

62
EKONOMİK
FORUM
HABER
K
üçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri
Geliştirme ve Destekleme İdare-
si (KOSGEB) Başkanlığı Tematik
Destek Programı kapsamında Ay-
dın Ticaret Borsası (ATB) tarafından yürütü-
len “Zeytinyağının Pazar Payının Artırılması”
projesi hakkında açıklamada bulunan ATB
Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Bosnalı, Tür-
kiye’nin geçmiş yıllarda 80 milyon zeytin ağa-
cına sahipken, son yıllarda yapılan dikimlerle
birlikte yaklaşık 170 milyon ağaç varlığına
ulaşıldığını söyledi.
Türkiye’nin zeytinyağı üreticisi beş büyük
ülke içinde yer almasına karşın, diğer üretici
ülkelerle karşılaştırıldığında, halen kişi ba-
şına tüketim miktarının 1,5-2 kilogram gibi
son derece düşük seviyede kaldığına dikkat
çeken Bosnalı, “Bu rakambazı ülkelerde orta-
lama 22 kilograma ulaşmaktadır. Ülkemizde
zeytinyağı tüketimi, ağırlıklı olarak üretim
bölgeleri olan Ege, Marmara ve Akdeniz
bölgelerinde yoğunlaşmaktadır. İç ve Doğu
Anadolu’da bu oran yok denecek kadar az ve
zeytinyağı adı altında başka yağlar tüketil-
mektedir. Yaklaşık 170 milyon zeytin ağacı
varlığımızla önümüzdeki yıllarda 450-500
bin ton civarında zeytinyağı elde edilecektir.
Aydın Ticaret Borsası
tarafından başvurusu
yapılan, İstanbul
Ticaret Borsası, Aydın
Ticaret Borsası Özel
Gıda Laboratuvarları
AŞ, Ege İhracatçı
Birlikleri ve Ulusal
Zeytin ve Zeytinyağı
Konseyi’nin ortak
olduğu,
KOSGEB
Başkanlığı’na
sunulan “Aydın İli
Zeytinyağı Pazar
Payının Artırılması ve
Tanıtılması Projesi”
onaylandı.
AYDIN TB,
ZEYTİNYAĞININ
PAZAR PAYININ ARTIRILMASINI
HEDEFLİYOR
Bu nedenle iç tüketimin artırılmasını teşvik etmek amacıyla yola
çıkılarak, Borsamız koordinatörlüğünde, İstanbul Ticaret Borsası,
Aydın Ticaret Borsası Özel Gıda Laboratuvarları AŞ, Ege İhracatçı
Birlikleri ve Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı (UZZK) ortaklığında Bor-
samız tarafından başvurusu yapılan tematik projemiz KOSGEB
Başkanlığı tarafından onaylanmıştır” dedi.
Bosnalı, projenin özel amacını, “Memecik zeytininden elde
edilen zeytinyağı markalarının artırılması ile iç pazar payının artı-
rılması”, genel amacının ise “Türkiye’de kişi başına düşen zeytinyağı
tüketiminin ve zeytinyağı markalarının artırılması” olarak açıkladı.
24 ay sürecek olan proje ile Türkiye’nin zeytinyağı tüketimi az
olan 20 ilinde tanıtım faaliyetleri gerçekleştirileceğini belirten Bos-
nalı, “Daha fazla zeytinyağı tüketimini sağlamak ayrıca tüketicilerin
kaliteli zeytinyağını nasıl ayırt edebilecekleri, kaliteli zeytinyağında
olması ve olmaması gereken özellikler hakkında bilgi edinmelerini
sağlanmak, yağlıkMemecik zeytininden tadım kriterleri ile kimya-
sal özelliklerine göre üstün kalitede olan zeytinyağının tanınırlığını
ve bilinirliğini artırmayı, sektörde faaliyet gösteren ve büyüme
potansiyeli olan Borsamız üyesi 35 KOBİ ve Ege İhracatçı Birliği’ne
kayıtlı beş KOBİ temsilcisininmali, satış, pazarlama, ihracat kurum-
sallaşma kapasitelerinin artışını sağlamak, rekabet edebilirliklerini
artırmak ve KOBİ’lerin markalaşmasına katkı sağlama projemizin
hedefleri arasında yer almaktadır” ifadesini kullandı.
Bosnalı, tadım ve tanıtım yapılacak illeri ise Sakarya, İzmit,
Zonguldak, Samsun, Ordu, Giresun, Edirne, Tekirdağ, Denizli,
Isparta, Kütahya, Afyonkarahisar, Konya, Ankara, Sivas, Erzincan,
Malatya, Elazığ, Mardin ve Van olarak sıraladı.