forum239 - page 19

EKONOMİK
FORUM
19
i
pan firmaların sektörde haksız rekabete
yol açtığını ve yetki belgelerini kapsadıkları
alan dışında kullanan firmalar bulunduğu-
nu söyledi.
Demiryollarının serbestleşmesiyle il-
gili ikincil mevzuatların hazırlanmasının
da sektörün gündemindeki bir başka konu
olduğunu ifade eden Erkeskin, “Çok geniş
bir sanayi sektörümüz var. Türkiye hemen
her malın kaliteli olarak üretimini yapan bir
ülke. Dünyada özellikle 2008’deki krizden
sonra artık yakın yerlerden mal tedariki
gündeme gelmiş vaziyette. Bizim dünyanın
en önemli tüketim bölgelerinden biri olan
Avrupa’ya yakın olmamızdan dolayı efektif
mal sevkiyatlarının getirdiği imkânla Tür-
kiye’nin dış ticaretini daha da artıracağı-
na, ayrıca Afrika’ya olan çalışmalarımız ve
Kafkaslar’daki ekonomik gelişmeyle bera-
ber Türkiye’nin bu bölgenin önemli bir güç
merkezi ve üretim üssü olacağına inanıyo-
ruz”dedi.
Erkeskin, geçen yıl beklenen ihracat
artışı sağlanamamış olsa da Türkiye’nin ge-
lecek yıllarda 2023 hedefleri çerçevesinde
tekrar sıçrama yapıp dünya ticaretindeki
payını artıracağını dile getirerek, lojistikçi-
ler olarak buna her türlü desteği verecekle-
rini söyledi.
akışkanlık ve sektörle ilgili bundan sonraki çalışmalar için öne-
me sahip. Bununla beraber, çok önemli yol yatırımları yapılıyor.
Liman yatırımları var. Limanlarımızda önemli kapasite artırım-
ları söz konusu. Hava yolu taşımacılığıyla ilgili olarak yeni ha-
valimanları devreye girdi, havalimanlarının kargo tesislerinde
genişleme yatırımları yapıldı. Demir yolu taşımacılığında da yeni
hatlar devreye girdi, mevcut hatların da yenilenmesi çalışmaları
var. Çok önemli ve değerli işler yapılıyor, Türkiye Cumhuriye-
ti Devlet Demiryolları (TCDD) marifetinde 19 noktada lojistik
merkez inşa ediliyor.”
UTİKAD Başkanı Erkeskin, lojistik sektörünün de bu imkân-
ları değerlendirip kapasite artırımı anlamında ciddi yatırımlar
yaptığını anlatarak, “Yeni depolama tesisleri devreye girdi. Yeni
tır yatırımları, uçak filosu geliştirme yatırımları yapıldı. Kontey-
ner filosu aynı şekilde gelişmeye devam etti. Ayrıca çok önemli
olan intermodal projesini devreye aldık. Türkiye Odalar ve Bor-
salar Birliği’nin (TOBB) önderliğinde UTİKAD’ın da ortağı oldu-
ğu Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar Şirketi AŞ (BALO)
faaliyetlerine başladı” açıklamasında bulundu..
Sektörün şu anda en önemli konularından birinin yetki-
lendirilmiş yükümlü sisteminin tekrar elden geçmesi olduğunu
vurgulayan Erkeskin, “Şu anki yapıda yetkilendirilmiş yükümlü
statüsüne uyum sağlayabilen bir elin parmağını geçmeyecek ka-
dar firma var. Bunun bir tekelleşmeye yol açma riski söz konusu.
Bu, daha ziyade kara yoluyla eşya taşıyan firmalara tanınmış bir
uygulama gibi gözüküyor. Bunun deniz ve hava yoluna da mutla-
ka uygulanması lazım” ifadesini kullandı.
Kara yolu taşımacılığında yetki belgeleri konusunda da sı-
kıntıları olduğunu belirten Erkeskin, yetki belgesiz taşıma ya-
KAPAK
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...133
Powered by FlippingBook