Background Image
Table of Contents Table of Contents
Previous Page  104 / 132 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 104 / 132 Next Page
Page Background

EKONOMİK

FORUM

104

TEKNOLOJİ

EĞİTİMTEKNOLOJİLERİ

NEREYE GİDİYOR?

Eğitim dünyasında köklü bir

değişimin öncesini yaşıyoruz.

Gelenekselleşmiş eğitim

metotlarının bir sonucu olan

bugünkü yetişkinler, teknoloji çağını

araladılar. Kendilerini yetiştiren

sistemi kökten değiştirecek bir

çözümü de onlar bulmaya çalışıyor.

Hazırlayan:

Murat YILDIZ

A

risto’nun yaklaşımı ile ancak eği-

tim sayesinde devletler müm-

kün olabilir ve insanlar ortak

yaşam kültüründe daha kolay

yaşayabilen topluluklara dönüşebilir. 30

yıl öncenin öğretim şartları ile geldiğimiz

noktada dağlar kadar fark var. Ancak bu

değişimin yalnızca başındayız.

Kara tahta ve tebeşir ile eğitim gören

nesil şimdilerde kendi eğitim modellerini

ve deneyimlerini değiştirmenin peşinde.

Milattan önce 3000’li yıllarda abaküs kulla-

nılırken de muhtemelen o zamanın önder-

leri buna itiraz etmiş, insan aklının kolaycı-

lığa alışmasının tehlikelerinden bahsetmiş

olabilir. Geldiğimiz noktada abaküsler ya

da hesap makinalarından çok daha fazlası,

mesela tabletler, akıllı telefonlar ve tahtalar,

robotlar ve daha birçok internete bağlı

nesne eğitimin bir parçası haline geliyor.

2 trilyon dolarlık pazar

GSV tarafından yapılan araştırmaya göre

eğitim sektörünün tümdünyadaki büyüklü-

ğü 2 trilyon doları geçiyor. Teknolojinin bu

pazarı hem büyüteceği hem de geleneksel

harcamalarının yönünü değiştireceği tah-

min ediliyor. Yani her zaman olduğu gibi

teknoloji sayesinde eğitim dünyası tasarruf

sağlamış olmayacak. Tam tersine okullar,

devletler ve tabi ki veliler daha çok para

Fotoğraflar:

Dünya Gazetesi Fotoğraf Arşivi