Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  37 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 37 / 132 Next Page
Page Background

KAPAK

kurallamalarında olmak üzere, Projenin etkinliğinde kritik öneme

sahiptir. Bu nedenle, Projenin zamanlıca uygulanmasını kuvvetle

teşvik ediyoruz ve gelişmekte olanlar dâhil olmak üzere, tüm ülke

ve yetki bölgelerinin bize katılmalarını teşvik ediyoruz. BEPS Proje-

sinin küresel ölçekte uygulanmasının gözetimi için, OECD’yi 2016

yılının başlarında, BEPS’i uygulamayı taahhüt eden, gelişmekte

olan ülkeler de dâhil olmak üzere, ilgilenen G20 dışı ülkeler ve yetki

bölgelerinin eşit bir zeminde katılımıyla kapsayıcı bir çerçeve hazırla-

maya çağırıyoruz. IMF, OECD, Birleşmiş Milletler ve Dünya Bankası

Grubu’nun talep eden ülkelere BEPS de dâhil olmak üzere yerel

kaynakların mobilizasyonuyla ilgili karşılaşmış oldukları zorlukları

aşabilmelerine yönelik uygun teknik yardım sağlama çabalarını

memnuniyetle karşılıyoruz. İlgilenen G20 dışı gelişmekte olan ül-

kelerin uygulama takvimlerinin diğer ülkelerden farklılaşabileceğini

kabul ediyoruz ve OECD ve diğer uluslararası kuruluşların çerçevede

bu ülkelerin durumlarını layıkıyla yanıtlamalarını bekliyoruz. Vergi

sistemlerimizin şeffaflığının geliştirilmesi yönünde ilerliyoruz ve

2017 ve 2018 sonu itibarıyla otomatik bilgi değişimine ve talebe

bağlı bilgi değişimine yönelik önceki taahhütlerimizi yineliyoruz.

Diğer yetki bölgelerini bize katılmaya çağırıyoruz. Gelişmekte olan

ülkelerin uluslararası vergi gündemine katılımını güçlendirecek

çabaları destekliyoruz.

Büyüme ve dayanıklılık gündemimizi destekleyecek şekilde

2015-2016 G20 Yolsuzlukla Mücadele Eylem Planının etkili şekilde

uygulanması yoluyla, yolsuzluğa karşı küresel düzeyde hoşgörüsüz-

lük kültürü oluşturulması yönünde taahhüdümüzü sürdürüyoruz.

Şirketlerimizin etik ve yolsuzlukla mücadele konularındaki küresel

standartlara uymalarına yardımcı olacak Özel Sektörde Dürüstlük ve

Şeffaflık G20 Yüksek Düzeyli İlkelerini onaylıyoruz. Kamu sektörleri-

mizin dürüstlük ve şeffaflığının temini zaruridir. Bu bakımdan, G20

Yolsuzlukla Mücadele Açık Veri İlkeleri ile G20 Kamu Alımlarında

Dürüstlüğün Teşviki İlkelerini onaylıyor ve varlık beyanı çerçevelerine

EKONOMİK

FORUM

37

i

ilişkin devam eden çalışmaları memnuniyetle

karşılıyoruz. Rüşvetle etkili mücadelede ge-

rektiği hallerde ve ulusal hukuk sistemleriyle

uyumlu olacak şekilde hukuki ve idari prose-

dürler de dâhil olmak üzere uluslararası işbir-

liğini temel bir araç olarak teşvik edeceğiz ve

yolsuzluğa bulaşan görevliler ile onları yolsuz-

luğa bulaştıranlara koruma sağlanmaması ile

varlıklarının geri verilmesini destekliyoruz.

Yararlanıcı mülkiyet konusundaki uygulama

planlarımızın yayınlanmasını memnuniyetle

karşılıyoruz ve bu alandaki çabalarımızı sürdü-

receğimizi açıklıyoruz.

2010 yılında kabul edilen IMF kota ve

yönetim reformundaki ilerlemenin gecikme-

sinin devam etmesinden duyduğumuz hayal

kırıklığı devam ediyor. IMF konusunda 2010

reformlarının uygulanması en önemli önce-

liğimiz olup, ABD’yi söz konusu reformları

en kısa sürede onaylamaya davet ediyoruz.

IMF’ye, 2010 Reformu’nun amaçlarını göz

önünde bulundurarak, mevcut kota seviyele-

rini 14’üncü gözden geçirme kapsamında an-

laşılan seviyelere en kısa zamanda vemümkün

olduğunca anlamlı şekilde yakınsatacak ara

çözümler üzerindeki çalışmasını tamamlaması

için çağrıda bulunuyoruz. 14’üncü gözden ge-

çirme, yeni kota formülünü de içerecek 15’inci

kota gözden geçirme çalışmalarında temel

olarak alınmalıdır. IMF’nin güçlü ve yeterli

kaynağa sahip olması ve kota tabanlı yapısının

sürdürülmesi konusundaki taahhüdümüze

bağlılığımızı yineliyoruz. Tüm uluslararası

kuruluşların başkanlarının ve üst yönetiminin

açık, şeffaf ve tamamen liyakate dayalı bir

süreçle atanmasına yönelik uzlaşımızı yineli-

yoruz ve bu kuruluşlardaki personel çeşitlili-

ğinin artırılmasının önemini yeniden vurgu-

luyoruz. SDR sepeti kompozisyonunun para

birimlerinin küresel ticaret ve finans sistemi

içerisindeki rolünü yansıtması gerekliliğini

yineliyor ve SDR değerleme yönteminin göz-

den geçirme çalışmalarının tamamlanmasını

bekliyoruz. Güçlendirilmiş müşterek eylem

ve pari passu (eşit muamele) hükümlerinin

uluslararası kamu borç senetlerinde kullanıl-

masındaki ilerlemeyi memnuniyetle karşılı-

yoruz. IMF’ye, diğer ilgili taraflarla istişare

içerisinde, güçlendirilmiş müşterek eylem ve

pari passu hükümlerinin mevcut borç stok-

larına dâhil edilmesinin hızlandırılması için

piyasa tabanlı çözümleri araştırması yönünde

çağrıda bulunuyoruz.

Güçlendirilmiş müşterek eylem ve pari

passu (eşit muamele) hükümlerinin uluslara-

rası kamu borç senetlerinde kullanılmasındaki

ilerlemeyi memnuniyetle karşılıyoruz. IMF’ye,