Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  46 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 46 / 132 Next Page
Page Background

ARAŞTIRMA

EKONOMİK

FORUM

46

T

ürkiye’nin yerli otomobil

konusunda attığı adımlar,

bu ülkenin bir vatandaşı

olarak şahsımı ve şehrimizi

ziyadesiyle memnun ediyor. Ülkemizin

kendi otomobil markasını üretme

çabasını ve bu konuda yapılan her türlü

çalışmayı Konya Sanayi Odası olarak

yakından takip ediyoruz.

Türkiye, kendi yerli otomobilini

rekabetçi bir şekilde üretebilecek

insan kaynağına da teknik altyapıya

da sahip. Zira ülkemizde üretim yapan

küresel otomotiv markaları var ve bu

otomobilleri bizim insanımız üretiyor.

Biliyorsunuz, Türkiye 1960’lı yılların

başında önce Devrim, ardından Anadol

ile yerli otomobil üretme heyecanını

yaşamış, ancak bu süreçler maalesef

sürdürülebilirlik noktasında başarı ile

sonuçlanamamıştır. Fakat her ne kadar

yerli otomobilimizi üretemesek de,

Türkiye otomotiv sektöründe çok ciddi

küresel tecrübeler elde eden, sektörde

dünyadaki payını sürekli artıran bir ülke

haline gelmiştir.

Yerli üretim için

potansiyele ulaştık

Biz bu tecrübenin artık ülkenin

kendi yerli ve milli otomobil markasını

üretebilecek güçlü bir potansiyele

ulaştığını görüyoruz. Kaldı ki, şu

anda TÜBİTAK MAM’da geliştirilen

aracın teknolojik düzeyi de bu tespiti

doğrulamaktadır.

Konya Sanayi Odası olarak,

ülkemizin yerli otomobil üretme

azmini gururla izlerken, yatırımın da

en doğru yere yapılması konusundaki

görüşümüzü her fırsatta ifade ediyoruz.

Ülkemizdeki otomobil ana sanayi

yatırımlarının bulunduğu Marmara

Havzası’nın ağır sanayi yatırımlarından

dolayı artık sıkıştığını, sürdürülebilir

kalkınma için Türkiye’nin sanayiyi Konya

gibi Anadolu’daki yeni merkezlere

doğru kaydırması gerektiğine

inanıyoruz.

Zaten bu süreç kendiliğinde

oluşmakta, Konya’da üretmeyi

tercih eden Unilever örneğinden de

anlaşılacağı üzere artık uluslararası

sermaye, Anadolu’da yatırım yapmayı

tercih etmektedir.

Anadolu’yu şaha kaldırmak

için yeni bir fırsat var

İş dünyası olarak biz, bu sürecin

çok iyi okunması ve yönetilmesi

gerektiğini düşünüyoruz. Şimdi

Türkiye’nin önünde, Anadolu’yu

yeniden şaha kaldırmak için yeni bir

fırsat var. Dolayısıyla 55 yıl önceki yerli

otomobil serüveni, bugün yeniden

hepimizin heyecanını tazelerken,

Türkiye bu yatırımı mutlaka Anadolu’ya

yapmalıdır. Anadolu’da en uygun yer

de, 2. Marmara Havzası’nın merkez

şehirlerinden biri olan Konya’dır.

Tüm altyapıyı

oluşturmaya hazırız

Gerek Konya Organize Sanayi

Bölgesi’nde gerekse şehrimizin

herhangi bir yatırım alanında, yerli

otomobil yatırımı için talep edilen

büyüklükte arsa tahsisi yapmaya,

gerekli tüm altyapıyı oluşturmaya

hazırız. Önümüzdeki dönemde

Lojistik Köy ve Konya-Karaman-Mersin

Hızlandırılmış Demiryolu Hattı’nın da

devreye girmesiyle birlikte Konya’nın

lojistik avantajları da artacak, yerli

otomobilimiz bu şekilde lojistik rekabet

üstünlüğü de kazanmış olacaktır.

YERLİ OTOMOBİLİNYATIRIMI

İÇİN EN DOĞRU ADRES KONYA

Memiş KÜTÜKCÜ

Konya Sanayi Odası Başkanı

TOBB Yönetim Kurulu Üyesi

Gerek Konya Organize

Sanayi Bölgesi’nde

gerekse şehrimizin

herhangi bir yatırım

alanında, yerli

otomobil yatırımı

için talep edilen

büyüklükte arsa

tahsisi yapmaya,

gerekli tüm altyapıyı

oluşturmaya hazırız.