KAPAK
kurallamalarında olmak üzere, Projenin etkinliğinde kritik öneme
sahiptir. Bu nedenle, Projenin zamanlıca uygulanmasını kuvvetle
teşvik ediyoruz ve gelişmekte olanlar dâhil olmak üzere, tüm ülke
ve yetki bölgelerinin bize katılmalarını teşvik ediyoruz. BEPS Proje-
sinin küresel ölçekte uygulanmasının gözetimi için, OECD’yi 2016
yılının başlarında, BEPS’i uygulamayı taahhüt eden, gelişmekte
olan ülkeler de dâhil olmak üzere, ilgilenen G20 dışı ülkeler ve yetki
bölgelerinin eşit bir zeminde katılımıyla kapsayıcı bir çerçeve hazırla-
maya çağırıyoruz. IMF, OECD, Birleşmiş Milletler ve Dünya Bankası
Grubu’nun talep eden ülkelere BEPS de dâhil olmak üzere yerel
kaynakların mobilizasyonuyla ilgili karşılaşmış oldukları zorlukları
aşabilmelerine yönelik uygun teknik yardım sağlama çabalarını
memnuniyetle karşılıyoruz. İlgilenen G20 dışı gelişmekte olan ül-
kelerin uygulama takvimlerinin diğer ülkelerden farklılaşabileceğini
kabul ediyoruz ve OECD ve diğer uluslararası kuruluşların çerçevede
bu ülkelerin durumlarını layıkıyla yanıtlamalarını bekliyoruz. Vergi
sistemlerimizin şeffaflığının geliştirilmesi yönünde ilerliyoruz ve
2017 ve 2018 sonu itibarıyla otomatik bilgi değişimine ve talebe
bağlı bilgi değişimine yönelik önceki taahhütlerimizi yineliyoruz.
Diğer yetki bölgelerini bize katılmaya çağırıyoruz. Gelişmekte olan
ülkelerin uluslararası vergi gündemine katılımını güçlendirecek
çabaları destekliyoruz.
Büyüme ve dayanıklılık gündemimizi destekleyecek şekilde
2015-2016 G20 Yolsuzlukla Mücadele Eylem Planının etkili şekilde
uygulanması yoluyla, yolsuzluğa karşı küresel düzeyde hoşgörüsüz-
lük kültürü oluşturulması yönünde taahhüdümüzü sürdürüyoruz.
Şirketlerimizin etik ve yolsuzlukla mücadele konularındaki küresel
standartlara uymalarına yardımcı olacak Özel Sektörde Dürüstlük ve
Şeffaflık G20 Yüksek Düzeyli İlkelerini onaylıyoruz. Kamu sektörleri-
mizin dürüstlük ve şeffaflığının temini zaruridir. Bu bakımdan, G20
Yolsuzlukla Mücadele Açık Veri İlkeleri ile G20 Kamu Alımlarında
Dürüstlüğün Teşviki İlkelerini onaylıyor ve varlık beyanı çerçevelerine
EKONOMİK
FORUM
37
i
ilişkin devam eden çalışmaları memnuniyetle
karşılıyoruz. Rüşvetle etkili mücadelede ge-
rektiği hallerde ve ulusal hukuk sistemleriyle
uyumlu olacak şekilde hukuki ve idari prose-
dürler de dâhil olmak üzere uluslararası işbir-
liğini temel bir araç olarak teşvik edeceğiz ve
yolsuzluğa bulaşan görevliler ile onları yolsuz-
luğa bulaştıranlara koruma sağlanmaması ile
varlıklarının geri verilmesini destekliyoruz.
Yararlanıcı mülkiyet konusundaki uygulama
planlarımızın yayınlanmasını memnuniyetle
karşılıyoruz ve bu alandaki çabalarımızı sürdü-
receğimizi açıklıyoruz.
2010 yılında kabul edilen IMF kota ve
yönetim reformundaki ilerlemenin gecikme-
sinin devam etmesinden duyduğumuz hayal
kırıklığı devam ediyor. IMF konusunda 2010
reformlarının uygulanması en önemli önce-
liğimiz olup, ABD’yi söz konusu reformları
en kısa sürede onaylamaya davet ediyoruz.
IMF’ye, 2010 Reformu’nun amaçlarını göz
önünde bulundurarak, mevcut kota seviyele-
rini 14’üncü gözden geçirme kapsamında an-
laşılan seviyelere en kısa zamanda vemümkün
olduğunca anlamlı şekilde yakınsatacak ara
çözümler üzerindeki çalışmasını tamamlaması
için çağrıda bulunuyoruz. 14’üncü gözden ge-
çirme, yeni kota formülünü de içerecek 15’inci
kota gözden geçirme çalışmalarında temel
olarak alınmalıdır. IMF’nin güçlü ve yeterli
kaynağa sahip olması ve kota tabanlı yapısının
sürdürülmesi konusundaki taahhüdümüze
bağlılığımızı yineliyoruz. Tüm uluslararası
kuruluşların başkanlarının ve üst yönetiminin
açık, şeffaf ve tamamen liyakate dayalı bir
süreçle atanmasına yönelik uzlaşımızı yineli-
yoruz ve bu kuruluşlardaki personel çeşitlili-
ğinin artırılmasının önemini yeniden vurgu-
luyoruz. SDR sepeti kompozisyonunun para
birimlerinin küresel ticaret ve finans sistemi
içerisindeki rolünü yansıtması gerekliliğini
yineliyor ve SDR değerleme yönteminin göz-
den geçirme çalışmalarının tamamlanmasını
bekliyoruz. Güçlendirilmiş müşterek eylem
ve pari passu (eşit muamele) hükümlerinin
uluslararası kamu borç senetlerinde kullanıl-
masındaki ilerlemeyi memnuniyetle karşılı-
yoruz. IMF’ye, diğer ilgili taraflarla istişare
içerisinde, güçlendirilmiş müşterek eylem ve
pari passu hükümlerinin mevcut borç stok-
larına dâhil edilmesinin hızlandırılması için
piyasa tabanlı çözümleri araştırması yönünde
çağrıda bulunuyoruz.
Güçlendirilmiş müşterek eylem ve pari
passu (eşit muamele) hükümlerinin uluslara-
rası kamu borç senetlerinde kullanılmasındaki
ilerlemeyi memnuniyetle karşılıyoruz. IMF’ye,