Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  39 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 39 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

39

i

DOSYA

Bakanlığı’nın Mesleki Hizmetler Genel

Müdürlüğü’ne kayıt olarak ürünlerinin

özelliklerini beyan etmeli. Şantiyelerde

yapılan denetimlerde üretim belgesi sor-

gulanmalı. İnşaatlarda kullanılacak yapı

malzemeleri için zorunlu olan CE veya G

belgelerinin denetimi artırılmalı. Ülke

genelinde tonaj uygulaması denetimi

etkin bir biçimde yapılmalı, bölgesel fark-

lılıklara mahal verilmemeli. Sanayiciler

enerji maliyetleri ve SGK prim oranları

düşürülerek desteklenmeli.

57. TURİZM MECLİSİ

2634 sayılı Kanun’un ve buna bağlı

mevzuatın yenilenmesi. 4857 sayılı İş Ka-

nunu’ndan kaynaklanan sorunlar düzeltil-

meli. Tahsis süresinin %50’sini doldurmuş

olan tesislerin esaslı bir yenileme yatırı-

mından geçmeleri veya yeniden yapma

ve kira bedellerinin gözden geçirilmesi

şartıyla, tahsis süresinin %50’sine kadar

uzatılmasına imkân veren mevzuat deği-

şikliği yapılmalı. Kıyı kenar dâhil olmak

üzere kıyılardaki tüm çarpık yapılaşma-

ların düzenlenmesi için, 644 sayılı Çevre

ve Şehircilik Bakanlığının Teşkilat ve Gö-

revleri Hakkında Kanun Hükmünde Ka-

rarname’de belirtilen hükümler uyarınca

yönetimplanları hazırlanarak uygulamaya

geçilmeli. Kıyılardaki kiralama bedellerinin

kıyı yönetimplanına paralel olarak 10 yıllık

dönemler için verilmesine dönük mevzuat

çalışması yapılmalı. İşletmeler arasındaki

KDV farklılıkları ortadan kaldırılmalı.

58. ULAŞTIRMA VE

LOJİSTİK MECLİSİ

Sınır garlarındaki gümrük işlemleri-

nin mübadele/değişim garında, komşu

ülkelerdeki gümrük işlemlerini de kapsa-

yacak şekilde, ortak ve tek noktadan ya-

pılması sağlanmalı. Posta hizmetlerinde

tekel sınırlaması kaldırılmalı. Evrensel

hizmet yükümlülüğü ihaleyle belirlenme-

li, rekabete aykırı olan tekel hakkı ile fon

kesintisi hakkı bir işletmeye verilmemeli.

%2 olan Evrensel Hizmet Fonu kesintisi

yarıya indirilerek %1 olarak uygulanma-

lı. Firmaların net satışlarının %3’üne

endekslenen cezaların miktarı makul se-

viyeye indirilmeli. Kontynerlerin, iskele

bağlantısı olmayan geçici depolara alın-

masına, şarta bağlanmadan zorunlu hal-

ler dışında izin verilmeli. TIR şoförlerine

mukta stopaj sebebiyle ödenen KDV %1’e

çekilmeli. Pamuk destek primi ödemele-

rindeki usulsüzlükler engellenmeli. ABD

pamuğuna yönelik başlatılan anti-dam-

ping soruşturması, tekstil sektörünün

ABD pamuğuna yönelik yüksek bağımlı-

lığı göz önüne alınarak değerlendirilmeli.

İthalat artışı tespit edilen ve ülkemizde

yeterli üretimi bulunan tüm tekstil ve

hazır giyim ürünleri için ek vergi uygu-

laması Türkiye’de üretilen pamuk, yün

ve suni sentetik iplik ile kumaş üretimini

de içerecek şekilde genişletilmeli. Teknik

tekstiller orta ve ileri teknoloji ürünler

listesine eklenmeli. Tekstil gibi yerli girdi

oranı asgari %70 olan sanayi sektörle-

rinin, hassas sektör olarak yasal tanı-

mı yapılmalı. Asgari 100 işçi çalıştıran

bu şirketlerin, istihdam vergi oranları

OECD ortalamasının altına indirilmeli.

Enerji maliyetlerinin asgari %50’sinin,

ödenecek vergilerden mahsup edilerek

indirgenmesi sağlanmalı.

56. TOPRAK SANAYİ

ÜRÜNLERİ MECLİSİ

Piyasa Gözetim ve Denetim Siste-

mine her türlü yapı malzemesi üretici-

si dâhil edilmeli. Bu amaçla, yapı mal-

zemesi üreticileri, Çevre ve Şehircilik

yönelik uygulanan kısa süreli Schengen

vizelerinde, kalış süresi kısıtlamasının

kaldırılması sağlanmalı. Ulaştırma ve

Lojistik Master Planı’nın tamamlanması

beklenmeden, Lojistik İstatistik Portalı

oluşturulmalı.

59. ULUSLARARSI MÜTEAHHİTLİK

HİZMETLERİ MECLİSİ

Yeni bir ihale mevzuatı hazırlanmalı.

Mevzuat hazırlanırken düzenleyici ve

yatırımcı kamu kuruluşlarının yanı sıra

özel sektör çatı kuruluşları vb. sektörün

tüm bileşenlerinin yer alacağı bir ihtisas

komisyonu oluşturulmalı. Fiyat farkı

mevzuatında malzeme fiyatlarındaki

değişimler ile kurlardaki değişimler de

dikkate alınmalı. Yurt dışı müteahhitlik

sektöründeki prim avantajlarının, ikili

sosyal güvenlik sözleşmesi olmayan ül-

kelerde çalıştırılmış olan Türk işçileri için

de uygulanmasının geçerli kılınmasına

dönük kanuni düzenleme yapılmalı. Irak

Hükümeti’ne Türk müteahhitlerin yer

aldığı projelerde kullanılmak üzere geri

ödemeli finansman desteği sağlanmalı.

60. YÜKSEKÖĞRETİMMECLİSİ

Uzun vadeli öğretim kredisine ilişkin

yeni bir finansman modeli geliştirilmeli.

Burslu öğrencilerden KDV alınmamalı.

Öğretim üyesinin üniversitesi ile bir-

likte patent başvurusunda bulunması,

üniversitenin ortak başvuru hakkını kul-

lanmaması durumunda bireysel başvuru

yapılması yönünde değişiklik yapılmalı.