EKONOMİK
FORUM
15
i
kezi olmasıdır. Ancak unutulmamalıdır ki,
ticaretin gelişmesi ve rekabet gücümüzün
artabilmesi ulaştırmanın rekabet gücünün
artırılmasıyla mümkündür” diye konuştu.
Mete geçen yıl yapılan toplantıda talep
edilen “Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının
Serbestleşmesi Hakkında Kanun ve Posta
Hizmetleri Kanunu”nun mayıs ayında yü-
rürlüğe girdiğini anımsatarak, her iki kanu-
na ilişkin mevzuat düzenlemelerine yönelik
çalışmaların hızla devam ettiğini söyledi.
Kara yolu ulaştırmasının taşımacılığın
en önemli bölümü olduğunu belirten Mete,
şöyle devam etti:
“TOBB olarak demir yolu taşımacılığın-
da önemli çalışmalar yapıyoruz. Kısa adı
BALO olan Büyük Anadolu Lojistik Organi-
zasyonlar AŞ sayesinde intermodal taşıma-
cılık ve tedarik zincirlerinin entegrasyonu
konusunda önemli adımlar atmış bulunu-
yoruz. BALO sayesinde artık Anadolu’nun
üretimi Avrupa’ya trenle gidebiliyor. Sadece
Avrupa’ya değil, Viking Treni kapsamında
yapılan anlaşmayla 2014 yılı içinde Kuzey
Avrupa ve İskandinav ülkelerine de yükle-
rimizi demir yoluyla gönderebileceğiz. BA-
LO’nun sorunsuz işlemesi için desteklerini
hiçbir zaman esirgemeyen başta Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıl-
dırım olmak üzere tüm Bakanlık bürokrat-
larına teşekkür ediyorum.”
TOBB’UN SEKTÖRE YÖNELİK
ÇALIŞMALARI
TOBB’un lojistik sektörüne yönelik
çalışmalarına da değinen Mete, yabancı
plakalı araçların denetimine ve köprü ge-
ekonomilerin zayıflamasına, ticaret hacminin düşmesine ve ser-
maye maliyetinin artmasına neden olduğunu dile getirdi.
Mete, enerji verimliliği ön plana çıkarılırken firmaların mali-
yet kalemlerinde lojistiği en üst sıralara taşımalarını gerekli kıldı-
ğına dikkat çekerek, “Günümüzde enerji maliyetleri hızla artmak-
ta ve ulaşımda kullanılan enerji fosil yakıtlar hızla tükenmektedir.
Türkiye olarak dünya ticaret pastasından daha çok faydalanmak
istiyorsak, bu maliyet kalemleri içinde çok önemli yere sahip
ulaştırma sektörünün rekabetçi fiyatlarla çalışmasını sağlamak
ve altyapı kalitesini artırmak zorundayız. Tüm bunların yanı sıra
modlar arası taşımayı entegre etmeli, lojistik hizmet kalitemizi
artırmalıyız. AB’de olduğu gibi dünyada yaşanan ekonomik, tek-
nolojik ve siyasi gelişmeler karşısında kendimizi şimdiden hazırla-
malı ve ulaştırma master planımızı ortaya koymalıyız” dedi.
2013 LOJİSTİK SEKTÖRÜ İÇİN ÖNEMLİ BİR YIL OLDU
Dünya Bankası tarafından açıklanan Lojistik Performans En-
deksi’nde Türkiye’nin 2010’da 39’uncu sıradayken, 2012 yılında
27’nci sıraya yükseldiğine dikkat çeken Mete, “Türkiye’nin son
iki yılda 12 sıra yükseldiği başka bir endeks yok. Lojistikte Tür-
kiye’nin ciddi bir başarısı var. Bu başarıda pay sahibi olan hem
kamuyu hem de özel sektörü kutluyorum. Bizim beklentimiz de
Türkiye’nin bir geçiş ülkesi değil bir dağıtım ve taşımacılık mer-
KAPAK
k
TOBB Yönetim
Kurulu Başkan
Yardımcısı Halim
Mete, Lojistik
Performans
Endeksi’nde
Türkiye’nin 2012
yılında 39’uncu
sıradan 27’nci
sıraya yükseldiğini
söyledi.