Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  48 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

48

ARAŞTIRMA

Ü

lkemizde hali hazırda kamyon,

otobüs, minibüs, traktör ve iş

makinaları üretiminde yerli markalar

mevcut. Bununla birlikte kalite,

maliyet, teslimat performansında

dünya ölçeğinde yer almış, küresel

firmalara üretim yapan ve 60 yıllık

bir tecrübesi olan tedarik sanayi

firmalarına sahibiz. Ayrıca her

platformda dile getirdiğimiz üzere,

sadece TAYSAD üyelerinin ürün

gamı, elektronik parçalar dışında

bir aracın %70-80’lik bölümünü

T

üm dünyada daha az sayılarda ve

nispeten emek yoğun olarak üretilen

kamyon, otobüs, midibüs, minibüs gibi

ticari vasıta üretimi de ülkemizde başarı

ile yapılmıştır. Hatta rahatlıkla ticari

vasıtada kendi markalarımızın olduğunu

söyleyebiliriz. Bu gün bağımsız pek çok ticari

vasıta markamız var. BMC, Güleryüz, Karsan,

Otokar, TEMSA, TCV bunlardan bazıları.

Bunların ötesinde dünya için üretim yapan

global markalara da sahibiz. Isuzu, M.A.N,

Mercedes gibi. Hatta çok özel kullanımlar

için ürettiğimiz ticari vasıtalarımız da var.

Konularında çok da başarılılar. Hidromek,

Türkkar gibi. Otomobilde ise ürettiğimiz

dünya markalarının yaklaşık %70'ini

gelişmiş ülkeler dahil tüm dünyaya ihraç

ediyoruz. Bunun ötesinde Türk otomotiv

yan sanayinin ürettiği parçaların ihraç

edilmediği ya da kullanılmadığı marka

yok gibi. Türkiye’nin en çok ihracat

yapan sektörü olan otomotiv ve yan

oluşturabilecek çeşitlilikte.

Ancak mevcut durumda özellikle

gömülü yazılım, elektronik, aktif-pasif

emniyet sistemleri gibi alanlardaki

yetkinliğimizi de geliştirmemiz

gerekmekte. Sonuç olarak; yerli

marka otomobil üretimi için gerekli

olan altyapı ve tedarik konusunda

hiçbir sorun yoktur. Yerli marka

otomobil üretimini ise TAYSAD olarak

gönülden destekliyor ve Türk otomotiv

sanayinin bu projeyi başarıyla hayata

geçirebileceğine inanıyoruz.

sanayinin yıllık ihracatı ise 22 milyar

dolar mertebesinde.Otomobili de diğer

ticari mallar gibi düşünebiliriz. Her ticari

malın bir teknik, yani üretim; bir de ticari,

yani pazarlama merhalesi vardır. Teknik

yönden Türkiye otomobili halen üreten

bir sanayiye sahiptir. Hem de başarılı

bir üreticidir. Her yıl pek çok markanın

Türkiye’deki üretim birimi dünya çapında

başarılara imza atmaktadır. Hem ana ve

hem de yan sanayinde yılın en başarılı

üreticisi unvanına sahip pek çok tesisimiz

var. Keza yurtdışına lisans ve know-how

satan, yurtdışında tesis kuran pek çok yan

sanayi tesisimiz de mevcuttur. Ar-Ge ve

mühendislik hizmeti Türkiye’de yapılan ve

dünyanın başka yerlerinde üretilen yan

sanayi ürünlerimiz de var. Bunları birleştirip,

ana ürünü elde ettikten sonra dünyaya

pazarlamak ise tamamı ile ticari bir olaydır.

Hatta sadece ticari değil aynı zamanda

imaj, güven ve reklam olayıdır.

ALTYAPI VE TEDARİKTE

HİÇBİR SORUNUMUZ YOK

PAZARLAMA İÇİN İMAJ

GÜVENVE REKLAM GEREKİYOR

Alper KANCA

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği

(TAYSAD) Başkanı

Yunus ÇİFTCİ

TOSB Otomotiv Yan Sanayi İhtisas Organi-

ze Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı