Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  35 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

35

i

DOSYA

naklık dikkate alınarak, sabitlenen döviz

kuru ve mevcut referans sistemi revize

edilmeli. . Türkiye’de üretilmesi mümkün

olan ilaçlar süratle ruhsatlandırılmalı. Ar-

Ge faaliyetlerini destekleyici fiyatlandırma

ve yeni geri ödeme modelleri geliştirilmeli.

22. İNŞAATMÜTEAHHİTLERİ

MECLİSİ

Müteahhitlik mesleğinin tanımlan-

ması ve bu çerçevede sektöre girişin akre-

ditasyona tabi tutularak, kontrol edilmesi

sağlanmalı. Mesleğe giriş standardı, kamu,

özel ve yurt dışı müteahhitlik hizmetleri

olarak tasnif edilmeli. Sektörün tek çatı

altında, çalışma usul ve esasları belirle-

yen bir Meslek Yasası çıkartılmalı. Yerel

yönetim ve kamu kurumları arasındaki,

farklı mevzuat uygulamaları giderilmeli.

Kamu İhale Kanunu ve kanunda yer alan

ekonomik parametreler revize edilmeli.

İmar planları yapılırken Türkiye İnşaat

Müteahhitleri Meclisi başta olmak üzere

sektör paydaşlarının görüşleri alınmalı.

SGK ve vergi mevzuatına ilişkin uygulama

usul ve esasları ivedilikle güncellenmeli.

23. KÂĞIT VE KÂĞIT ÜRÜNLERİ

SANAYİ MECLİSİ

Kâğıt bazlı ambalaj atıklarının beledi-

yeler tarafından kaynağından toplanması

sağlanmalı, geri dönüştürülmesi teşvik

edilmeli. Hurda kâğıt, tehlikeli atıklar

için Uygunluk Denetimine Tabii Atıklar

Listesi’nden çıkarılmalı. Özel sektörüm

plantasyon ormanı işine girebilmesi sağ-

lanmalı ve teşvik edilmeli. İthal ürünlerde

TSE standartları aranmalı. Elektrik ve

doğal gaz satış fiyatı sektörün rekabet

gücünü etkilemeyecek seviyelere çekilmeli.

24. KARAYOLU YOLCU

TAŞIMACILIĞI MECLİSİ

Karayolu Trafik Kanunu’nun kapsamı

genişletilmeli ya da kent içi toplu ulaşımı-

na yönelik ayrı bir kanun çıkarılmalı. B1

yetki belgesiyle yapılan taşımalarda hat

izinlerinin verilmesinde öz mal araç kapa-

sitesine bakılmalı. Yeni açılan hatlarda altı

ay doluluk aranmamalı ve hat iptallerine

imkân verecek opsiyonlu-dinamik bir sis-

teme geçilmeli. Gümrük çıkışlarında araç-

lara dolu depo çıkış şartı getirilmemeli.

A1 yetki belgesine alternatif olabilecek bir

belgelendirme sistemine geçilerek sektör

talebi karşılanmalı. Sektöre giriş koşulları

piyasa şartlarıyla eş zamanlı olarak değer-

lendirilmeli ve ağırlaştırılmalı. Kurumsal

firmalara ortak yetki belgesi imkânları

getirilmeli.

25. KİMYA SANAYİ MECLİSİ

Kimya Sanayi Strateji Belgesi’nde ön-

görülen eylem planları uygulanmasında

sorumlu kurumlar eşgüdüm içinde çalış-

malı. Yatırım büyüklüğü 50 milyon doların

üzerinde olan entegre tesislerin kurulması

için yerli ve yabancı yatırımcılara gerekli

ek teşvikler proje bazında tetkik edile-

rek verilmeli. Kimya sanayi yatırımının

teşviki için yerleşim sorunları çözülmeli

ve YOİKK çalışmaları sonuçlandırılmalı.

Kümelenme modelinin desteklenmesi için

özel sektörle işbirliği içinde, Özel Enerji

ve Endüstri Bölgeleri kurulmalı. Kimya

İhtisas Endüstri Bölgesi (Chemport) faali-

yete geçirilmeli, bölge kamulaştırılmalı ve

girişimcilere 30 yıllık süre ile kiralanmalı.

GİTES uygulanmalı. Mevzuat uyumu için

sanayicilere özel teşvik verilmeli ve düşük

faizli kredilerin tahsisi sağlanmalı.

26. KONFEKSİYON VE HAZIR

GİYİM SANAYİ MECLİSİ

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörle-

rinde mevcut çalışan firmalar ve onlara

bağlı çalışan fason atölyelerin bulunduk-

ları yerlerde sürdürülebilirlik için çalışan

sayısı ve çalışan sayısı artışı kriterlerine

bağlı olarak istihdam yükleri konusun-

da firmalar desteklenmeli. Yarı zamanlı

kadın çalışanlar için esnek uygulamalar

getirilmeli, ortak kreşler kurulabilmeli.

Yatırım teşviklerinde firmaların sahip ol-

duğu makineler yeni yatırımlarda teşvik

kapsamında kullanılabilmeli, gelir vergisi

desteğini sınırlayan asgari geçim indirimi

kamu tarafından karşılanmalı. Kumaşlara

uygulanan korunma önlemleri sona erdi-

rilmeli, bunun yerine yurt içinde iplik ve

kumaş üreticileri desteklenmeli.

27. KOZMETİK VE TEMİZLİK

ÜRÜNLERİ SANAYİ MECLİSİ

AB mevzuatı ve bunlara uyan Piyasa

Gözetim ve Denetimi (PGD) uygulamaları

yeniden incelenmeli, STK’ların görüşleri

alınarak farklılıklar giderilmeli ve uyum

sağlanmalı. Bildirim kolaylaştırılarak piya-

saya sürenin haklarını gözetecek çözümler

getirilmeli. Denetim uygulamaları güven-

siz olduğu düşünülen ürünlere yönelik

yapılmalı. Taklitçilik suçu şikâyete bağlı

olmaktan çıkartılmalı. KOBİ’lerin Ar-Ge

desteklerinden yararlanma şartları kolay-

laştırılmalı. İhraç edilen ülkenin mevzua-

tına göre hazırlanan kozmetik ürünlerin

sertifikalandırılmasına ilişkin bir yapılan-

ma gerçekleştirilmeli.

28. KUYUMCULUK SANAYİ MECLİSİ

Mal ve hizmet alımlarındaki dokuz

taksit hakkı kuyum ve mücevherat sektörü

için de uygulanmalı.

29. MADENCİLİKMECLİSİ

Madencilik faaliyetleri 2012/15 sayılı

Başbakanlık Genelgesi kapsamasındaki

uygulamalardan muaf tutularak, mevcut

mevzuata işlerlik kazandırılmalı. Maden-

cilik Bakanlığı kurulmalı. Madencilik faa-

liyetlerinden kaynaklı kimyasal atık, toz ve

duman unsurlarının zeytinlik sahalarına

olabilecek etkileri, ÇED sürecinde sonuca

bağlanmalı.