duklarındaki ortalama yaşları 31’di. Kurucuların şu anki yaş or-
talaması ise 41.
◆
Türkiye 100 şirketleri, satış gelirlerini, 2010-2012 döne-
minde ortalama %371 artırdı. Listedeki 100 şirketin toplam
cirosu, 2010 yılında 2,2 milyar liradan, 2012 yılında 6,1 milyar
liraya ulaştı.
◆
Türkiye 100 şirketlerinin toplam çalışan sayısı 2010-2012
döneminde %95 arttı. Listedeki şirketlerde çalışanların sayısı
2010 yılında 11,486’dan 2012 yılında 22,472’ye çıktı. Türkiye
100 şirketleri söz konusu dönemde 10,986 yeni iş sağladı.
◆
Türkiye 100 şirketlerinin %41’i makine üretimi, bulut bi-
lişim ve elektronik ticaret gibi teknoloji yoğun sektörlerde, di-
ğerleri tarım, inşaat ve geleneksel sayılabilecek imalat sanayi alt
sektörlerinde faaliyet gösteriyor.
◆
Türkiye 100 şirketlerinin kurucuları seri girişimci. Mevcut
şirketleriyle yetinmeyip yeni şirketler kuruyorlar. Şirketlerin sa-
hiplerinin yüzde 83’ü önümüzdeki bir yılda en az bir yeni şirket
kuracaklarını belirtiyor. Türkiye 100 CEO’larının kurdukları di-
ğer şirketlerin sayısı 196.
◆
Türkiye 100 listesi girişimciliğin “bulaşıcı olduğunu” da
gösteriyor. Türkiye 100 şirketlerinde çalışanların girişimci olma-
ya başladıkları görülüyor. Hızlı büyüyen şirketlerde çalışanların
girişimci olma eğilimi oldukça yüksek. Türkiye 100 şirketlerinde
çalışanlar şu ana kadar 116 yeni şirket kurdu.
◆
Türkiye 100 şirketlerinin %83’ü mevcut işlerini geliş-
tirmek için ilave sermaye arayışında. İlave sermaye arayışında
olduğunu belirten işletmelerin %65’i ilave sermaye ile yeni bir
teknoloji ya da üretim tesisi yatırımı yapacağını söylüyor.
◆
Türkiye 100 girişimcilerinin %45’i şirketlerinin daha da
büyümesinin önündeki en büyük engelin nitelikli iş gücü bul-
makta yaşanan sıkıntılar olduğunu söylüyor.
EKONOMİK
FORUM
49
i
HABER
T
Ü
R
K
İ
Y
E
1
0
0
Ş
İ
R
K
E
T
L
E
R
İ
N
İ
N
Y
Ü
Z
D
E
4
1
’
İ
M
A
K
İ
N
E
Ü
R
E
T
İ
M
İ
,
B
U
L
U
T
B
İ
L
İ
Ş
İ
M
V
E
E
L
E
K
T
R
O
N
İ
K
T
İ
C
A
R
E
T
G
İ
B
İ
T
E
K
N
O
L
O
J
İ
Y
O
Ğ
U
N
S
E
K
T
Ö
R
L
E
R
D
E
Y
E
R
A
L
I
Y
O
R
.