ARAŞTIRMA
EKONOMİK
FORUM
46
T
ürkiye’nin yerli otomobil
konusunda attığı adımlar,
bu ülkenin bir vatandaşı
olarak şahsımı ve şehrimizi
ziyadesiyle memnun ediyor. Ülkemizin
kendi otomobil markasını üretme
çabasını ve bu konuda yapılan her türlü
çalışmayı Konya Sanayi Odası olarak
yakından takip ediyoruz.
Türkiye, kendi yerli otomobilini
rekabetçi bir şekilde üretebilecek
insan kaynağına da teknik altyapıya
da sahip. Zira ülkemizde üretim yapan
küresel otomotiv markaları var ve bu
otomobilleri bizim insanımız üretiyor.
Biliyorsunuz, Türkiye 1960’lı yılların
başında önce Devrim, ardından Anadol
ile yerli otomobil üretme heyecanını
yaşamış, ancak bu süreçler maalesef
sürdürülebilirlik noktasında başarı ile
sonuçlanamamıştır. Fakat her ne kadar
yerli otomobilimizi üretemesek de,
Türkiye otomotiv sektöründe çok ciddi
küresel tecrübeler elde eden, sektörde
dünyadaki payını sürekli artıran bir ülke
haline gelmiştir.
Yerli üretim için
potansiyele ulaştık
Biz bu tecrübenin artık ülkenin
kendi yerli ve milli otomobil markasını
üretebilecek güçlü bir potansiyele
ulaştığını görüyoruz. Kaldı ki, şu
anda TÜBİTAK MAM’da geliştirilen
aracın teknolojik düzeyi de bu tespiti
doğrulamaktadır.
Konya Sanayi Odası olarak,
ülkemizin yerli otomobil üretme
azmini gururla izlerken, yatırımın da
en doğru yere yapılması konusundaki
görüşümüzü her fırsatta ifade ediyoruz.
Ülkemizdeki otomobil ana sanayi
yatırımlarının bulunduğu Marmara
Havzası’nın ağır sanayi yatırımlarından
dolayı artık sıkıştığını, sürdürülebilir
kalkınma için Türkiye’nin sanayiyi Konya
gibi Anadolu’daki yeni merkezlere
doğru kaydırması gerektiğine
inanıyoruz.
Zaten bu süreç kendiliğinde
oluşmakta, Konya’da üretmeyi
tercih eden Unilever örneğinden de
anlaşılacağı üzere artık uluslararası
sermaye, Anadolu’da yatırım yapmayı
tercih etmektedir.
Anadolu’yu şaha kaldırmak
için yeni bir fırsat var
İş dünyası olarak biz, bu sürecin
çok iyi okunması ve yönetilmesi
gerektiğini düşünüyoruz. Şimdi
Türkiye’nin önünde, Anadolu’yu
yeniden şaha kaldırmak için yeni bir
fırsat var. Dolayısıyla 55 yıl önceki yerli
otomobil serüveni, bugün yeniden
hepimizin heyecanını tazelerken,
Türkiye bu yatırımı mutlaka Anadolu’ya
yapmalıdır. Anadolu’da en uygun yer
de, 2. Marmara Havzası’nın merkez
şehirlerinden biri olan Konya’dır.
Tüm altyapıyı
oluşturmaya hazırız
Gerek Konya Organize Sanayi
Bölgesi’nde gerekse şehrimizin
herhangi bir yatırım alanında, yerli
otomobil yatırımı için talep edilen
büyüklükte arsa tahsisi yapmaya,
gerekli tüm altyapıyı oluşturmaya
hazırız. Önümüzdeki dönemde
Lojistik Köy ve Konya-Karaman-Mersin
Hızlandırılmış Demiryolu Hattı’nın da
devreye girmesiyle birlikte Konya’nın
lojistik avantajları da artacak, yerli
otomobilimiz bu şekilde lojistik rekabet
üstünlüğü de kazanmış olacaktır.
YERLİ OTOMOBİLİNYATIRIMI
İÇİN EN DOĞRU ADRES KONYA
Memiş KÜTÜKCÜ
Konya Sanayi Odası Başkanı
TOBB Yönetim Kurulu Üyesi
Gerek Konya Organize
Sanayi Bölgesi’nde
gerekse şehrimizin
herhangi bir yatırım
alanında, yerli
otomobil yatırımı
için talep edilen
büyüklükte arsa
tahsisi yapmaya,
gerekli tüm altyapıyı
oluşturmaya hazırız.