EKONOMİK
FORUM
104
TEKNOLOJİ
EĞİTİMTEKNOLOJİLERİ
NEREYE GİDİYOR?
Eğitim dünyasında köklü bir
değişimin öncesini yaşıyoruz.
Gelenekselleşmiş eğitim
metotlarının bir sonucu olan
bugünkü yetişkinler, teknoloji çağını
araladılar. Kendilerini yetiştiren
sistemi kökten değiştirecek bir
çözümü de onlar bulmaya çalışıyor.
Hazırlayan:
Murat YILDIZ
A
risto’nun yaklaşımı ile ancak eği-
tim sayesinde devletler müm-
kün olabilir ve insanlar ortak
yaşam kültüründe daha kolay
yaşayabilen topluluklara dönüşebilir. 30
yıl öncenin öğretim şartları ile geldiğimiz
noktada dağlar kadar fark var. Ancak bu
değişimin yalnızca başındayız.
Kara tahta ve tebeşir ile eğitim gören
nesil şimdilerde kendi eğitim modellerini
ve deneyimlerini değiştirmenin peşinde.
Milattan önce 3000’li yıllarda abaküs kulla-
nılırken de muhtemelen o zamanın önder-
leri buna itiraz etmiş, insan aklının kolaycı-
lığa alışmasının tehlikelerinden bahsetmiş
olabilir. Geldiğimiz noktada abaküsler ya
da hesap makinalarından çok daha fazlası,
mesela tabletler, akıllı telefonlar ve tahtalar,
robotlar ve daha birçok internete bağlı
nesne eğitimin bir parçası haline geliyor.
2 trilyon dolarlık pazar
GSV tarafından yapılan araştırmaya göre
eğitim sektörünün tümdünyadaki büyüklü-
ğü 2 trilyon doları geçiyor. Teknolojinin bu
pazarı hem büyüteceği hem de geleneksel
harcamalarının yönünü değiştireceği tah-
min ediliyor. Yani her zaman olduğu gibi
teknoloji sayesinde eğitim dünyası tasarruf
sağlamış olmayacak. Tam tersine okullar,
devletler ve tabi ki veliler daha çok para
Fotoğraflar:
Dünya Gazetesi Fotoğraf Arşivi