Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  33 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 33 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

33

i

DOSYA

ve diğer fonlar, sektörde Ar-Ge faaliyetleri-

ni teşvik edecek yöntemlerle kullandırılma-

lı. Döviz kuru zararları karşılanmalı, kamu

alımlarında ihale mevzuatı güncellenmeli.

4. BİLGİSAYAR YAZILIMMECLİSİ

Yazılım politikaları üzerine çalışacak

bir kurum ihdas edilmeli. Kamu yazılım

ihalelerinde, tek bir yıla bağlılık ortadan

kaldırılmalı ve özel sektör öncelikle tercih

edilmeli. Yazılım sektörü için, savunma

sanayinde sıkça kullanılmakta olan ofset

mekanizması geliştirilmeli. Ulusal yazılım

endüstrisi ürünleri de ekonomik ürün/mal

olarak kabul edilerek, yabancı firmaların

yerli endüstri karşısında rekabet avantajı

önlenmeli.

5. CAMVE CAMÜRÜNLERİ

SANAYİ MECLİSİ

Enerji verimli camların kullanımının

yaygınlaşması için teşvik sistemi oluştu-

rulmalı, %18 olan KDV oranı %1’e düşü-

rülmeli. Emniyet ve güvenlik camları kul-

lanımı yeni binalarda zorunlu hale gelmeli.

Atıkların toplanmasının kolaylaştırılması

için cam kumbara sayıları artırılmalı.

6. ÇİMENTO VE ÇİMENTO

ÜRÜNLERİ MECLİSİ

Çimento yatırımlarının teşviki değer-

lendirilmeli. Kil ve marn ocakları, 1’inci

grup maden tesislerinin, organize böl-

gelere taşınması uygulamasından muaf

tutulmalı. Ülkemizde betonda ve kireç-

te kalitenin sağlanması için kireçte CE

belgesi denetimleri ile betonda G İşareti

Yönetmeliği eksiksiz olarak uygulanmalı.

Kara yolu yapımında asfalt yola oranla üs-

tünlükleri bulunan beton yol uygulaması

gecikmeksizin başlatılmalı. Enerjide arz

güvenliği sağlanmalı.

7. DAYANIKLI TÜKETİM

MALLARI MECLİSİ

Enerji verimliliği yüksek ürünler için

tüketicilere yönelik teşvikler uygulanma-

lı. TSE tarafından klima test laboratuvar

kurulumları tamamlanarak testler başla-

tılmalı. Mevcut beyaz eşya test laboratu-

varlarının test kapasiteleri artırılarak yeni

laboratuvarların kurulması sağlanmalı

ve ürünlerin performansı test edilmeli.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Piya-

sa Gözetim ve Denetimi (PGD) alanında

gerçekleştirilecek projelerde sektörle ortak

hareket etmeli. Piyasa, gümrük ve iş yeri

denetimleri hızlandırılmalı ve etkinleştiri-

lerek kaçakçılık önlenmeli.

8. DEMİR VE DEMİR DIŞI

METALLERMECLİSİ

Türkiye-Avrupa Kömür ve Çelik Toplu-

luğu (AKÇT) Serbest Ticaret Anlaşması’nın

sektöre devlet yardımlarını yasaklayan hü-

kümleri günümüz koşullarına göre revize

edilmeli. Özellikle katma değeri yüksek

olan ürün gruplarını Türkiye’de üretilmesi

ve enerji verimliliğine ilişkin yatırmların

daha fazla desteklenmeli. Sanayinin kul-

landığı elektrik enerjisi fiyatlarına zam

yapılmamalı. Yüksek katmadeğerli ürün-

ler ile demir cevherine dayalı sıcak metal

üretimine imkân sağlayacak yatırımlara

devlet desteği verilmeli. Çevre katkı payı

kaldırılmalı.

9. DENİZCİLİKMECLİSİ

Türk bayraklı gemilerin payının artırıl-

ması için Kamu İhale Kanunu’nda düzenleme

yapılmalı. Dış ticaret firmalarının, ithalatla-

rını FOB, ihracat teslim şekillerini CIF olarak

yapmaları teşvik edilmeli. Türk armatörüne,

Türk tersanelerinde gemi inşasını teşvik ede-

cek finansman modeli geliştirilmeli. Exim-

bank, sektöre düşük faizli ve uzun vadeli

kredi sağlamalı. Yeni nesil eko-dizayn gemi

inşası gerçekleştirecek armatörlere ve gemi

üretimine yönelik yatırımda bulunacak tersa-

nelere destek sağlanmalı. BOTAŞ tarafından,

LNG taşımaları için navlun kontratı verilmesi

sağlanmalı.

10. DERİ VE DERİ ÜRÜNLERİ

SANAYİ MECLİSİ

Büyükbaş deri adetle değil kiloyla ta-

kip edilmeli, etler ve derilerin tamamı

kayıt altına alınmalı. Ham deri üzerinde-

ki KDV oranı %8’den %1’e düşürülmeli.

Kromlu deri (wetblue) ihracatı için de

koruma tedbiri alınmalı. Ruble ile tica-

retin önü açılmalı. Deri ve deri ürünleri

ithalatında döviz kullanım oranı %60’tan

%75’e yükseltilmeli.

11. DOĞAL GAZ MECLİSİ

BOTAŞ’ın doğal gazın fiyatlanmasında

maliyeti yansıtmasına yönelik düzenleme

yapılmalı. BOTAŞ’ın piyasa payı azaltı-

lana kadar öncelikle miktar devri süreci

başlatılmalı. BOTAŞ’ın iletim, depolama

ve ticaret faaliyetleri ayrı tüzel kişilikler

tarafından yürütülmeli. İletim&depolama

şirketlerinin ihtiyaç duyulan bu yatırımı

gerçekleştirebilmesi için gerekli yapısal

düzenlemeler yapılmalı. Elektrik piyasa-

sında başlatılan vadeli işlemler borsasında

olduğu gibi doğal gaz piyasasında da anlık,

günlük ve vadeli işlemlerin yapılabileceği

Türkiye Doğal Gaz Borsası’nın oluştura-

bilmesi için 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası

Kanunu’nda gerekli düzenleme yapılmalı.

12. DÖKÜM SANAYİ MECLİSİ

Tehlikesiz ve inert kullanılmış döküm

kumlarının dolgu malzemesi olarak kara

yollarında, yapı malzemesi olarak inşaat-

larda ve hammadde olarak çimento fab-

rikalarında kullanımına yönelik yönet-

melikler çıkartılmalı ve bu uygulamalar

özendirilmeli. Atık bertaraf firmalarının

kurulması ve faaliyetleri teşvik edilerek

kontrollü olarak desteklenmeli. İzin üc-

retleri azaltılmalı. Döküm sektörü teşvik

kapsamına alınmalı. Ürünün katmadeğe-

rini artıracak yatırımlar desteklenmeli.