Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  36 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 36 / 132 Next Page
Page Background

36

EKONOMİK

FORUM

DOSYA

meli. İnternet kullanıcı trafiklerinin iki yıl

süreyle izlenmesi hükmü kaldırılmalı. Özel

sektör haber ajanslarından alınan KDV

kaldırılmalı. Gazeteciliğin bir meslek olarak

çalışma koşullarında iyileştirici düzenleme

yapılmalı. Dağıtım örgütlerine yatırımı

özendiren olanaklar sağlanmalı.

33. MOBİLYA ÜRÜNLERİ MECLİSİ

Fatura alımı etkin biçimde denetlen-

meli. Ürün kopyalama ve taklitçilik engel-

lenmeli. Sektörde uygulanan KDV oranları

%8’e indirilmeli. İthal edilen ürünlerin

uluslararası anlaşmalara uygunluk de-

netlemeleri sağlanmalı. MDF ve suntaya

alternatif çevreye duyarlı kompozit mal-

zeme üretimine yönelik Ar-Ge faaliyetleri

teşvik edilmeli. Panel levha üretimindeki

tekelleşme ve fiyatlandırmada yaşanan

sıkıntılar giderilmeli. Gümrük denetimleri

bağımsız ve tarafsız yapılmalı. Gümrük

kontrolleri hızlandırılmalı.

34. ORMAN ÜRÜNLERİ MECLİSİ

Ağaçlandırma Fonu ve Bakanlık Fonu

gibi fonlar kaldırılmalı. Tevzii masrafları

indirilmeli. Sektörde rekabet gücünün

korunması için üreticiye yönelik enerji

fiyatlandırma politikaları revize edilmeli.

35. OTOMOTİV SANAYİ MECLİSİ

Ar-Ge altyapısının oluşturulması ama-

cıyla test pistleri, çarpma testi pisti ve

rüzgâr tüneli kurulmalı. Üniversite-sanayi

işbirlikleri kurumsallaştırılarak destek-

lenmeli. Tedarik zincirinde yatay ve dikey

işbirliklerini geliştirecek mekanizmalar

oluşturulmalı. Pazardaki arz/talep denge-

sini yönetecek “Satış ve Kullanma Vergi

Sistemi” kurulmalı, Motorlu Taşıtlar Vergisi

(MTV) AB ülkelerindeki gibi, her araç için

“Yol Kullanım ve Çevreyi Kirletme Vergisi”

olarak düzenlenmeli, az kirleten araçtan az

vergi alınmalı. Otomotiv sanayinde üretim

içindeki ihracatın ağırlığı da dikkate alına-

rak lojistik altyapısı iyileştirilmeli.

36. OTOMOTİV TİCARETMECLİSİ

Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi ve

Eylem Planı yenilenmeli. Yaşlı araç par-

kının gençleştirilmesi için yeni bir sis-

tem oluşturulmalı. İkinci el motorlu taşıt

araçları ticareti yapan firmalara tanım ve

meslek yeterlilik belgesi verilmeli. Başta

Avrupa ülkeleri olmak üzere dünya gene-

lindeki uygulamalar araştırılmalı, sektör

paydaşları da sürece dâhil edilerek Kara

Yolları Trafik Yönetmeliği ve Kara Taşıtları

Kasko Sigortası Genel Şartları’nda düzen-

leme yapılmalı.

37. OTOMOTİV YAN SANAYİ MECLİSİ

Enerji üzerindeki ek maliyetler kaldı-

rılmalı. Ara malı ihracatı, dış ticaret açığı

ve teknolojik gelişme katkı sağlayacak

olan yan sanayiinin gelişimi için, ana ve

yan sanayi ilişkilerini düzenleyen temel

kurallar uzun vadeli işbirliği güvencesini

sağlayacak şekilde düzenlenmeli.

38. ÖZEL GÜVENLİK

HİZMETLERİ MECLİSİ

Özel güvenlik görevlilerinin, görevleri

sırasında üçüncü kişilere verecekleri za-

rarlara ilişkin sigorta getirilmeli. Elektro-

nik güvenlik sistemlerinin ithalatında ve

yurt içi üretiminde standart ve kriterler

yeniden belirlenmeli. Silahlı saldırı, terör,

gasp ve hırsızlık gibi hadiseler sonucun-

da oluşan durum “iş kazası” tanımından

çıkarılmalı.

39. PATENT VE MARKA

VEKİLLERİ MECLİSİ

Patent tasarısı geri çekilerek yeniden

hazırlanmalı. Patent ve marka vekilliği

mesleğinin, disiplin kurallarını da içeren

çerçeve niteliğinde düzenleyici kanun hü-

kümleri TOBB önerileri doğrultusunda

oluşturulmalı. “Aynı veya ayırt edileme-

yecek kadar benzer” olan tescil talepleri

reddedilmeli. Üniversite müfredatına fikri

haklar konusu eklenmeli ve bu alanda uz-

man bilim insanları yetiştirilmeli.

30. MAKİNE VE TEÇHİZAT

İMALATI MECLİSİ

Bölgesel teşvikler ce Ar-Ge teşvikleri

çalışan sayısına oranlı uygulanmalı. Ur-

Ge ve üretimde çalışan mühendisler Ar-

Ge personeli kabul edilmeli. Sektör için

teşvikler bölge farkı gözetmeksizin uygu-

lanmalı. Makine ithalatı yapan riski yük-

sek ülkeler hedef ülke statüsüne alınarak,

risklerin çift taraflı paylaşımına yönelik

özel anlaşmalar yapılmalı. Hedef pazarlara

yönelik sektöre özgü orta ve uzun vadeli

alıcı kredisi (firma) uygulamaları başlatıl-

malı. TOBB bünyesinde, Türkiye’deki belli

kriterlere sahip makinaları kayıt altına ala-

cak ve ruhsatlandıracak bir makine tescil

sistemi oluşturulması için yetki verilmeli.

31. MEDİKAL MECLİSİ

İhaleler daha küçük ölçekli ve bölgesel

olarak yapılmalı. Tıbbi cihaz sektöründe

KDV oranlarındaki farklılık giderilmeli.

Hammadde ve mamul ürünlerinin KDV

oranları %18 olarak uygulanmalıdır. Yerli

malı satın alan hastaneleri teşvik etmek

amacıyla, her yıl satın aldığı yerli malı

bedelinin %15’i oranında risturn (iade)

katkısı sağlanmalı. Sanayiciye uzun vadeli

finansman yöntemi ile (konut finansman

desteğinde TOKİ’nin uygulamaları gibi)

üretim binası desteği sağlanmalı.

32. MEDYA VE İLETİŞİMMECLİSİ

Örtülü reklam tanımı değiştirilmeli. Te-

mel hak ve özgürlüklere ilişkin torba kanun

olarak değil özel kanun olarak hazırlanmalı.

İnternet erişiminin engellenmesinin doğ-

rudan mahkeme kanalıyla gerçekleşmesi

ve mahkemelerin bu konuda daha hızlı

hareket etmesini sağlayacak bir düzenleme

için, yapılan değişiklikler gözden geçiril-