EKONOMİK
FORUM
52
MARKA KENT
K
ültür ve medeniyetler beşiği
Anadolu’nun en eski yerleşim
yerlerinden birisidir Aksaray.
Coğrafi konumu ve stratejik
önemi nedeniyle tarih boyunca misyon
yüklenen kentlerden birisi olmuştur. İç Ana-
dolu Bölgesi’nin güney doğusunda, tarihi
İpek Yolu’nun önemli merkezlerinden birisi
konumundaki Aksaray, günümüzde de do-
ğu-batı ve kuzey-güney yönleri arasında
uzanan ana bağlantı yollarının kavşağında
yer almaktadır.
Stratejik olarak Türkiye’nin merkezinde
bulunan Aksaray ana geçim kaynağı olarak
tarım ve hayvancılığa yönelmiştir. Fakat, bu
sektörlerde çok daha başarılı olmak isteyen
kent; hem su temininde hem de ulaşım
noktasında ise sıkıntılar yaşıyor.
Aksaray Ticaret ve Sanayi Odası Yöne-
tim Kurulu Başkanı Ahmet Koçaş, “Strate-
jik olarak Türkiye’nin merkezinde bulunan
Aksaray ulaşım noktasındaki eksikliklerini
de tamamlar ise marka kent konumuna
çok daha kolay ulaşır. Bunun için Aksaray
sanayisi olarak ulaşım olanaklarının artırıl-
masından yanayız”diyor.
Koçaş, “Hızla büyümeye paralel olarak
ilimiz sanayi anlamında 2023 yılında Türki-
ye’nin en büyük yedinci organize sanayi böl-
gesine sahip olacaktır”şeklinde konuşuyor.
Aksaray Ticaret Borsası Yönetim Kurulu
Başkanı Hamit Özkök de“İlimizin en önemli
eksilerinden birisi tanıtımının etkin bir şekil-
de yapılmamasıdır. Coğrafi konum olarak
bu kadar önemli bir yerde bulunmasına
rağmen demiryolu ve havaalanının bulun-
mayışı üretilen ürünlerin nakliyatında sıkıntı
yaşatmaktadır”diyerek uyarıda bulunuyor.
Marka kent olmak için önemli projelere
imza attıklarını kaydedenÖzkök,“İlimiz en az
yağış alan iller arasındadır. Acilen dış havza-
lardan su getirilmesi gerekmektedir”diyor.
Aksaray 2023 yılı serüveninde ‘Marka Kent’ olma yolunda büyük bir atılım
gerçekleştirmeyi hedefliyor. Kent hedeflerine ulaşmak için de su sorununun
çözülmesini, demiryolu ve havalimanı eksikliklerinin giderilmesini bekliyor.
AKSARAY SU, DEMİRYOLU
VE HAVALİMANI İSTİYOR