forum 251 - page 97

EKONOMİK
FORUM
97
i
Jony Ive’in Steve Jobs’la birlikteliği ikonik teknoloji ürünlerinin doğuşuyla sonuçlandı:
iMac, iPod, iPad ve iPhone. Bu ürünler Apple’ı bir dünya devi yapmakla kalmadı, sektörü
dönüştürdü, sadık bir hayran kitlesi yarattı ve adı kolay kolay unutulmayacak bir
markanın doğuşuna vesile oldu. Bu ürünlerin tasarımcısı olan, utangaç ve az konuşan biri
olarak bilinen Jony Ive’ın dünyası ise neredeyse bir sırdı.
“Nasıl Steve Jobs Olunur?” kitabının yazarı gazeteci Leander Kahney, bu kez spotları
Jobs’un “aramızda ruhsal bir ortaklık” var dediği Jony Ive’a tutuyor ve disleksiden
mustarip bir tasarım öğrencisinin nasıl olup da yaşamlarımızı değiştiren bir mucite
dönüştüğünü gözler önüne seriyor.
Jony Ive’ın meslektaşlarıyla yapılan söyleşilere dayanan ve yazar Leander Kahney’in
Apple dünyasına aşinalığından güç alan bu kitap, çağdaş insanın
çalışma, eğlenme ve genel olarak iletişim kurma yollarının yeniden
tanımlanma sürecini, yaratıcısının yaşamından kesitler eşliğinde
anlatıyor.
Akademisyenlik, “sözde” saygın bir meslek; akademisyenliğe adım atanlar, hem bu saygınlığın,
hem de kendi entelektüel ilgilerinin peşinden gidiyorlar. Ancak akademik “iş”te, ağır bir emek
sömürüsü ve güvencesizlik var. Çalışanları manen de kemiren, hiçleşme duygusuna gark eden bir
emek süreci var.
Aslı Vatansever ve Meral Gezici Yalçın, “sözde” vakıf üniversitelerinde doruğa varan bu
prekarizasyon sürecini inceliyor. Ayrıntılı tasvirlerle, kapsamlı görüşmelere dayanarak ve analitik
bir bakışla...
“En az 16 saat ders yükü, kart basma, projeler, danışmanlıklar...
Burada hem sekreterlik yapıyoruz, hem memurluk yapıyoruz... Hem de
bir kolej öğretmeni gibi olabildiğince çok derse giriyoruz. Araştırmaya
zaman kalmıyor. (...) Yaratıcı projelerime maddi manevi destek
alamıyorum.”
Jony Ive’ın
dünyası
Akademisyenin
vasıfsız işçiye
dönüşümü
Gülder DEMİR
|
Ekonomik Forum Dergisi, Dünya Yayıncılık AŞ,
100. Yıl Mahallesi, Kat: 3 34440 Bağcılar/İSTANBUL
KİTAP
GÖNDERMEK
İÇİN...
Başarılı bir marka nasıl yaratılabilir? Büyük bir iş lideri nasıl olunur? Neden bazı firmalar
başarısız olurken, bazıları başarıya ulaşır? Tarih boyunca işletme guruları, iş ve ticaret
dünyasını şekillendiren ve keskinleştiren fikirler ile çözümler sunmuştur.
İşletme Kitabı, anlaşılır dilde kaleme alınan açıklamalarıyla, teorileri karmaşıklıktan
kurtaran şekilleriyle ve küresel pazar hakkındaki düşüncelerimizi ters köşeye yatıran zekice
görselleriyle işletme düşüncesini en iyi şekilde anlatıyor.
İster yeni işletme kuran bir girişimci, ister daha büyük resme bakan bir CEO,
isterse de iş dünyasını anlamaya çalışan meraklı bir müşteri olun, bu kitapta
size ilham verecek çok şey bulacaksınız.
Büyük fikirleri
kolayca anlayın
“Ne Ders Olsa Veririz”
Aslı Vatansever&Meral Gezici
Yalçın
İletişim Yayınları
268 Sayfa, Ocak 2015
İstanbul
İşletme Kitabı
Kollektif
Alfa Yayınları
355 Sayfa, Kasım 2014
İstanbul
Apple’ın Ardındaki Deha:
Jony Ive
Leander Kahney
Çevirmen:
Ebru Kızıldağ
MediaCat Yayıncılık
314 Sayfa, Ocak 2015
İstanbul
1...,87,88,89,90,91,92,93,94,95,96 98,99,100,101,102,103,104,105,106,107,...132
Powered by FlippingBook