EKONOMİK
FORUM
97
i
Toplumsal etkileşimin olduğu her yerde, anlaşmazlıkların olması
doğal ve kaçınılmaz. Kişiler, gruplar ve toplumlar arası anlaşmazlıklar;
doğru bir biçimde yönetildiğinde gelişimin, ilerlemenin, dönüşümün,
barışın ve bütünleşmenin hem enerji kaynağı hem de motoru
olabiliyor. Ancak, anlaşmazlıklar yanlış ve yıkıcı yaklaşımlarla
yönetildiğinde ise yıkımın, şiddetin, zulmün ve acının kaynağına
dönüşüyor.
Anlaşmazlıkları nasıl yöneteceğimiz üzerine odaklandığımızda,
karşımıza en temel yaklaşım ve paradigma olan “dönüşümsel
arabuluculuk” çıkıyor. Dönüşümsel arabuluculuğun en ayırt
edici özelliği, anlaşmazlıkları yönetim sürecinin, kişileri
dönüştürebileceğine, geliştirebileceğine ve güçlendirebileceğine
yönelik yapıcı ve olumlu duruşu.
Bu eser, anlaşmazlık çözümü üzerine çalışan hukukçulara, psikologlara, psikolojik
danışmanlara, eğitimcilere, psikiyatrlara ve sosyal çalışmacılara hem kuramsal anlamda
hem de somut anlaşmazlıkların ve çatışmaların
yapıcı ve barışçıl yönetimi konusunda yol
gösterecek temel bir başvuru kaynağı.
Hiçbir şirket müşterisiz başarılı olamaz. Müşteriniz yoksa bir işiniz de yoktur, hobiniz
vardır. İlk baskısından 10 yıl sonra, birçok akademisyen, sektör lideri ile danışmanın
katkı sağlayarak ciddi ölçüde güncellediği ve genişlettiği Müşteri İlişkileri Yönetimi,
CRM devrimini analiz eden olağanüstü bir kaynak olmayı sürdürüyor. Alanındaki en
kapsamlı başucu kitabı olma özelliğini koruyan Müşteri İlişkileri Yönetimi haberleşmeden
finansal hizmetlere, perakendeden ambalajlı mallara, ilaç endüstrisi ürünlerinden şirketler
arası ticarete (B2B) hemen tüm farklı iş kategorilerinde müşteri merkezli bir yaklaşım
benimsenmesine yönelik, gerçek iş dünyası sorunlarını ele alıyor.
Okurun müşteri stratejisinin özünü ve bunu 21. yüzyılda başarılı
bir işletme yönetme görevine nasıl uygulayacağını anlamasına yardım
etmeyi amaçlayan kitap, interaktif çağda müşteri ilişkileri yönetimini
de kapsamlı bir şekilde anlatıyor.
“Bu müşteri için, bu zamanda en doğru iletişim ya da teklif
nedir?” sorusunun yanıtını arayanlar, güven yaratıcı yeni yöntemleri
okurken, sektörlerindeki en iyi müşterileri kazanma, tutma ve artırma
kabiliyetlerini geliştirebilir.
Dönüşümsel çatışma
yaklaşımı
Müşteri merkezli
strateji
Gülder DEMİR
|
Ekonomik Forum Dergisi, Dünya Yayıncılık AŞ,
100. Yıl Mahallesi, Kat: 3 34440 Bağcılar/İSTANBUL
KİTAP
GÖNDERMEK
İÇİN...
Teknoloji, her kurumun temel yapı taşlarından biri ve doğru biçimde yönetildiğinde, rakipler
karşısında belirgin bir üstünlük kazanılabiliyor. Teknoloji Yönetimi kitabı, operasyonel verimliliği
ve üretkenliği geliştirmek yolunda uygulamaya dayalı bir yaklaşım sergiliyor. Herkesin kolaylıkla
anlayabileceği, kurumun dinamik yeteneklerini artırmaya yönelik son
derece zengin bir örnek, araç ve etkinlik kaynağı sunuyor. Elbette bir
kurumda teknolojiyi yönetmenin tek bir doğru yolu yok. Kitap teorik
çerçeveler ve gerçek hayattan alınmış başarılı analiz ve uygulama
örnekleriyle bir rehber işlevi görüyor. Kitap, oldukça karmaşık olan teknoloji
yönetimi alanında ihtiyaç duyulan berraklığı sağlamasının yanı sıra; araçlar,
teknikler, destekleyici araştırmalar ve örnekler açısından da son derece
zengin bir kaynak. Ayrıca kitap, şirketlere teknolojik inovasyonu rekabet
güçlerini artırmada etkili bir biçimde kullanmaları için yol gösteriyor.
Teknolojiyi
yönetmenin doğru yolu
var mı?
Teknoloji Yönetimi
Faaliyetleri ve Araçları
Dilek Çetindamar
&Robert Phaal&David
Probert
Elif Yayınevi
312 Sayfa,
Ankara
Müşteri İlişkileri
Yönetimi
Don Peppers&Martha
Rogers
Çeviri: Pınar Şengözer
Optimist Yayıncılık
634 Sayfa, Ağustos
2013
İstanbul
Arabuluculuk ve
Getirileri
Robert A. Baruch
Bush&Joseph P. Folger
Çeviri: Gamze Sart
Nobel Akademik
Yayıncılık
287 Sayfa, Mart 2013
İstanbul