Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  78 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 78 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

78

TEPAV

kesinlikle katkı sağlar. 10 yıl önce tartış-

maya başladığımız da tam bu uluslararası

uyummeselesiydi. Peki, şimdi de aynı yer-

de miyiz? Hala tek meselemiz uluslararası

uyum mu? Bu, dünyanın değiştiği, içinde

bulunduğumuz bölgenin değişmeye baş-

ladığı, Türkiye’nin bir sıçramaya ihtiyacı

olduğu günümüzde nasıl hızlandırıcı olur?

Yeni stratejiye ihtiyaç var

Türkiye’nin geldiğimiz noktada, küre-

sel eğilimlere uyumlu bir sürdürülebilir

kalkınma ve büyüme stratejisine ihtiyacı

var. Dünya teknolojik bir dönüşümden

geçiyor ve işler artık bildiğimizden farklı

yürüyor. Sanayiden hizmetlere, tarımdan

enerjiye işlerin yapılış biçimi yeni tekno-

lojilerin etkisiyle yeniden şekilleniyor. Son

yıllarda artık sanayi politikasını ülkeler

tekil sektörlerle ilgili bir meseleymiş gibi

değil, bu yatay teknolojilerle ele alıyor.

Her geçen gün bilimsel gelişmelerin tek-

nolojik yansımalarını, bu yansımaların

da üretim süreçlerinde yarattığı farklılığı

izlemek mümkün.

Türkiye, bugüne kadar iç göç kaynaklı

verimlilik artışları ile büyüdü. Şehirleşme

oranında geldiğimiz noktada, bunun daha

fazla böyle devam edemeyeceği ortada.

Artık sektörlerde yapısal dönüşümden

kaynaklı verimlilik artışlarına ihtiyacımız

var. Bunun yolu da birçok sektörde gerçek-

leşecek teknolojik yenilenmeden geçiyor.

Hızlı sıçramanın, bu kez dünyaya ayak uy-

durmanın gereği bu. Türkiye’nin sürdürü-

lebilir kalkınma ve büyüme stratejisinin

en önemli bileşeni, geleneksel sektörlerde

teknolojik yenilenme ile birlikte, üretim

ve ihracatta ileri teknolojinin payını hızla

artırmak olmalı.

Sektör yatırımları özendirilmeli

Ülkenin ileri teknolojili ihracatını ar-

tırmanın yolu, hem yerli hem de yabancı

özel sektör yatırımlarını çekmekten ge-

çiyor. İşte bu nedenle, bu geçiş sürecin-

de yatırım iklimi son derece önemli. Yeni

teknolojilerin transferini içeren yatırımlar

için Türkiye’yi cazip ve tercih edilir kılmak,

benzer ülkeler arasında yatırım ortamı

açısından daha avantajlı olmayı gerekti-

riyor. Yatırım ortamının beşeri sermaye,

araştırma ve üretim altyapısı gibi farklı

bileşenleri var ve bunlardan biri fikri mül-

kiyet haklarına ilişkin yasal düzenlemeler.

2015 YILI BİYOTEKNOLOJİ EKOSİSTEMİ SIRALAMASI

Ülkeler

Fikri

Mülkiyet

Yoğunluk

Şirket

Teşvikleri

Eğitim

Beşeri

Sermaye

Kurumlar

Politika

İstikrar

ABD

8.82

6.18

9

6.6

7.22

7.66

DANİMARKA

8.34

7.6

4.89

3.79

7.62

9.15

YENİ ZELANDA

7.78

3.57

7.83

6.23

4.6

9.4

AVUSTRALYA

7.48

5.24

5.43

4.97

5.92

8.79

SİNGAPUR

8.49

0.69

9.2

4.13

6.66

9.61

FİNLANDİYA

9.53

0.64

6.12

3.7

8.81

9.78

İSVİÇRE

8.5

3.59

5.33

3.4

8.17

9.17

İSVEÇ

8.31

2.62

6.18

3.1

8.14

9.39

İNGİLTERE

8.84

2.38

6

5.71

5.64

8.08

KANADA

8.87

2.21

6.07

4.34

5.5

8.85

HONG KONG

7.06

1.67

8.93

1.53

6.88

8.69

ALMANYA

8.09

1.07

5.08

4.2

7.39

8.29

İRLANDA

8.74

2.85

4.83

4.22

5.34

8.31

HOLLANDA

8.87

1.91

5.06

2.48

6.54

9.04

FRANSA

8.74

2.04

4.72

4.25

6.4

7.25

JAPONYA

9.26

0.91

4.53

3.46

7.86

7.84

NORVEÇ

7.61

1.92

6.06

2.65

5.41

9.36

İSRAİL

6.2

2.9

6.49

4.28

7.48

5.27

AVUSTURYA

7.84

1.05

3.97

3.36

7.39

8.83

LÜKSEMBURG

8.2

3.99

5.29

5.84

9.07

BELÇİKA

8.34

2.44

4.26

2.71

6.18

7.93

KATAR

9.47

0.01

7.33

0.04

6.66

6.95

GÜNEY KORE

5.47

1.7

4.53

3.71

8.6

6.22

İZLANDA

5.07

5.5

4.14

7.03

8.19

TAYVAN, ÇİN

5.98

0.59

6.8

2.32

6.95

7.08

ESTONYA

6.57

6.52

2.82

5.47

7.12

BAE

8.15

0.07

7.34

0.72

5.44

6.44

İSPANYA

5.34

3.62

3.5

2.78

4.75

6.05

MALEZYA

5.53

0.06

7.97

2.02

4.97

5.31

PORTEKİZ

6.76

0.06

3.92

3.2

4.9

6.69

PORT RİKO

9.21

4.22

2.27

3.16

5.22

ÇEK CUMHURİYETİ

5.73

0.04

3.41

3.27

4.7

6.89

ŞİLİ

5.62

0.07

5.27

1.85

2.84

7.24

LİTVANYA

4.86

4.77

2.1

4.19

6.57

SLOVAKYA

5.33

0

4.2

3.14

2.73

6.2

GÜNEY AFRİKA

7.4

1.3

4.99

0.88

2.83

4.13

İTALYA

6.24

0.78

2.46

2.65

3.52

5.17

LETONYA

4.21

4.63

1.53

4.22

6.18

POLONYA

5.2

1.14

2.55

2.85

2.52

6.41

SUUDİ ARABİSTAN

4.01

0.05

4.92

4.33

3.49

3.33

MACARİSTAN

5.85

0.02

2.48

1.7

3.79

5.88

ÇİN

5.3

0.9

4.83

1.06

3.93

2.16

YUNANİSTAN

5.66

0.06

2.06

1.94

2.69

4.48

MEKSİKA

4.19

2.27

3.77

1.39

1.57

2.82

TÜRKİYE

4.75

0.13

3.14

1.85

2.93

3.02

BREZİLYA

3.27

2.87

2.3

1.61

2.39

2.97

RUSYA

3.08

2.14

3.12

2.61

3.1

1.33

TAYLAND

0.92

0.08

5.44

3.9

2.23

2.4

KUVEYT

2.89

0.01

3.71

0.11

3.04

3.68

FİLİPİNLER

5.13

0.06

3.09

1.22

1.45

2

HİNDİSTAN

4.19

1.01

3.24

0.23

1.27

1.61

ENDONEZYA

2.48

0.16

3.46

1.81

1.64

2.02

UKRAYNA

2.69

0.03

1.29

1.82

2.79

0.8

ARJANTİN

2.97

0.13

0.4

2.06

1.32

1.65