Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  67 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 67 / 132 Next Page
Page Background

67

EKONOMİK

FORUM

(Kaynak; SHGM)

2013 ve 2014 YILLARI SEKTÖREL BÜYÜKLÜKLER

Hava Taşıma işletmeleri 2013 2014

Hava Araçları

2013

2014

Havayolu İşletmesi

13*

13*

Havayolu İşletmeleri

385

422

Hava Taksi İşletmesi

53

50

Hava Taksi İşletmeleri

214

212

Genel Havacılık İşletmesi

53

65

Genel Havacılık

283

322

Balon İşletmesi

22

25

Balon İşletmesi

203

213

Zirai İlaçlama İşletmesi

39

39

Zirai İlaçlama İşletmeleri

58

62

Toplam

180

192

Toplam

1.143

1.231

*1’’i yolcu ve kargo, 3’ü sadece kargo

2015 Ocak Sonu; 1.245

Sivil Hava Trafiğine Açık Havalimanları*

HDHMİ Tarafından İşletilen 47

475

Yer Hizmetleri Kuruluşları

Diğer Şirketlerce İşletilen

5

5

A Grubu

3

3

Toplam

52

536

B Grubu

16

17

*Önceden müsaadeye tabi askeri

C Grubu

28

27

havalimanları ile özel kullanımlı

Yetkilendirme

28

27

Toplam

47

47

Özel Sektör Terminal İşleticileri

Dış Hat

9

9

Bakım ve Eğitim İşletmeleri

İç Hat

7

8

Bakım Organizasyonu

54

61

Uçuş Eğitim Org.

32

29

Heliport’lar

54

69

Tıp Eğitim Organizasyonu 14

14

Toplam

100

104

latan Yıldırım, DHMİ tarafından havaliman-

larının yolcu ve yük trafiklerinin izlendiğini,

mevcut kapasitesine göre trafiklerinde artış

görülen limanlarda kapasite ölçümü ve

trafik artış eğilimlerinin incelenmesi gibi ça-

lışmalar yapılarak ihtiyaç duyulan her türlü

yatırımın önceliklendirilerek planlandığını

dile getirdi.

Gerek öz kaynaklar gerekse Kamu-Özel

İşbirliği Projeleri’yle son 10 yılda 42 adet

terminal binası, havalimanlarının genişle-

tilmesi ve standartlarının yükseltilmesi için

43 adet Pist-Apron-Taksiyolu (PAT ) saha

yatırımı yapıldığını anlatan Yıldırım, ayrıca;

teknik blok kule, ARFF ve garaj binaları ile

havalimanı işletmesinde ihtiyaç duyulan

gerekli araç ve sistemler ile hava seyrüsefer

yardımcı cihazları, radar gibi havaliman-

larında ve hava sahasında daha güvenli

hizmet verilmesi için gereken yatırımlar

gerçekleştirildiğini ifade etti.

Yıldırım, bunlara ek İstanbul üçüncü

Havalimanı ve Çukurova Bölgesel Havali-

manı yatırımlarıyla birlikte KÖİ yatırımlarının

toplamda 16 milyar dolara ulaşmasının

beklendiğini açıkladı.

Yandaki tabloda da görüldüğü üzeret-

sektörün 13 yıl öncesine göre yolcu sayısı-

nın beş kat artırdığı, istihdamını yaklaşık üç

kat büyüttüğüdikkat çekiyor.

Yıldırım, DHMİ’nin gelecek planlarından

da söz ederek, şunları söyledi:

Türk Hava Yolları (THY) Genel

Müdürü Temel Kotil, THY’nin çıtayı hep

yüksek tutarak çok hızlı büyüyen bir

şirket haline geldiğini ve artık meyvele-

rini vermeye başladığı söyledi.

THY’nin uçak sayısını 65’ten 299’a,

yolcu sayısını ise 10 milyondan 72 mil-

yona çıkardığını hatırlatan Kotil,“Şubatta

300’üncü uçak filoya katılacak”dedi.

Kotil, hızlı büyüme sonucunda

şirkete binlerce yeni personel katıldığını,

2005 ve 2008 yıllarında yıllık büyüme-

nin %25’e çıktığını ve yine aynı oranda

büyümeye devam ettiklerini söyledi.

Kotil, THY’nin pilot açığını yabancı

pilotlar alarak kapattığını ve İsviçreli,

Alman, Fransız 800 civarında yabancı

pilot çalıştırdıklarını vurguladı.

Kotil, İstanbul’a yapılan üçüncü

Havalimanı ile THY’nin daha fazla

büyüyeceğini belirterek, “2003 yılında

havayolu yapılandırıldı. Biz özelleştiril-

dik. Büyütüldük. 10 milyon yolcu, 72

milyona çıktı. THY, çıtayı hep yüksek

tutarak çok hızlı büyüyen bir şirket

haline geldi. Üçüncü havalimanı, İstan-

bul’u dünyanın merkezi yapıyor. 2030

yılında İstanbul’a ne kadar talep geliyor

diye bir model kurduk, çalışma yaptık.

2030’da 3. Havalimanı’na 260 milyon

yolcu gelecek. Dünya’da böyle bir sayı

yok. Dolayısıyla kuzey, güney, doğu, batı

bağlantılarıyla bütün dünya buradan

aktarma yapacak. Dünyaca ünlü büyük

şirketlerin merkezleri buraya taşınacak”

ifadesini kullandı.

THY FİLOSUNA 300'ÜNCÜ UÇAK ŞUBAT'TA GELİYOR