerimize düşen gö-

revi yerine getiriyor, Eskişehir’in geleceğine

yönelik stratejik yol haritaları belirliyoruz.

Örneğin Yüksek Hızlı Tren’in Eskişehir’e et-

Eskişehir Ticaret

Odası Yönetim Kurulu

Başkanı Metin Güler,

Oda olarak 122

yıllık tarihlerinin en

büyük projelerini

hazırladıklarını

belirtti.