EKONOMİK
FORUM
97
i
Hollanda, 7. yüzyılda ticarette elde ettiği başarılarla büyük bir ekonomik güce sahip
olur. “Altın Çağ” olarak adlandırılan bu dönemde ülke, Avrupa’da okur yazar oranının
ve sanat üretiminin en yüksek olduğu yer olarak tarihe geçer. Yılda 70 bin resim
üretilmektedir ve tablolar başlı başına bir mübadele aracına dönüşmüştür. Sanatın
hâlâ büyük ölçüde aristokrasinin himayesinde ve aristokrasi
için üretildiği diğer Batı ülkelerinin aksine, Hollanda’da sanat
artık yeni serpilen tüccar orta sınıf için üretilir. Himaye
sisteminin yerini ticari “sanat piyasası”, hamilerin yerini ise
sanat simsarları alır.
Michael North bu kitabında, Hollanda Altın Çağı’nın
ekonomik ve toplumsal yapısını ve ticarileşmenin sanat alanı
üzerindeki etkilerini araştırıyor. Dönemin özel ve kamusal
sanat koleksiyonlarını analiz ederek, sanat eserlerinin
Hollanda toplumunda nasıl bir işlev gördüğünü gözler
önüne seriyor. Sergileri, eser satışlarını, müzayedeleri ve
koleksiyonculuk pratiklerini inceleyerek, bu dönemin Hollanda sanatının (ve Batı
sanat piyasasının) ekonomik ve toplumsal tarihini ortaya koyuyor.
Dış ticaret sürecinin ihracatçı açısından en önemli sorularından biri,
ihracatçının sattığı mal karşılığında hak ettiği bedeli sorun yaşamadan nasıl ve
ne şekilde alacağıdır. Dış ticarette kullanılan ödeme yöntemlerinden biri olan
akreditifin kuralları iyi bilinmezse her iki taraf da süreçte sorun yaşayabilir. Bu
sorunların yaşanmaması için gerek ihracatçı gerekse ithalatçı akreditif kurallarını
ve uygulamalarını iyi bilmelidir.
Kitap, dış ticarette ihracatçı firmaya mal bedelinin ödenmesi
aşamasında kullanılan akreditif kurallarını kapsamlı bir bakışla
ele alıyor. Üç bölümden oluşan kitapta, akreditifin içeriği ve
kapsamı, özellikleri, çeşitleri, kavramları ve kimi uygulama
örnekleri soru cevap şeklinde açıklanıyor. Kitap, dış ticaretle
uğraşanlar, ihracatçının sattığı mal karşılığında alacağı bedeli
sorun yaşamadan nasıl ve ne şekilde alacağını öğrenmek
isteyenler için iyi bir rehber.
Sanatın
ekonomik ve toplumsal
tarihi
Akreditif süreci
nasıl çalışır?
Gülder DEMİR
|
Ekonomik Forum Dergisi, Dünya Yayıncılık AŞ,
100. Yıl Mahallesi, Kat: 3 34440 Bağcılar/İSTANBUL
KİTAP
GÖNDERMEK
İÇİN...
Reklam ve pazarlama dünyasında bir fikir bulmak ve geliştirmek için çok emek
harcanıyor. Oysa neredeyse kimse o fikri nasıl sunacağı hakkında fazla düşünmüyor. Bu
iş çoğunlukla sunumun yapılacağı toplantıya giderken yolda halledilebilecek bir şey
olarak görülüyor. Peter Coughter’in, profesyonellerin sunum becerilerini geliştirmek üzere
hazırladığı “İkna ve Sunum”, yazarın reklam ve pazarlama sektöründe uzun yıllara dayanan
tecrübesinin ürünü ve dünyanın pek çok yerinde verdiği eğitimlerin
özeti niteliğinde.
“İkna ve Sunum”, okura doğal sunum becerilerini nasıl keşfedeceği,
nasıl güçlü bir metin yaratabileceği, basitlik, netlik ve zarafet unsurlarını
ıskalamadan nasıl etkili olabileceği, dinleyiciyle nasıl duygusal bağ
kurabileceği ve en önemlisi nasıl kazanacağı hakkında tavsiyeler veriyor.
Reklam sektörünün önde gelen isimlerinden aktarılan gerçek hikâyelerle
beslenen pratik öneriler okura zengin bir deneyim fırsatı vadediyor.
İkna edici sunum ve
ikna teknikleri
111 Soruda
Akreditif
Mutlu Yılmaz
Optimist Yayınevi
168 Sayfa, Kasım
2013
İstanbul
İkna ve Sunum
Peter Coughter
MediaCat
Yayıncılık
216 Sayfa,
Kasım 2013
İstanbul
Hollanda Altın
Çağı’nda Sanat ve
Ticaret
Michael North
Çeviri: Taciser Belge
İletişim Yayınevi
205 Sayfa,
Aralık 2013
İstanbul