EKONOMİK
FORUM
17
i
“MARMARAY PROJESİ YÜK
TAŞIMACILIĞINDA BÜYÜK BİR
POTANSİYEL YARATACAK”
Türkiye’de lojistik altyapısının geleceğe
hazırlanması gerektiğine dikkat çeken Ar-
kas, devletin altyapı çalışmalarına ağırlık
vermesi ve özel sektörün gerekli yatırımla-
rı yapmasının, lojistik sektörünün yıldızını
parlatacağını dile getirdi.
Türkiye’de sanayinin geliştiğini ve Ana-
dolu’da bu anlamda bir yapılanmayı uzun
müddettir gözlemlediklerini ifade eden Ar-
kas, şunları söyledi:
“Devlet politikaları çerçevesinde sağ-
lanan teşvikler bu gelişmenin önde gelen
destek unsurudur. Ham madde fabrikaya,
mamül madde ise fabrikadan gönderileceği
noktaya uygun maliyetlerle nakledilebilirse,
sanayici, Anadolu’da daha fazla yatırım ya-
pacaktır. Bunu sağlayacak en önemli unsur
ise demir yolu taşımacılığıdır. Bu noktada,
24 Nisan 2013 tarihli ve 6461 sayılı Türkiye
Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştiril-
mesi Hakkındaki Kanun’u çok önemsiyoruz.
DEİK Lojistik İş Konseyi olarak gündemimi-
zin birinci sırasında bu kanuna dayalı olarak
yayımlanması beklenen Demiryolu Taşıma
Yönetmeliği yer alıyor. Henüz taslak halinde
olan bu yönetmeliğin ivedilikle hazırlanma-
sı ve yayımlanması için katkı sağlamaya çalı-
şıyoruz. Demir yolu ulaştırmasının serbest-
leşmesi tam olarak hayata geçtikten sonra
özel sektörün yatırımlarıyla sivil havacılıkta
yaşanan gelişimin bir benzeri demir yolunda
yaşanacaktır. Diğer taraftan kamuoyunda
sadece yolcu taşımacılığına getireceği fayda-
larla gündeme gelen Marmaray Projesi’nin
yük taşımacılığı konusunda da büyük bir po-
tansiyel yaratmasını bekliyoruz. Marmaray
tamamlandığında Avrupa ile Asya arasında
yük trafiği katlanarak artacaktır. Yalnız Tür-
kiye değil, Kafkaslar ve Orta Doğu ülkeleri
de bu sisteme dâhil olacaktır.”
D
ış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Sektörel İş Kon-
seyleri bünyesinde 2013 yılında kurulan Lojistik İş
Konseyi, Türk lojistik sektörünün uluslararası çapta
daha saygın ve rekabet edebilir bir konuma gelmesini
hedefliyor. Türkiye’de lojistik sektöründe faaliyet gösteren şir-
ketlerin yurt dışına açılma süreçlerine destek vermek, bölgesel ve
küresel tedarik zinciri dinamiklerinin kavranması, her türlü dış
ekonomik etkileşim ve işbirliği sürecinde ortaya çıkan ihtiyaçlara
yanıt üretilmesi, kamu ve uluslararası kurumlarla yüksek düzeyde
eşgüdüm sağlama noktasında sektöre destek verecek öncü kurum-
sal bir yapı olma amacını taşıyan DEİK Lojistik İş Konseyi’nin baş-
kanlığını Arkas Denizcilik ve Nakliyat AŞ Yönetim Kurulu Başkanı
Lucien Arkas yürütüyor.
Küreselleşen dünyada lojistiğin öneminin her geçen gün daha
da arttığını, hatta stratejik bir konuma geldiğini ifade eden DEİK
Lojistik İş Konseyi Başkanı LucienArkas, ihracatta, ithalatta ve eko-
nomide yüksek büyüme hızını yakalamanın ulaştırma sektöründe
verilen hizmetin kalitesi ve fiyatıyla doğru
orantılı olduğunu söyledi. Arkas, bu neden-
le, özellikle Türkiye’nin 2023 ihracat hedef-
leri göz önüne alındığında, Türkiye’nin lojis-
tik sektöründe planlı ve uzun vadeli master
planına ihtiyacı olduğunu belirtti.
Türkiye’de lojistiğin tanımının doğru
yapılması gerektiğine dikkat çeken Arkas,
“Lojistik ancak gerçek anlamda komple bir
taşıma hizmeti sistemi olarak kurgulanıp
uygulandığında üretici, ihracatçı ve ithalat-
çılara büyük faydalar sağlayabilmektedir.
Yani, tek yönetimnoktasından farklı taşıma
modları entegre edilerek sunulması halinde
kara, demir ve deniz yolu taşıma alterna-
tiflerinin birleştirilmesiyle düşük maliyet
avantajı ortaya çıkmaktadır” dedi.
KAPAK
DEİK Lojistik İş Konseyi Başkanı Lucien Arkas,
Türkiye’nin lojistik altyapısını geleceğe hazırlaması
gerektiğine dikkat çekerek,
“Devletin altyapı
çalışmalarına ağırlık vermesi ve özel sektörün gerekli
yatırımları yapması, lojistik sektörünün yıldızını
parlatacaktır.
Bu konuda üzerimize düşeni yapmaya
hazırız” dedi.
“TÜRKİYE LOJİSTİK ALTYAPISINI
GELECEĞE HAZIRLAMALI”
DEİK LOJİSTİK İŞ KONSEYİ BAŞKANI
LUCIEN ARKAS:
n
DEİK Lojistik
İş Konseyi’nin
başkanlığını
Arkas Denizcilik
ve Nakliyat AŞ
Yönetim Kurulu
Başkanı Lucien
Arkas.