39
EKONOMİK
FORUM
D
ünyada otomotiv sektörü, gelişmiş hatta
gelişmekte olan ülkeler için anahtar sek-
tör rolü oynuyor. Günümüzde güçlü bir
otomotiv sektörü, sanayileşmiş ülkelerin
ortak özelliklerinden biri haline gelmiş durumda. Oto-
motiv sektörünü bu kadar değerli kılan şey, sektörün
enerji, demir çelik, cam, plastik, tekstil, elektronik,
yazılım gibi diğer sektörlerle olan yakın ilişkisi...
Türk otomotiv sektörü ise artık güçlü üretim tesis-
leri ve altyapısına sahip. 1 milyondan fazla kapasitesi,
10’dan fazla araç üretim tesisi bulunuyor. Türkiye aynı
zamanda dünyanın 16’ncı büyük otomotiv üreticisi
konumunda. Rekor bir üretimle 2015 yılı tamamlan-
dı ve 1 milyon 359 bin adet üretim yapılarak dünya
arenasında ciddi bir oyuncu haline gelindi.
Ticari araçta büyük bir ivme yakalandı
Türkiye, ticari araç pazarında ise çok ciddi bir ivme
yakaladı. Kendi markalarına da sahip; BMC, Güleryüz,
Karsan, Otokar ve TEMSA bunlardan bazıları.
Bunun ötesinde Türk otomotiv yan sanayinin üret-
tiği parçaların ihraç edilmediği ya da kullanılmadığı
marka yok gibi.
Yerli otomobilin
2019 yılında seri üretime
geçmesi hedefleniyor.
Üretim için de bir firma ile
ortaklık yapılacak.
Lojistik, üretim, marka
oluşturma, kalite, pazarlama
ve satış sonrası hizmet gibi
konular için de ayrı bir ekip
çalışma yürütüyor.