Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  62 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 132 Next Page
Page Background

62

EKONOMİK

FORUM

HABER

K

üçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri

Geliştirme ve Destekleme İdare-

si (KOSGEB) Başkanlığı Tematik

Destek Programı kapsamında Ay-

dın Ticaret Borsası (ATB) tarafından yürütü-

len “Zeytinyağının Pazar Payının Artırılması”

projesi hakkında açıklamada bulunan ATB

Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Bosnalı, Tür-

kiye’nin geçmiş yıllarda 80 milyon zeytin ağa-

cına sahipken, son yıllarda yapılan dikimlerle

birlikte yaklaşık 170 milyon ağaç varlığına

ulaşıldığını söyledi.

Türkiye’nin zeytinyağı üreticisi beş büyük

ülke içinde yer almasına karşın, diğer üretici

ülkelerle karşılaştırıldığında, halen kişi ba-

şına tüketim miktarının 1,5-2 kilogram gibi

son derece düşük seviyede kaldığına dikkat

çeken Bosnalı, “Bu rakambazı ülkelerde orta-

lama 22 kilograma ulaşmaktadır. Ülkemizde

zeytinyağı tüketimi, ağırlıklı olarak üretim

bölgeleri olan Ege, Marmara ve Akdeniz

bölgelerinde yoğunlaşmaktadır. İç ve Doğu

Anadolu’da bu oran yok denecek kadar az ve

zeytinyağı adı altında başka yağlar tüketil-

mektedir. Yaklaşık 170 milyon zeytin ağacı

varlığımızla önümüzdeki yıllarda 450-500

bin ton civarında zeytinyağı elde edilecektir.

Aydın Ticaret Borsası

tarafından başvurusu

yapılan, İstanbul

Ticaret Borsası, Aydın

Ticaret Borsası Özel

Gıda Laboratuvarları

AŞ, Ege İhracatçı

Birlikleri ve Ulusal

Zeytin ve Zeytinyağı

Konseyi’nin ortak

olduğu,

KOSGEB

Başkanlığı’na

sunulan “Aydın İli

Zeytinyağı Pazar

Payının Artırılması ve

Tanıtılması Projesi”

onaylandı.

AYDIN TB,

ZEYTİNYAĞININ

PAZAR PAYININ ARTIRILMASINI

HEDEFLİYOR

Bu nedenle iç tüketimin artırılmasını teşvik etmek amacıyla yola

çıkılarak, Borsamız koordinatörlüğünde, İstanbul Ticaret Borsası,

Aydın Ticaret Borsası Özel Gıda Laboratuvarları AŞ, Ege İhracatçı

Birlikleri ve Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı (UZZK) ortaklığında Bor-

samız tarafından başvurusu yapılan tematik projemiz KOSGEB

Başkanlığı tarafından onaylanmıştır” dedi.

Bosnalı, projenin özel amacını, “Memecik zeytininden elde

edilen zeytinyağı markalarının artırılması ile iç pazar payının artı-

rılması”, genel amacının ise “Türkiye’de kişi başına düşen zeytinyağı

tüketiminin ve zeytinyağı markalarının artırılması” olarak açıkladı.

24 ay sürecek olan proje ile Türkiye’nin zeytinyağı tüketimi az

olan 20 ilinde tanıtım faaliyetleri gerçekleştirileceğini belirten Bos-

nalı, “Daha fazla zeytinyağı tüketimini sağlamak ayrıca tüketicilerin

kaliteli zeytinyağını nasıl ayırt edebilecekleri, kaliteli zeytinyağında

olması ve olmaması gereken özellikler hakkında bilgi edinmelerini

sağlanmak, yağlıkMemecik zeytininden tadım kriterleri ile kimya-

sal özelliklerine göre üstün kalitede olan zeytinyağının tanınırlığını

ve bilinirliğini artırmayı, sektörde faaliyet gösteren ve büyüme

potansiyeli olan Borsamız üyesi 35 KOBİ ve Ege İhracatçı Birliği’ne

kayıtlı beş KOBİ temsilcisininmali, satış, pazarlama, ihracat kurum-

sallaşma kapasitelerinin artışını sağlamak, rekabet edebilirliklerini

artırmak ve KOBİ’lerin markalaşmasına katkı sağlama projemizin

hedefleri arasında yer almaktadır” ifadesini kullandı.

Bosnalı, tadım ve tanıtım yapılacak illeri ise Sakarya, İzmit,

Zonguldak, Samsun, Ordu, Giresun, Edirne, Tekirdağ, Denizli,

Isparta, Kütahya, Afyonkarahisar, Konya, Ankara, Sivas, Erzincan,

Malatya, Elazığ, Mardin ve Van olarak sıraladı.