Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  54 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 54 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

54

dinamiktir. Nüfusu genç ve eğitimlidir. Çok

önemli bir tarım, sanayi kültür, sanat ve tu-

rizm kentidir. Yaşanabilirlik bakımından en

çok tercih illerin başında gelmektedir. Yine

yapılan araştırmalar sonucunda en yüksek

IQ oranına sahip il olarak ilan edilmiştir.

Yatırım ve iş imkânları bakımından da bir

cazibe merkezidir.

Öncelikle “marka şehir” olunabilmesi

için, altyapı eksiklikleri tamamlanmış, çağı

yakalayan modern teknolojik olanaklara

sahip genç, yaşlı, engelsiz, engelli tüm

kesimlerin kullanabileceği çağdaş yaşam

alanları olan, insanların mutlu olduğu daha

yaşanabilir bir şehirleşme yapılanması gere-

kiyor. Sonrasında ise şehrinizde yaşayan tüm

kesimler ile bir araya gelerek hangi konuda

ya da konularda “marka şehir” olacağınıza

ortak karar vermeli ve bu karara sahip çıkarak

bunu yaşatmak için çaba göstermelisiniz.

Anadolu’da yüksek şehirleşme oranı,

modern ve düzenli şehirleşmesi ile kent

ve yaşam kalitesi en yüksek illerden biri

olan şehrimizin sanayi ve ticarette, tarım ve

hayvancılıkta, turizmde, kültür ve sanatta

“marka şehir” olma yolunda çok ilerleme

kaydettiğini düşünüyorum.

Eskişehir sosyal ve kültürel altyapısı ile de

diğer Anadolu kentlerinden farklı bir yapıya

sahiptir. İl genelinde 35 sinema salonu, be-

lediye şehir operası ve tiyatrosu ve üniversite

tiyatroları yer almaktadır. Her yıl Eskişehir’de

klasik müzik, tiyatro, sinema, resim, heykel

gibi sanatların her alanından etkinliklerin

yer aldığı Uluslararası Eskişehir Sokak Festi-

vali, Uluslararası Film Festivali ve Uluslararası

Pişmiş Toprak Sempozyumu, Uluslararası Şiir

Günleri buluşması, Uluslararası CamSanatla-

rı festivali organize edilmektedir.

Bu tür organizasyonların en önemli-

lerinden biride Eskişehir’in Türk Dünyası

Kültür Başkenti ilan edilmesidir. Bu çerçeve

içinde yapılan organizasyonlar Eskişehir’in

marka şehir olduğunu tüm dünyaya gös-

termiştir. Şehrimizin dünyaca bilinirliliğinin

sağlanmasında gayet olumlu ve önemli rol

oynamıştır.

Biz ETB olarak, “marka kent” olma ko-

nusunda; tarım paydaşlarımızla birlikte

yaptığımız görüş alışverişlerinde önümüz-

deki 10 yıl içinde Eskişehirmizi ekonomik

değeri yüksek tarımsal ve hayvansal ürün-

ler üreten, Türkiye’nin en önemli stratejik

tarım merkezlerinden biri haline getirmeyi

planlıyoruz.

Bu yılsonuna kadar, öncelikle talepleri

karşılamak adına yatay depolama sistemin-

den Modüler Çelik Hububat Silosu yatırım

projemizi tamamlayıp üyelerimizin hizme-

tine sunacağız.

Önümüzdeki süreçte en önemli pro-

jelerimizden biri ise Şehrimizde Belediye

Mezbahası olmaması ve faaliyette bulunan

özel sektöre ait mezbahaların ihtiyacı karşı-

lamada yetersiz kalması nedeniyle bölge-

mizde tüketilen kırmızı et ve et ürünlerinin

gıda hijyeni ile güvenliği bakımından kont-

rol edilmesinde yaşanan sorunları çözmek

adına ETB bünyesinde birbirine entegre

olmak kaydıyla Canlı Hayvan Borsası, Hay-

van Oteli, karantina sahası Mezbaha, So-

ğuk Hava Depoları kompleksinin Borsamız

öncülüğünde kurularak faaliyete geçiril-

mesidir. Borsamız bu projesinde ilgili tüm

kurum ve kuruluşlarca ve paydaşlarımızca

desteklenmelidir.

İlimizde üretilen ürünlerin çeşitliliğine,

üretim potansiyeline ve yaratılan katma

değere rağmen, Ticaret Borsaları ve tarım

sektörüne Borsalar gibi hizmet veren kurum

ve kuruluşlar, bazı Kırsal Kalkınma Hibe ve

Destekleri kapsamı dışındadır. Yukarıda

sözünü ettiğim projeler gibi ülke kalkınma-

sına katkı sağlayacak önemli projelerin ha-

yata geçirilmesi adına Ticaret Borsaları'nın

Kırsal Kalkınma Hibe ve Destek programları

kapsamına alınmalarının çok yaralı olacağı

ve kısa sürelerde olumlu geri bildirimleri

olacağı kanaatindeyim.

Ülkemizde, 2000-2001 yılları TÜİK ve-

rileri göz önüne alınarak belirlenen, GSYİH

oranı %75’in altında kalan iller, pozitif net

göç oranı % -10,7’nin altında kalan iller ve

düşük tarımsal kalkınma kapasitesine sa-

hip az gelişmiş olarak belirlenen iller, kırsal

kalkınma programı ve desteklemesi kapsa-

mına alınmışlardır. Bu illerde kurulan, Tarım

ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu

(TKDK) ile KatılımÖncesi YardımAracı Kırsal

Kalkınma (IPARD) Programı sayesinde teşvik

ve hibelerden yararlanmaları sağlanmıştır.

Ülkemizde birçok büyükşehrin yanı

sıra, ilimize komşu olan Ankara, Afyon, Bur-

sa, Konya, Kütahya gibi illerin belirlenen

kriterler kapsamında IPARD programı ile

desteklenme kapsamında olması, ilimizin

ise IPARD destek kapsamına alınmaması,

bu kapsamdaki yatırımların il dışına çıkma-

sına, bölgemizin tarımsal olarak gelişme

ve kalkınma hızını olumsuz etkilemektedir.

Eskişehir’in marka kent olması

açısından nasıl bir kentleşme modeli

öngörüyorsunuz ve bu açıdan ETB

olarak çalışmalarınızdan bahseder

misiniz?

Dünya nüfusunun yarıdan fazlasının

kentlerde yaşadığı günümüzde diğer dün-

ya ülkelerinde daha eski bir kavram olan

“marka şehir” kavramı biz Eskişehirliler için

yeni olmasına rağmen aşina ve alışık oldu-

ğumuz bir kavramdır.

Eskişehir ekonomik ve sosyal birçok

parametrede diğer illere göre önemli ve

olumlu fark yaratan bir şehirdir. Sosyal ve

MARKA KENT

Eskişehir Ticaret Borsası Yem ve Yem Bitkleri Analiz Laboratuvarı.