Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  34 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 34 / 132 Next Page
Page Background

34

EKONOMİK

FORUM

KAPAK

da bulunuyoruz. Ülkelerin altyapı projelerini

daha iyi hazırlama, önceliklendirme ve finan-

se etmelerini sağlayacak yöntem ve araçların

ortaya çıkarılması amacıyla girişimlerimizi

artırıyor ve araç setleri geliştiriyoruz. Küresel

Altyapı Merkezi’nin bu çabalar doğrultusun-

da önemli katkı sağlamasını bekliyoruz. Özel

sektör yatırımlarını destekleyecek güçlü ku-

rumsal yönetimçerçevesini mümkün kılmaya

yönelik G20/OECD Kurumsal Yönetim İlke-

lerini kabul ediyoruz. KOBİ’lerin uzun vadeli

finansman imkânlarının geliştirilmesine özel

önemverdik. Ayrıca, rehber niteliğinde hazır-

lanan KOBİ Finansmanı Ortak Eylem Planı

ile G20/OECD KOBİ Finansmanı Üst Düzey

İlkelerinin yanı sıra KOBİ’lerin büyüme ve

istihdama katkısını kolaylaştıracak küresel

bir platform niteliğinde yeni bir girişim olan

ve özel sektör öncülüğünde kurulan Dünya

istihdam piyasalarını daha kapsayıcı kılmaya dönük öncelikleri

uygulamak konusundaki kararlılığımızı ifade ediyoruz. Finans ve

Çalışma ve İstihdamBakanlarımıza büyüme stratejilerimiz ile istih-

dam planlarımızı eşitsizlikle mücadele konusundaki eylemlerimizi

güçlendirecek ve kapsayıcı büyümeyi destekleyecek şekilde gözden

geçirmeleri çağrısında bulunuyoruz. Sosyal diyalogun hedeflerimi-

zin ileriye götürülmesinde elzem olduğunu dikkate alarak, B20 ve

L20’nin istihdam, büyüme ve düzgün iş koşulları konusundaki ortak

açıklamasını memnuniyetle karşılıyoruz.

İşsizlik, eksik istihdam ve kayıt dışı işler, birçok ülkede eşitsiz-

liklerin önemli bir kaynağını teşkil etmekte ve ekonomilerimizin

gelecek dönemde büyüme beklentilerini zayıflatabilmektedir. G20

Kaliteli İşlerin Geliştirilmesi Çerçeve Belgesiyle uyumlu olarak daha

fazla ve daha iyi kaliteli işlerin geliştirilmesine ve G20 Beceriler

Stratejimizle becerilere yatırımyapmaya ve geliştirmeye odaklanmış

durumdayız. Girişimciliğin teşvik edilmesi dâhil olmak üzere, genç-

lerimizin işgücü piyasasına daha iyi entegre olmasını desteklemek

konusunda kararlıyız. Daha önceki taahhütlerimiz temelinde ve

ulusal koşullarımızı da dikkate alarak, G20 ülkelerinde işgücü piya-

sasında daimi olarak geride kalma riskini en çok taşıyan gençlerin

oranının 2025 yılına kadar %15 azaltılması G20 hedefi üzerinde

mutabık kaldık. OECD ve ILO’ya bu hedefe ulaşılması yolundaki

ilerlemeyi izlemek üzere bizlere destek vermeleri çağrısında bulu-

nuyoruz. İstihdam Planlarımızın ve kadınların işgücü piyasasına

katılımının artırılması hedefimizin uygulanması ile sürdürülebilir

küresel arz zincirleri içerisinde daha güvenli ve sağlıklı iş yerleri tesis

edilmesini güçlendirmek konularını izlemeyi sürdüreceğiz.

Uluslararası emek hareketliliği ile yaşlanan nüfuslar gibi konular

yoluyla emek piyasalarına sağlanmış olan fırsatlar ilemeydana gelen

sınamaları ele alacağız. Bazı G20 ülkelerinde iç emek hareketliliği

önemli bir işgücü piyasası meselesi teşkil etmektedir. Yeni gelişmek-

te olan “gümüş ekonomi” konusundaki potansiyeli kabul ediyoruz

ve bu potansiyeli daha fazla araştıracağız. Çalışma ve İstihdam

Bakanlarımızın sağlanan ilerlemeleri 2016 yılında rapor etmelerini

bekliyoruz.

Özellikle özel sektör katkısıyla yatırımları arttıracak güçlü bir

ivme sağlamak için yatırım ortamının geliştirilmesi, kamu yatırım-

ları da dahil olmak üzere verimli ve kaliteli altyapı yatırımların teşvik

edilmesi, küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) desteklenmesi ve

bilgi paylaşımına katkı sağlayacak somut politika ve eylemleri bün-

yesinde barındıran Ülkelere Özel Yatırım Stratejilerini geliştirdik.

OECD tarafından yapılan analize göre bu stratejilerin G20 ülkeleri-

nin toplam yatırımlarınınmilli gelirlerine oranını 2018 yılına kadar

yaklaşık yüzde 1 puan civarında arttıracağı tahmin edilmektedir.

Yatırımların hazırlanma, önceliklendirilme ve uygulanma sü-

reçlerinin geliştirilmesi amacıyla kamu-özel işbirliği (KÖİ) model-

lerinde rehberler ve en iyi uygulama örneklerini geliştirdik. Ayrıca,

altyapı yatırımları ve KOBİ’lerin finansmana erişimini kolaylaştı-

racak şeffaf ve anlaşılır menkul kıymetleştirme ile varlığa dayalı

finansman dahil alternatif finansman yapılarını değerlendirdik.

Bu bağlamda, yatırım ortamını geliştirmek, uzun dönemli finans-

manı kolaylaştırmak, kurumsal yatırımcıların katılımını artırmak,

alternatif sermaye piyasası araçları ve varlığa dayalı finansman

modellerinin gelişimini desteklemek ve de kaynak kullandırmaya,

bilançolarını optimize etmeye ve özel sektör finansmanını harekete

geçirmeye yönelik çok taraflı kalkınma bankalarını teşvik etmek

üzere Bakanlarımıza çalışmalarına devam etmeleri yönünde çağrı-