38
EKONOMİK
FORUM
DOSYA
uygulamasına geçilmeli. Kaçak seyahat
acenteliği faaliyetleri önlenmeli. İşletme
belgesi olmaksızın internet üzerinden
seyahat acentalığı faaliyetinin yürütülmesi
durumunda yaptırıma başlanması ve söz
konusu internet sitesinin de erişiminin
engellenmesi sağlanmalı. Türkiye’deki mal
sahibi yabancıların turizm amaçlı kirala-
dıkları konutlar da vergilendirilmeli.
48. SIVILAŞTIRILMIŞ PETROL
GAZI (LPG) MECLİSİ
LPG Piyasası Kanunu 17’nci maddesi
petrol piyasası ile eşgüdüm sağlayacak
şekilde düzenlenmeli, lisans iptaline gi-
den düzenleme değiştirilmeli. LPG’nin
farklı kullanım alanlarının önü açılma-
lı, sektör görüşleri de dikkate alınarak
uyum maliyetinin sektöre etki analizi
yapılmalı. Kayıt dışı uygulamalara fırsat
verilmemeli, piyasa bütünlüğü korun-
malı. LPG ve akaryakıt tanımları yeni-
lenmeli. LPG sektöründe ulusal stok 10
gün ile sınırlandırılmalı. Doğal gaza kı-
yasla 41 kat fazla ÖTV yükü olan tüp gaz
üzerindeki vergi ve haksız rekabet gide-
rilmeli. İstasyonlarda kaçak tüp dolumu
ve kayıt dışı uygulamalar engellenmeli,
saha denetimleri artırılmalı ve illegal
faaliyetler cezalandırılmalı. LPG tüpü
ihracatının imalat lisansı sahiplerince
yapılması sağlanmalı.
49. SİGORTA ACENTELERİ
İCRA KOMİTESİ
Sigorta acentelerinin de KOSGEB
ve benzeri finansman desteklerinden
yararlanması sağlanmalı. Sigorta acen-
telerinin 5 bin lirayı geçen alış-satış işle-
mi olmadığı zaman BA ve BS formlarını
düzenleme zorunluluğu kaldırılmalı. Si-
gorta şirketlerinin Doğu ve Güneydoğu
52. TARIM MECLİSİ
Tarımda ÖTV’nin etkisini azaltacak
kadar mazot desteği artırılmalı. Tarımda
kullanılan elektrik bedeli hasat sonunda
ödenmeli. Tarımda Ar-Ge’yi kısıtlayan
unsurlar giderilmeli. TRT ve Gıda Tarım
ve Hayvancılık Bakanlığı’nın desteğiy-
le 24 saat yayın hizmeti verecek tarım
kanalı kurularak, üniversite-kamu-üre-
tici işbirliği geliştirilmeli. Gençleri ta-
rım ekonomisine çekmek için yürütülen
çalışmalar tüm bölgelere yayılmalı ve
geliştirilerek devam etmeli.
53. TELEKOMÜNİKASYONMECLİSİ
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kuru-
mu (BTK), başta yerleşik işletmecilerin
elindekiler olmak üzere mevcut yeraltı
kanal ve gözleri, tüm işletmecilerce ma-
kul kira bedeliyle kullandıracak fiyat ve
şartları sağlamalı. Ulaştırma Denizcilik
ve Haberleşme Bakanlığı, yeni sabit alt-
yapı yapılabilmesi için, başka şebekeleri
kiralama şartı aramadan, doğrudan şe-
beke yapma izni vermeli. Evrensel Hiz-
metin Sağlanması Kanunu’nda belirti-
len amaca uygun olarak Fon’un tamamı
sektöre geri dönüşü sağlayacak şekilde,
tüm işletmecilere açık ihale yöntemi
uygulanarak işlerliğe kavuşturulmalı.
Haberleşebilen makineler ile genişbant
internet erişiminde kullanılan KA Band
uydu terminal cihazlarından alınan telsiz
ruhsat ücretleri kaldırılmalı.
54. TEKNİKMÜŞAVİRLİKMECLİSİ
Sektöre özel bir ihale kanunu çıka-
rılmalı. Teknik müşavirlik hizmetleriy-
le ilgili bir ülke politikası geliştirilmeli.
İhalelerde saydamlık sağlanmalı ve de-
netlenmeli. İhaleye katılan teknik mü-
şavirlik kuruluşlarının aldıkları teknik
ve mali teklif puanları da söz konusu
sanal ortamlarda açıkça ilan edilmeli.
Hizmet ihracatı rejimi oluşturulmalı, bu
kapsamda teşvikler ve devlet yardımları
artırılmalı, bunlardan yararlanma koşul-
ları kolaylaştırılmalı.
55. TEKSTİL SANAYİ MECLİSİ
Pamuk ekimi destek primi olabilecek
en üst düzeyde artırılmalı. Prim tutarı
pamuk ekimi öncesinde açıklanmalı. Pa-
Anadolu bölgelerinde düzenledikleri po-
liçeler izlenerek, “Zorunlu Sigorta Taki-
bine” ilişkin Yönetmelik hükümleri etkin
bir şekilde uygulanmalı. Kamu sermayeli
sigorta şirketlerinin, bölgede sigorta te-
minatı sunmaları sağlanmalı.
50. SİGORTA EKSPERLERİ
İCRA KOMİTESİ
Sigorta genel şartlarına “hasar tes-
piti sigorta eksperi tarafından yapılır”
hükmü ilave edilmeli. Sigorta eksperi
olmayanların ekspertiz işlemi yapma-
sının engellenmesi amacıyla bu kişileri
ekspertiz işlemi için görevlendirenlerin
cezalandırılması yönünde mevzuatta
düzenleme yapılmalı. Kamu kurumlarına
değerleme hizmeti ihtiyaçlarında sigorta
eksperlerinden de faydalanabileceği hu-
susu duyurulmalı. Sigorta eksperlerinin
devlet destekli finansman imkânlarından
yararlanması sağlanmalı.
51. SİVİL HAVACILIKMECLİSİ
Uçak biletler indeki KDV oranı
%18’den %8’e indirilmeli. Havalimanı/
terminal özelleştirmelerinde, özellik-
le yolcu hizmetleri ücretleri lira olarak
belirlenmesi ayrıca kış aylarında teşvik
edici uygulamalara imkân verecek dü-
zenlemeler yapılmalı. Havalimanlarına
serbest bölge özerkliği kazandırılmalı.
Bakım, onarım, yenilenme hizmetleri
üretim olarak kabul edilmeli.