41
EKONOMİK
FORUM
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk
Özlü de konu hakkında şunları söylüyor:
“Araç geliştirme çalışmaları yürütülürken,
eş zamanlı olarak, lojistik, üretim, mar-
ka oluşturma, kalite, pazarlama ve satış
sonrası hizmetler gibi konularda da ayrı
bir ekibimiz çalışmaları yürütmekte olup,
proje sonunda ülkemize ve milletimize
yakışan ve uluslararası standartlarda araç-
larımızı büyük bir gururla dünya pazarına
sunmayı hedefliyoruz.
Bizim de hedefimiz öncelikli olarak ül-
kemizdeki müşteri profiline uygun araçlar
üreterek iç pazarda kuvvetlenerek çevre
pazarlara açılmak olacaktır.”
TÜBİTAK yetkilileri ise “Sadece araç
tasarlamıyoruz. Projeyi bir bütün olarak
modelledik, bunu nasıl satarız, satış son-
rası ağı nasıl kurgularız, yerli sanayicilerle
bunu nasıl birlikte gerçekleştiririz gibi ko-
nuların hepsi modellendi, modelleniyor
ve çalışıyoruz. Hali hazırda fizibilite süre-
ci tamamlandı. Yol haritamızı belirledik”
açıklamasını yapıyor.
Seri üretim için firma belirlenecek
Bu arada proje için ortaklık çalışmaları
da yürütülüyor.
Öncelik yerli firmalarda olabileceği
gibi yabancı firmalardan gelecek teklifler
doğrultusunda da seçim yapılacak. Proje
tamamlandıktan seri üretim, anlaşılan fir-
ma tarafından yapılacak. Ortaklık konusu-
nun önümüzdeki günlerde şekillenmesi
bekleniyor.
Diğer yandan Anadolu’da özellikle Bur-
sa ve Konya kentleri üretim için çok istekli.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim
Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu
Üyesi İbrahim Burkay, “Yerli otomobilin
Bursa’da üretilmesi üretimmaliyeti, tekno-
lojisi ve ürün geliştirme konusunda önemli
avantajlar sağlayacak. Güney Kore’nin ya-
rım asır önce yola çıkan markaları bugün
dünyanın tüm pazarlarında milyonlarca
dolar ödenerek ithal ediliyor. Onlar nasıl
inandı ve başardıysa biz de başaracağız”
derken; Konya Sanayi Odası Yönetim Ku-
rulu Başkanı, TOBB Yönetim Kurulu Üye-
si Memiş Kütükcü ise şu açıklamalarda
bulunuyor: “Konya Sanayi Odası olarak,
ülkemizin yerli otomobil üretme azmini
gururla izlerken, yatırımın da en doğru
yere yapılması konusundaki görüşümüzü
her fırsatta ifade ediyoruz. Ülkemizdeki
otomobil ana sanayi yatırımlarının bulun-
duğu Marmara Havzası’nın ağır sanayi ya-
tırımlarından dolayı artık sıkıştığını, sürdü-
rülebilir kalkınma için Türkiye’nin sanayiyi
Konya gibi Anadolu’daki yeni merkezlere
doğru kaydırması gerektiğine inanıyoruz.”
Yerli otomobilin ismi ise profesyonel
bir çalışmanın sonucunda belirlenecek.
Bunun için de ayrı bir çalışma yürütülecek.