forum239 - page 13

EKONOMİK
FORUM
13
i
Uluslararası sektörde demir yolu ope-
ratörü olma hedefiyle yatırım ve işbirliği
çalışmalarına devam ettiklerini ifade eden
Koşmaz, yurt içinde tarifeli blok tren se-
ferlerine de başlayacaklarını söyledi. BALO,
Baltık ve İskandinav ülkeleriyle ticarete de-
mir yolu hizmeti sağlamak için aldığı Viking
operatörlüğüne ilave olarak İpek&Baharat
Yolu tren seferleri için de Aralık 2013’te
Pakistan Devlet Demiryolları’yla yıl içinde
sevkiyatlara başlamak üzere anlaşma im-
zaladı. Avrupa güzergâhında faaliyetlerini
başlatırken 350 adet 45’HC PW konteyner
ve 60 adet Sggmrss 6 aks vagon yatırımı
yapan BALO, 2014 yılı hedeflerini gerçek-
leştirmek üzere konteyner sayısını 875’e ve
vagon sayısını 150’ye çıkarmayı ve iki adet
tren feribotu almayı planlıyor.
başına ortalama altı gün, kapıdan kapıya ise ortalama sekiz gün
transit süreyle toplam 50 sefer gerçekleştirdiğini belirtti.
KARŞILIKLI SEFERLER HAFTADA BEŞE ÇIKIYOR
BALO’nun faaliyet ve yatırımlarını Avrupa’ya 2014 yılı sonu-
na kadar haftalık blok tren sayısını karşılıklı beş adede çıkaracak
şekilde planladığını dile getiren Koşmaz, “Haftalık karşılıklı üç
blok tren servis hizmetimiz, mart ayından itibaren de haftalık
karşılıklı beş blok tren servisini hizmete sunmayı hedefliyor”
dedi. Avrupa güzergâhında 2014 yılı taşıma hedeflerinin sefer
planlarına göre tam kapasiteyle 14 bin 688 konteyner olduğunu
ifade eden Koşmaz, %85 doluluk beklentisiyle gidiş ve dönüş top-
lam 12 bin 485 konteynere ulaşmasını hedeflediklerini belirtti.
Koşmaz ayrıca, Avrupa sevkiyatlarına ilave olarak 2014 or-
tasından itibaren Viking ve Pakistan treniyle entegrasyon çalış-
maları bittiğinde, Baltık, İskandinavya ve Güney Asya ülkelerine
düzenlenen ek 60 seferle 2000 konteyner daha fazla taşıma ger-
çekleştirilmesinin öngörüldüğünü söyledi.
KAPAK
BALO ile Pakistan Demiryolları arasında, İstanbul-Tahran-İslamabad
ECOYük Treni’nin 2014 yılı sonu itibarıyla operasyonel hale getirilmesine
ilişkin Mutabakat Anlaşması Lahore’da yapılan Pakistan-Türkiye İş Forumu
kapsamında, TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Çağlar ve
Pakistan Demiyolları Operasyonlar Genel Müdürü ve CEO’su Anjum Perwaiz
arasında imzalandı.
İlk kez Ağustos 2009’da“Kerman-Zahedan”demir yolu hattının
tamamlanarak Türkiye-Pakistan arasında doğrudan demir yolu irtibatı
sağlanmasından sonra Türkiye Devlet Demiryolları (TCDD), İran (RAI) ve
Pakistan Demiryolları’nın (PR) çalışmaları neticesinde konteyner trenini
çalıştırılmış, ancak ekonomik ve siyasi nedenlerle 2011 yılında bu sevkiyatlar
durdurulmuştu.
Türkiye ve Pakistan arasındaki ticari ilişkilerin geliştirilmesindeki en
önemli engelin güçlü lojistik bağlantıların eksikliği olduğu göz önünde
bulunduran TOBB’un girişimleriyle, BALO ve Pakistan Demiryolları
İstanbul-Tahran-İslamabad Konteyner Treni’nin 2014 yılı sonuna kadar
operasyonlarının tamamlaması için mutabakat sağlandı. Türkiye ile Pakistan
arasında yükler kara yoluyla (6 bin 250 kilometre) 17 günde, deniz yoluyla
37 günde taşınabiliyor. Pakistan Treni’nin kara ve deniz yolundan daha kısa
sürede yükleri Pakistan’a ulaştırması planlanıyor.
Türkiye ile Pakistan arasındaki ticaret hacminin %60’ı ithalat, %40’ını ise
ihracat oluşturuyor. Proje, hattın İstanbul üzerinden Hindistan ve Güneydoğu
Asya’yı Avrupa’ya bağlayacak olması açısından ayrı bir önem taşıyor. Bu
sayede Avrupa ile Orta Doğu arasındaki ticaretin artması bekleniyor. Hattın
ileride Pakistan’ın kuzeyinden Çin’e de bağlanması hedefleniyor.
İstanbul-Tahran-İslamabad
ECO Yük Treni’nin
Türkiye’deki Yetkili
Temsilcisi BALO oldu!
1...,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,...133
Powered by FlippingBook